31 Temmuz 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

31 Temmuz 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

KADIN Güzellik Yaz makyajı Kadın, asırlardan beri boyanmakta- dır ve hiçbir şey bunu değiştire- miyecektir. Yalnız, yaz aylarının faz- la makyaja müsait olmadığını hiç- bir zaman akıldan çıkarmamak lâ- zımdır. Yazın, bilhassa gündüz vak- ti, güneş ışığında mümkün mertebe az boyanmağa gayret etmelisiniz. Meselâ, gündüzün "fon do ten" veya pudra kullanmak hiç te zaruri değil- dir. Gözleri fazla boyamak ta lüzum- suzdur. Göz kapaklarını gölgeleyen renkli boyaların plajda veya güneş altında hiç te hoş durmadığını elbet- te bilirsiniz.. Şu halde göz kapakla- rınızı hafifçe kremleyip, gözlerinizin biçimini göstermeye yarayan hafif bir kalem hattı ile iktifa etmeniz, ri- mel yerine kirpiklerinize besleyici bir madde sürüp onları biraz gösterme- niz veya gündüzün onları rahat bıra- kıp, daha ziyade gözlerinizin parlak- lığım temin edecek şekilde çay ban- yoları yapmanız güzelliğinizi çok da- ha fazla meydana çıkaracaktır. Çayın içine bir iki damla limon damlatırsa- nız netice çok daha iyi olur. Yazın, gündüz vakti (opudradan vazgeçebilirsiniz, fakat dudak boya- nızı ihmal etmeyiniz. Gece çıkarken yanaklarınıza, âdetiniz değilse bile, yukardan olmak şartıyla, biraz allık sürünüz. Çünkü yanık ten gece bu- na ihtiyaç gösterir. Yazın büyük teh- likesi, -cildin kurumasıdır. Güneş ay- nen bir pompa gibi cildin suyunu çe- ker ve kırışıklıklara hazırlık yapar. Bunun için yüzü çok fazla güneşe tutmak hatadır. Bugün piyasada mev- cut güneş kremleri bu bakımdan faydalı olabilir. Yazın vitaminli ve cilde su temin eden hafif Okremler kull: ak', gır, yağlı, hormonlu kremleri kışa saklamak lâzımdır. Saç ta yazın çok önemlidir. Onları tercihen kısa kesmek kolaylık bakı- mından tavsiye edilir. Şunu unutma- malı ki, iyi kesilmiş bir saç iyi bir alı aylıktan da Önemlidir. Düz bir saç bile iyi kesilirse çabuk biçime gelir ve düz saça zaman zaman ge- niş bigudiler takıp şekil vermek, altı aylığa şekil vermekten kolaydır. Dudak boyasının modaya uygun bir renkten seçilmesi iyi olur. Bu se- ne açık koray rengi, koyuca bir pem- be ve pişkin toprak rengi dedikleri hafif kızılımsı bir pembe çok moda- dır. Koyu Izı, koyu portakal rengi ve bilhassa mora bakan renk- ler tamamiyle kalkmıştır. ""Tırnakla- rn, da dudak boyasına uydurulması şarttır ve bunu temin için birçok ta- 30 nınmış müesseseler piyasaya aynı renkte takım dudak boyası ve tırnak cilaları çıkarmış bulunmaktadırlar. Bu sene tırnakları gösteren şeffaf, beya. sedef tırnak cilaları çok moda- Fakat, yazın en önemli şeyi gene bakımlı, temiz ayaktır. Tazın ayak Altında kolayca teşekkül eden nasır- lardan ve kabuklaşmalardan kurtul- maya bakmak, ayağı daima yumu- şak ve güzel tutmak şarttır. Ayak tırnaklarını da eskisi gibi koyu ren- ge boyamak lüzumsuzdur ve şimdi onları el tırnaklarına uydurmak da- ha iyi netice vermektedir. Moda İtalyan sonbahar modası Şa muhakkaktır ki, artık Roma moda dünyasında söz sahibi olmuştur ve Parisle rekabet etme yo- lundadır. o Önümüzdeki kıs modası hakkında meşhur italyan terzilerinin müştereken ortaya attıkları pi sip, romantizm ve fanteziye kaçan bir süs merakıdır. terzisi Fontana, merakının karışık bir siyasi dünya- nın, bir harp ve bomba edebiyatının normal bir reaksiyonu olduğunu söyliyerek, "Kadın, akşamları tatlı ve romantik olmasını, kadın görün- mesini bilmelidir ve bu maddi dün- yada hiç olmazsa ona bu kadar fan- tezi bagışlanmalıdır" demiştir. Bir binbir gece masalı İtalyan terzileri, Paris terzilerinin aksine muhteşem defilelerine şa- hane bir dekor seçmişlerdir. Bu de- kor içinde bile modellerinin ikinci planda kalmasından korkmamakta- dırlar. Romanın meşhur Bar berini Palası bu romantik ve süslü modayı hakikaten hiçbir, şekilde söndürme- miştir. Romantik modanın bu sene piya- saya attığı şey yumuşak tüyler, as- tarlanmış şifon, ağır işleme ve dantel dir. Gece için güllü, ağır emprimeler çoktur. Kürk ve tığ işi, garnitür ola- rak revaçtadır. Kadınların giyin- mekten ziyade seyretmesini sevdik- leri kap modası gene cesaretle orta- ya atılmıştır. Fontana, gece için sa- tenden ve kadifeden nefis kap'lar teşhir etmiş, Garnett ise kâp'ı daha ziyade gündüz kullanmış, fakat ona daha çok japone kollu, vücudu saran bir zarf - manto manzarası vermiş- tir, Romantik moda bilhassa gece kı- yafetlerine büyük önem vermiştir. İtalyan terzileri gece için yere ka- Makyajlı bir kadın Güzelliğe giden yol dar uzun, dar ve ağır işlemeli — elbiseleri otutmaktadırlar. (o Bilhass Micol Fontana'nın yarattığı sırma işlemeli mavi kadife bir elbise daki- kalarca alkışlanmış ve romantik devrin dönüşünün sembolü olarak kabul edilmiştir. Romantizm bayrağını çeken İtal- yan modası artık bütün dünyada ma- gazaların en geniş kısmını teşkil e- den "sportswear"l tabii ihmal ede- mezdi. İtalyan spor kıyafetlerinde en çok göze çarpan şey, l;enar süs- leridir. Bunlar en sade spor kıyafete bile değişik, hoş ve beklenmedik bir hava vermektedir. Yün püsküllerden tutun da, yılan derisi taklidi plastik, renkli, fötr, kürk, hasır, akla gelebi- len herşey kenar süsü olarak kulla- nılmaktadır. Zeytin yeşili kürk tak- lidi yakalar bilhassa çok modadır. Centinaro'nun penguen modası ise “arkadan torbalı" hattı ortaya at- mıştır. Arkadan torbalı hat; zengin kapüşonları, arkada torbalanan bluz- ları ihtiva etmektedir. Yeni yün elbise ve takımlarda ne dikiş vardır ne de kup. Bunlar bir çırpıda örülerek, hiç kesilmeden vü- cuda göre hazırlanmaktadır. Oriji- AKİS, 31 TEMMUZ 1961