9 Ekim 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

9 Ekim 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

YURTTA OLUP BİTENLER Ardından umumi meselelere temas edildi. Gazeteciler Bölükbaşı mesele- sinde İhtilâlin başının fikrini öğren- mişlerdi. Bürolarına döndüler. Gaf, gaf üstüne İste tam bu sıralarda C.K.M.P. nin çe nesi çevik lideri, ikinci konuşması- nın metni Üzerinde son rötuşlarını ikmal etmek üzereydi, Bu konuşma, kendisine bir şey yapılmayacağından emin olduğundan beri yüz renk gelmiş liderin vereceği bir gözdağı mahiyetinde olacağı ve tiz perdeden mikrofona aktarılacağı için liderce mühim sayılıyordu. Akşam üzeri Genel Merkezde ya- pılan son toplantıda Bölükbaşı, ko- nuşmasını arkadaşlarına şöyle bir o- kudu ve sonra saat 20.30'da Radyo- © evinin yolunu tuttu. Bu defa yanında mütemet adamları Kadircan Kaflı, Nureddin Ardıçoğlu ve Mustafa Kepir vardı, Bö'ükbaşı Radyoevi Müdürü Nusret Altuğun odasına değil, mer- diveni çıkarken sola isabe” eden Em- niyet Âmirleri odasına alındı, İçerde Radyo Müdürü ile Radyonun emniye- tini o teminle görevli iki Muhabere Yarbayı vardı, Bölükbaşı siyah maro- ken koltuklardan birine gömüldü ve gözlüklerini: takarak konuşmasını bir kere daha süratle gözden geçir- di. Saat 20.44'de ise gene 4 numara- lu stüdyonun yolu tutuldu. Bu arada Türkiye Radyoları, saat 20.55 de M. B. K. nin mühim bir tebliğinin yayın- lanacağını anons etmekteydiler, Bö- lükbaşı fazla heyecanı sebebiyle bu anonslardan haberdar olmadı, 4 nu- maralı stüdyoda bu defa hazırlık var- dı, Ankara Radyosunun iki tok sesli spikeri, Rıdvan Çongur ile Erdoğan 'Tönük biraz sonra alacakları vazife- yi biliyorlardı. Biri, Bölükbaşının ko- nuşması sonunda okuyacağı M. B. K. tebliğini, diğeri Yuvarlak Masa toplantısı zaptı üzerinde çalışıyordu. Bölükbaşı “u hava içinde mikrofona geçti ve “başla” işaretiyle birlikte: “.« Muhterem ve aziz vatandaş larım! Dünkü konuşmamdan sonra tevkif edildiğim yolunda haberler çı- karıldığını öğrenmiş bulunuyorum” diyerek sözlerine bâşladı Ondan sonra da bir yeni polemiğe girişti, Bu defa hedefi, M. B. K. idi. M. B. K. nin, tarafsızlığına halel gs- tirdiğinden dem vuruyor ve tiz per- deden haykirıyordu: “-- Menfaat ve ikbal karşısında erimeyen haysiyetleri temsil ediyo- ruz. Bu hüviyetimize güvenebilirsi- niz” Bölükbaşı bütün konuşması bo- yunca b. P, lilere kur yaptı ve 1946 ruhundan bahsetti. Ne var ki bu si- rada önüne uzatılan beyaz kartonda “Bir dakikanız kaldı” yazılıydı. Çe- nesi çevik lider, bitmesini istemediği konuşmasını “kesmek zorunda kaldı ve Demokratları partisine rey verme- ge resmen dâvet etti Yeni konuşma, Bölükbaşının ga- yelerini gösterme bakımından alâka çekti, Teşrii dokunulmazlığa sahip C, K. M. P. liderinin tevkif edildiği- ne dair bir söylentiyi duyan, Bölük- başının kendisinden başka tek kimse yoktu. Üstelik, bunun asla varit ol- mayacağını ağam bir kaç saat önce M, B, K, üyeleri Bölükbaşının arkadaşlarına. açıkca bildirmişlerdi. na rağmen irikıyım liderin radyo dinleyicilerine kendi uydurduğu bir haberi verip gene onu kendinin tek- zip etmesi çok kimseyi güldürdü. Bölükbaşı, gene gurbette övünüyor- du! Ama üstad, konuşması sırasında Gümüşpalaya olan hayretinin sebe- “-— Sayın;dinleyiciler, burası Tür- kiye Radyoları" dedi. B sında Bölükbaşı, emniyet subayları odasına gelmişti ki, karşısında Ka- dircan Kaflıyı buldu. Kaflı, Başkanına, son derece mahviyetkâr bir Made ile: — Efendim, biraz sonra M. B. K. nin bir tebliği var” dedi, Bölükbaşı birden afalladı ve son- ra sinirli sinirli başını sallıyarak: *“— Peki,-dinleyelim öyleyse...” ce- vabını verdi. Hemen masanın üzerindeki rad- yonun düğmesi biraz daha çevrildi. İrikiıyım lider, kendi omârifetleriyle ilgili M. B. K. tebliğini son dereve heyecanlı bir şekilde dinlemeğe baş- ladı. 'Tebliğin arkasından Rıdvan C.K.M.P. Genel Merkezi Açtırma kutuyu, söyletme kötüyü bini -de ağzından kaçırıverdi., OE- fendim, -D. P. kapatıldıktan sonra Bölükbaşı D, P. oylarını çantada keklik görmüş, kendini iktidar rüya- larına terketmişti. Halbuki yeni par- tiler kurulun üstad kavtuk parti- siyle başbaşa kalıvermişti. Ağzından horoz şekerinin böylece çekilip alını- vermesi, anlaşılıyordu ki Bölükbaşı- yı bu tehlikeli oyunu oynamaya ka- dar itmişti. Bu, yeni şartlar altında C.K. M. P. nin seçim şansının en gü- zel itirafı verine geçti ve kampanya- nın gülünçlük unsurunu teşkil etti, Hangi idareciler? ölükbaşının konuşması bittiğinde saat 20.55”di. Birkaç saniye son- ra beklenen tebliğ okunacaktı. Ni- tekim, Bölükbaşı dışarı çıkarken Ku- manda Odasındaki teknisyenin İşa- retiyle spiker mikrofona eğildi ve: Çongur, siyasi partilerin -C, K. M. P. dahil- en selâhiyetli şahısları ma- rifetiyle imzaladıkları Yuvarlak Ma- sa taahhütnamesini de, üzerine basa basa okudu, Bölükbaşının sabrı kKal- mamıştı, Yerinden hışımla kalktı ve odada bulunanlara hitaben: “— Söreceksiniz, cevap verece- ğim!” dedi ve sinirli sinirli ilâve et- ti: “— Evet, cevap vereceğim!” Sonra, yârânı ile birlikte Radyo- evini terketti. İşte bundan sonra Radyoevinin telefonları işlemeğe başladı. Gazete- ciler, Başkan Gürselin İzmir beyana- tından sonra Bölükbaşının Radyodan atılmasının gerektiği zehabına kapıl- mış olmalılar ki, Radyo Müdüründen soruyorlardı AKİS, 9 EKİM 1964