9 Ekim 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

9 Ekim 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

YURTTA OLUP BİTENLER e Peki, öyleyse neden susturma» dıniz 7” çıkışını yaptı. Aldığı soğukkanlı'cevap şu oldu: *- Eski devirde öyle idi, Hatip- lerin sözü kesilir, zabıt tanzim edi- lirdi. Sönra da zabıtlar değiştirilirdi. Fakat şimdiki mevzuata göre konuş- masında suç işliyen hatibi biz değil, tertip edilen siyasi - teşekkülün ilgili İdare Heyeti azaları ihtarlar yâpa- Yak durdurmaktadırlar.” Genç Savcı Oğuz Barutoğlu, #a- nığın hareketinin T.C. Kanununun 161. maddesine uyduğu mütalâasını belirtti ve bir yıl üç aydan, ikibuçuk yıla kadar ağır hapsini istedi. Barut- oğluna göre, Arslanın “maksadı mah- #usa müstenid” yaptığı, 27 Mayıs İh- tilâli ile tarihe intikal eden bir devri menfaatin herşeyin üstünde tutulma» sı gerektiği bir devirde, bunu zedele- yici mahiyette sözler sarfetmişti..Bi- rinci Asliye Ceza Mahkemesi, Barut- oğlunun talebine uyarak, Arslanın tevkifine kârar verdi. 8ehpacılar Arslan, şöhretine kademeler ilâve etmiş olmaktan memnundu ve cevkif kararını umursamazlıkla kar- şıladı. Kahramanca bir tavırla bilek- €pçe taksanıza!” şeklinde konuştu. Ancak, bileklerinde kelepçe oldu- fu halde foto muhabirlerine poz ver- nek muradına eremedi. Zira resmi »olisler, evrakının ikmalinden sonra 1946, 1950 D.P., 1954, 1957 CH.P. uhalefetlerinin ha verilen 7. A.P. linin tevkiflerine ka- rar vermişti. Makyâvelist. A.P. liler, tevkifleri ) urtulacaklardı Ayrıca A.P, İstanbulda, muhteris bi açık hava toplantısı programı hazır 'amıştı. Fakat rağbet görmemesi fi) nazasıyla, birinde yıpranmış Gümüş valanın konuşacağı il çapındaki iki si hariç, 72 açık hava toplantısı du 'ptal olundu. Fakst aczlerinin mev- 22 dana çikmaması için, bir kulp taktı- lar, Efendim, açık hava toplantıları, A.P, li hatiplerin ardarda tevkif edil- melerini protesto maksadıyla iptal olunmuştu! Üstelik A.P,, eski D.F. usulleriyle faaliyet (ogöstermekteydi ve kalabalıklar teşkil edebilmek için oradan oraya adam taşıyan yegâne siyasi teşekküldü. Dışişleri Faydalı toplantılar .B.K. Basın İrtibat Bürosu şefi Kurmay Yarbay Ali Armağan, yeni Meclis binasının D blokunun alt kapısı önünde göründüğünde, karşı duvarın üzerinde karargâh kurmuş bulunan gazeteciler birden toparlan- dılar ve yakışıklı Kurmay Yarbayı karşıladılar, Yarbay Armağan gü- lümsüyordu, Muhabirler birden etra- fında halka oldular ve: *“— Haberler iyi mi?" diye sord'ı- ar, Yüzündeki tebessüm iyice geniş- leyen Armağan, elindeki gazetecilere uzattı. Çevik bir muha- bir ileri atıldı, pusulayı kaptı ve bir solukta okudu. Pusula üst kâttaki toplantı salonundan gelmekteydi. Ak tında imza yoktu ama, gazeteciler. pusulanın M.B.K. üyesi Refet Aksoy- oğludan geldiğini öğrendiler, Pusula muhtevası iki satırdan ibaretti ve şöyle diyordu: “İç ve Dış meseleleri müzakere ediyoruz.” Gazeteciler derin bir nefes aldılar. Üst salonda yapılan MBK. ve Ba- kanlar Kurulu müşterek toplantısı- nin sebebi hikmetini bu iki satırlık pusulâdan öğrenivermişlerdi. Arma- gan, muhabirlere M.B.K, üyelerinin söyledi ve telâşlı adım- larla vazifesinin başına koştu. Bu de- fa gazetecilere gene beklemek düşü- yordu. Hadise, bitirdiğimiz haftanın son- larında, cuma günü cereyan etti, Sa- atler 15.20'yi gösteriyordu. Yeni Meclis binasının D blokunun bulun- duğu kısım o gün mühim bir toplan- tıya sahne olmaktaydı. Basın mer supları o gün M.B.K. ile Bakanlar Kurulunun müşterek bir toplantı ya- paâcağını evvelden öğrenmişler ve belli saatte karargâhlarını kurmuş- lardı, " Saatlerin 159 gösterdiği sirada Bakanlar teker teker makam otonio- billeriyle geldiler ve aceleci adımlar- la yeni Meclis binasının merdivenle- rini tırmanarak, büyük kapıdan doğ- ruca üst kata çıkıp, toplantı salonu» na girdiler, Salonda M.B.K. üyeleri hazır bulunuyorlardı, Fahri Özdilek, Bakanlardan evvel gelmiş ve M.B.K. üyeleriyle hasbihale (dalmıştı, kanların hepsi tamam olunca, uzun- ca masanın etrafına geçildi ve müza- kere açıldı. Müşterek toplantının ilk önemli konusu, Dışişlerine aitti. Bu- nun için ilk suallere Dışişleri Bakan Vekili Mehmet Baydur muhatap o9l- du, Mesele, Birleşik Arap Cumhuri- yeti Başkanı Nasırın tutumu ve Türk Hükümetinin bu tutum karşısında al- dığı vaziyetin görüşülmesinden iba- retti, M.B.K, üyeleri, Mehmet Bay- durdan bu meselenin : açıklanmasını istediler. Baydur yerinden kalktı ve konuşmağa başladı. Oldukça uzun süren konuşmasını bağlarken: “— Arkadaşlarımın bir hususa dikkatlerini çekmek isterim” dedi ve sonra Abdünnasırın son nutkunu izah etti. Nasır, basında yer bulan bu nut- kunda Suriye Hükümetini tanıyan hükümetleri bahis konusu ediyor vs netice olarak, “Birleşmiş - Mil letlerdeki SN Arap Cumhu- riyeti temsilcisine Suriyenin mil- letlerarası teşkilâta kabul edilme- Dışişleri Bakanlığı binası Blöfe rest! AKİS, 9 BRİM 1961