31 Temmuz 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

31 Temmuz 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

YURTTA OLUP BİTENLER konamayıp bunu başka varise kaçır- mış olan Yetimler, şimdi d- o varisin ölümünü, ellerini açmış bekliyora benziyorlardı. Bundan dolayıdır ki, toplantıdan ayrılırken bir gazeteci arkadaşının kulağına fısıldamaktan kendini ala- madı: ader, bunker politikacı mı, yoksa ıskatcı mı?" Finişe çıkış (Kapaktaki o Parti) u haftanın ortasındaki çarşamba günü Ankarada, binası modem ama içi ziyadesiyle sıcak (Gölbaşı sinemasında İsmet İnönü ve İsmail Rüştü Aksal salona girdiklerinde ko- pacak alkış hiç kimse için bir sürp- riz sayılmayacaktır. O gün, C. H. 1 Partinin 4 Adamı handikapından 2 -— Turhan Feyzioğlu: Kurultayda "C.H.P. nin Ümidi" vasfını şüphesiz muhafaza lihsiz bir dalgalanmadan sonra, kuvvetinden biraz kay- bederek dahi olsa gerekli dönüşü yapmış elması akıllı- lık teşkil etmiştir. Münakaşa edilmeyen tarafı meziyet ve kabiliyetten, münakaşa edilen tarafı bunları kullan- makta gösterdiği meharettir. Kayserili olmasının ken- disi için bir handikap mı, yoksa avantaj mı olduğu hu- susu karara bağlandığı gün C.H.P. kesin çizgiyle belli olacaktır. Üstün vasıflarından fay- dalanılmasındaki omemleket bakımından menfaat de, bununla alâkalı bulunmaktadır. edecektir. Kısa süren ta- içindeki istikbali Kemal Satır; "Düşman Kardeşler- durumunda oldu- ğu Kasım Gülek tarafından getirildiği Genel Sekreter Yardımcılığında, İsmail Rüştü Aksalca, da tutulmuş ve hizmetinin bu son kısmında daha rahat çalışmıştır. İki biri imkanlarının hududa, "Tehlikeli Dostluklar"ıdır. Bunların ikisi de, -bilhassa ikincisi- C.H.P. nin içine girmek üzere bulunduğu yeni devrede Satırın birinci planda kalmasını güçleştirecek, aksi halde üzerine fazla şimşek çekecektir. ikincisi Orhan Öztrak: Bu. "İyi Çocuk" Genel Merkezin bir gediklisi olarak Genel Sekreter niyetlerle seneler boyu sırtlamış, yürütmüştür. Teşki- lâtla temasta tecrübe sahibidir ve o tarafından fayda- lanılmakta devam olunacağı kezin idari işlerini tedvir için mutlaka bir payeye lü- zum olmadığından, daha dinamik bir tarafından işbaşına getirildiği takdirde nöbeti devret- mesini beklemek hata olmaz. Yardımcılığını en iyi şüphesizdir. Genel Mer- ekip Kurultay Emin Paksüt: CH.P. nin "Yükselen Adam'"ı duru- muna, Hür. P. den intikal etmiş obuasına rağmen bi- leğinin hakkıyla gelmiştir. çalışmaları, dikkati üzerine çekmiştir. Ancak bu dik- kati çekiş, Paksütün meziyetleriyle birlikte kusurları- nıda gün ışığına çıkarmıştır ki, bunların başında fazla katı" olması gelmektedir. Çalışma kabiliyeti, nın müsbet işleme tarzı katılığını politika hayatında şüphesiz fırsatlar verilecektir. Anayasa Komisyonundaki kafası- örtebildiği nisbette ilerleyecek ve kendisine P. Gençlik Kolları Kurultayı orada çalışmaya başlayacak ve iki lider top- lantıda hazır bulunacaktır. Nitekim, bitirdiğimiz O haftanın sonlarındaki gün Gençlerden müteşekkil bir heyet İstanbulda, Maltepeye giderek İsmet İnönüyü Gençlik Kurultayına davet ettiğinde C. H. P, nin "77 yağındaki delikanlı"sı gülerek geleceğini vaad etti. C.H. P. nin iki lideri, uzunca bir süreden sonra, Kurultaydan bir gün önce Esenboğa hava meydanında kar- şılaşacaklardır. İsmail Rüştü Aksal, geçirdiği başarılı mide ameliyatının ilk nekahat devresini de geride bırak- mış olarak salı günü, akşam üzeri Esenboğada olacaktır. İnönü, hem tekrar çalışmaya başlaması gerekti- ğinden, hem de Aksalı karşılamak is- tediğinden pazartesi akşamı trenle İstanbuldan başkente hareket edecek ve ertesi sabah Ankarada olacaktır. İsmail Rüştü Aksaldan gelen son iyi haberler, C.H.P. nin liderini, bitir diğimiz haftanın sonunda hakikaten bahtiyar etti. İngiliz başkentinin ca- kalı London oClinic'inin dördüncü katındaki 425 numaralı odasında, C. H.P. Genel Sekreteri sıhhatini ta- mamen kazanmış bulunuyordu. Ak- salın ameliyatı dört saat sürdü. Ame- liyattan sonra, kendisini 36 saat u- yutmak zarureti hasıl oldu. Aksal, bütün bu ıstıraba metanetle katlan- dı. Ama, ingiliz cerrahın mahir elleri ve bilhassa ameliyatı takip eden dev- rede gösterilen ihtimam, eşinin ya- nından bir dakika ayrılmayan Jale Aksalın dikkati badireyi C.H.P. Ge- nel Sekreterinin başı üzerinden ça- buk uzaklaştırdı. e Bitirdiğimiz haf- tanın daha başlarında Aksal odasın- da dolaşıyordu. Doktorlarının en bü- yük tavsiyesi bol yemek yemesiydi. O da, iştihayla yiyordu. Günlerini türk ve ingiliz gazetelerini okumak- la geçiriyordu. B.B.C. bir muhabirini London Clinic'e göndererek Aksalla röportaj yaptırdı ve bunu yayınladı. Genel Sekreter haftanın sonunda hastahaneden çıktı. Uçaktaki yerini, iki gün sonrası için ayırtmıştı. İsmail Rüştü Aksalın, çalışma kabiliyetini tamamen kazanmış ola- rak avdeti haberi, sâdece Genel Baş- kan İnönüyü bahtiyar etmedi. C.H.P. nin, içine girdiği yeni devrede başlı- ca dayanak noktalarından birini teş- kil edecek ve omuzuna büyük mesu- liyet alacak Genel Sekreterin iktidar takımının başındaki yerini alması partinin bütün kademelerinde sevinç uyandırdı. Hummalı faaliyet Genel Başkanın ve Genel Sekreterin başkente dönüşleri, CHP; içinde başlamış bulunan seçim hazırlıkları' AKİS, 31 TEMMUZ 1961