9 Ekim 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

9 Ekim 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

N Ankara “Gönüllüler Hatice Önat, yeşil üniformali genç kizlara tatlı tatlı baktı, sonra çök “yumuşak, mütevazi bir sesle: Gönüllüyüz, her işi yaparız. ser hâzırlarız, bebekleri besler, âltla- rıni değiştiririz, daha büytük lar- la.meşgul olur, onlara bilgi verir, ki- tap okur veya mektuplarını yazarız. Gelir temin etmek için çaylar tertiv- ler, elişleri hazırlar ve satışa çıkari- Çocukları mânen Kuvvetlendir- meye çalışır, hastahanedeki yalnız- lıklarını unutturmaya gayret ederiz, Daha birçok işler yaparız. İca- bederse muslukları temizleriz, eş- Ya taşırız..” diye konuştu. “Genç kızlar pembe önlüklü, ufak tefek yapılı, bu çok zarif hanım birşeyler sordu, sonra çok ciddi bir tavırla: " Bütün bu işler için haftada İki saat çok az değil mi?” diye sordu. Hatice Önat, muntazam dişlerini göstererek güldü: “.— İsterseniz ilerde daha çok ge lirsiniz, Ama şimdilik, herkesten Dak tada iki saatçiğini istiyoruz. Okulu- nuz, var, dersleriniz var. Zaten, her- ,kes, hastalara haftada iki saatini ver- se, düşünün, ne çok sâat eder! Şim- diniz, dı. Çocuklar çok sevdikleri için bu işe kalkışmışlardı ama, bu onlar İs m yepyeni bir Blemdi. pr Önat geçenleri anla- miş gibi birden ciddileşti: “ş Çocuklar, : sakın korkmayın. nâzari ve tatbiki dersler gö- Burada receksiniz. O zaman bebeği tutmak ta, altıri değistirmek te öyle kolayla- şacak ki.” dedi. EEE rap. ARA OY sonra “hep birden odadan çıktılar Yeşilliler, pembeliler.. Hetice Onat, Hacettepe Çocuk Has- ““tâhanesi Gönülüler Servisinde çalışmaktadır ve genç yardımcıların lideridir. Her yıl hastahaneye yardım İçin müracaat eden liseli genç kızlar- la meşgul olur ve onlara, Baş Hem- şire Sözeri ile beraber, çocuk bakı- mı için elzem olan bilgiyi verir, sonra da onlarla beraber, haftada bir giin servislerde çalışır. Genç yardımcılar” içinde de, Gönüllüler içinde de pek çok yabancı, özellikle pek çok Ame- rikalı vardır. Genç yardımcılar, ken- dilerine yeşil üniforma seçmişlerdir. Gönüllüler ise pembe önlükler giyin- 'mektedirler, Pembe bir önlük koridorun bir ucunda göründüğünde koğuşlarda a < 2 Or AKBANK Vadeli her 100, Vadesiz her 200 liraya 1600 Kişiye Muhtelif Para İkramiyeleri 15 * bir Kur'a numarası Be Reklâmcılık - 2060 — 188 AKİS, 9 EKİM 1961