31 Temmuz 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

31 Temmuz 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

Bugün için halkının her 100 kişi- de ancak altısının ismini yazabildiği bir memleketin sahibi Suudi Arabis- tan Kralının yıllık petrol geliri, net 400 milyon dolara yalandır. Mekkeye her sene gelen 200 bin müslüman ha- cıdan da aşağı yukarı 100 milyon do- lar toplamaktadır. Kral Suudun 28 sarayı vardır. Sonuncusu Riyaddadır miştir. İçinde 16 yaşından genç prens ler, karıları ve cariyeleri için mek- tep, hayvanat bahçesi, cami, tenis kortu, sinema, yüzme havuzları, ö- zel daireler ve havalandırma terti- batı bulunmaktadır. o Suudun hare- Arabistanda hiçbir vatandaşın aklına gelmez. Zi- ra Suudi Arabistanlıların nazarında seksüel takat, liderliğin takdirle kar- şılanan bir vasfıdır. Müslüman dini, dört tanesinden fazlasını yasak etti- ginden, Suud sâdece üç kadınla evli kalmakta ve bir hakkım da tercih halinde kullanmak üzere mahfuz tut- maktadır. Kadro dörde ulaştı mı, e- lâstikiyeti muhafaza edebilmek için birini derhal boşamaktadır. Suudun, cariyeleri kadar kalabalık bir Cadil- lac otomobil ordusu ve birkaç tane de Convair uçağı vardır. Yurt için- deki gezilerini ya uçakla, ya da -ar- tık Cadillac ta rahatsız gelmeğe baş- ladığından- duşlu, apteshaneli ve ak- la gelebilecek diğer bütün konforu haiz ve bir kamyonun çektiği seyyar evlerde yapmaktadır. Suudun şimdilik 30 kadar oğlu vardır. Kızlarının sayısını hesapla- mak zahmetine kimse katlanmamak- HERKES OKUYOR AKİS - Reklâm — 93 AKİS, 31 TEMMUZ 1961 CEMİYET Prenses Fazıla arkadaşlarıyla eğleniyor Deli kanlılık çağı tadır. Her oğlu 12 yaşına basar bas- maz otomatikman bir küheylâna ve bir de şoförlü gıcır gıcır Cadillac'a sa hip olmaktadır. Suud, Koca Aslan lakabı ile tanınan babasına nisbeten masrafı kısmış ve asil kan taşıyan 322 prensin senelik cep harçlıklarını 32 bin dolara indirmiştir. Prenslerin saraylarının bakımı, iç ve dış seyahat masrafları, kendileri, aileleri ve cari- yelerinin yiyecek, giyecek ve eğlen- celeri, 32 bin doların dışından öden- mektedir. Oh koltuklu hükümetinde Bakanlığa tâyin ettiği dört kardeşi- nin ise, senelik cep harçlıkları on misli fazla, yani 320 bin dolardır. uudi oArabistanın en zengin Muhammedden nüz belli değildir. Boğazın romantik ihtişamına uygun hikâyeler uydur- mağa hevesli bazı muhabirler, Kral Suudun 21 yaşındaki oğlu Prens Ha- lid Alfabetten veya Saaddan -eğer böyle birileri varsa- bahsetmektedir- ler. Sözümona, Alfabet (o gelecek, yontulmuş Şark güzeli mahzun Pren- ses Fazıla ile evlenmek istiyecektir! hattin Adil Paşa yalısının yakınlığın- dan ibarettir. Herşeye rağmen İstanbulun, Şark hanedanlarının sayfiye merkezi hali- ne gelmeğe başlaması ve bilhassa Su- udi Arabistan prenslerinin Batıya kaymaları (o hayırlı bir (gelişmedir. Sırtları pek Suudi Arabistan prens- lerinin 1001 Gece Masallarını İstan- bula getirmeleri, hayli geniş hadise- lere sebep olacaktır. Suudi Arabis- tan hanedanı mensupları daha şim- diden, gazeteciler tarafından takip edilmelerinin önlenmesi için tertibat alınmasını Türk makamlarından res- men talep etmişlerdir. e Gazeteciler, şüphesiz hakları olan bir ölçünün dı- şında, misafirlerin tedirgin edilme- meleri hususunda anlayış göstere- ceklerdir. Şimdi bütün mesele, Bo- gaziçi Turistik Gazinosunda geceya- rılarına kadar galan İbrahim Solmaz orkestrasının, alaturkameşrep Riyad Sarayı mensuplarını bizar edip etmi- yeceğidir.