9 Ekim 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

9 Ekim 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

Ankara 5. Sulh Ceza Mahkemesi | p“—İ kararıyla yayınladığımız tekziptir | Metin Teker, Aris dergisine ve dergide selâhiyetle kalem kullanan bir zata göre Cihad Baban, Türkiyede batı kültüfü veren bir lisede okumasına sonra da Avrypayt ve Amerikayı görmüş olmasına rağmen alatırkadır İptidai zihniyetlidir. İnsan olarak basittir. Çünki 4 Eylül tarihinde Akis dergisinde neşredilen haysiyet kırıcı yazılar karşısında vakaları olduğu gibi açıklamış ve kendini müdafaa etmiştir. Cihad Baban bu yazısında Metin Tokere sitemde bulunmuştur, halbuki mecmuada çıkan yazılar- dan Metin Toker'in haberi (!) yoktur. Bupu Cihad Baban batıl bir ka- fa ile bilmeli ve Metin Tokere &itemde bulunmamalıdır. Metin Toker de Cihad Babanın okuduğu batı kültürü veren liseden me- zun olmuştur, kendisi üstelik senelerte Pariste kalmış ve Batı kültürü- ni iyice benimsemiştir. Bu yazıların muhalif mefhumundan anlaşıldı- ğına göre Metin Toker, alafranga bir zattır, iptidai zihniyetli değildir şimdi bakınız bu alafranga ve ileri zihniyetli basit olmayan zatın yap tığına: Dergisinde haysiyet ve şereflere haksız tecavüzlerde o bulunduruyor, sonrada, kendisi derginin her şeyi olduğu ve (bir gün bana şahsen iti- raf ettiği gibi) bu derginin bütün yazılarım yazdığı ve her satıriyle ilgi- lendiği halde, kanun karşısında hesap vermemek ve bir şeref yıkıcılı- ğını rahat yapabilmek için bir takım muvazaalı usullere baş vurarak ortada görünmüyor, ve bir gün sıkıştırıldığı zaman geçen hafta yaptı it gibi işin içinden sıyrılmak için “Bir derginin başyazarının her habe- rin sihhat derecesi üzerinde fikir sahibi olabilmesine imkân yoktur." diyor. Ve sorumluluğu kendi arkadaşlarımın üzerine yıkıyor. Bunun adıma da alafrangalhk diyor. İş bununla bitmiyor, alafranga başmuharririn dergisinde büyük tahrif- ler yapılıyor, bununda hikâyesini aşağıda okuyacaksınız. “Biz hata ettik, yanlış istihbara dayanan yükle yaz- dık, af edersiniz!” demek kadar kolay güzel ve me- ,deni bir hareket varken, hata üzerinde yeni tahrifler- le Akis dergisi acaba neden israr ediyor? ve neden ka- çamaklı lâflarla işi vaya getirmeğe kalkıyor? ha- tayı namusluca tamir etmek uydurma resimlerle tas- e ir gl le le * Akis Dergisi, bir memurun lojmanı terk etmesi m ği karşısında fazla direnemiyor, merkez turizm komi- Şişman ile Gönç namındaki zatlara belge verii- “ mesinde bir fevkalâdelik görmez hale gelmiş, onbeş gün farkla geçirdiği bu fikir istihalesinden dolayı der- veril- olmadığı her halde sayın ve alafranga başmuharrir To- kerin malümudur. Alaturka Cihad Baban, onun mai- rem hayatına taalluk eden ve hesabı mahkemelerde görülen dedikodulardan dolayı kendisini hiç bir za- man sorumlu telekki etmeyi aklından geçirmemiştir. Abdestinden şüphesi olmayanlar, müfsitlerin kem ağız- larından korkacak olurlarsa, bu memlekette hiç bir iş görmenin imkâm yoktur. Kaldıki, ne Şişmana, ne de © Gönce belgeyi Cihad Baban vermez. Bu bakanlığın teş- kilât kanunu mevcud olmadığı için bu belgeyi başvekâ- let verir. Akis dergisinin Şişman ve Görice belge veril- miş olduğu hakkındaki iddiası da ne derece doğrudur bilmiyorum. Tahkik etmek lüzumunu da duymadan ifade edeyimki, ben bakanlıktan ayrılıncaya kadar bu iki zata belgelerinin verilmiş olduğunu hiç zanetmiyo- rum, Gelelim, aramızda tartışmanın maddi haber kısmı- na: 16. AKİS, 9 EKİM 196)