16 Ekim 1961 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

16 Ekim 1961 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

KADIN Ankara Bir açılış Amerikan Büyükelçisinin Çankaya- daki evinin geniş bahçesi bir an içinde otomobille doluverdi. Otomo- billerden süslü hanımlar iniyorlardı, fakat hiçbirisinin Oo kavalyesi yoktu. Zaten bir anda doluveren kabul sa- lonlarında da tek erkek görmek im- kânsızdı. Türk - Amerikan Kadınları Kül- tür Derneğinin yeni mevsime girer- ken açılış günü, gene her zamanki gibi Amerikan Büyükelçisinin evinde 'kutlanıyordu. oMrs. Hare, derneğin 400'e yakın üyesini kapıda karşıladı, hepsinin ayrı ayrı elini sıkarak ha- tırını sordu. Sağında, derneğin Türk başkam Beraet Renda, solunda ise derneğin Amerikalı başkam Barbara Ailen bulunuyordu. Hadise, bitirdiğimiz hafta çar- şamba günü saat 15 sıralarında pl çiyordu. Üyeler tatil dönüşü birbir- lerini bulmuş, olmaktan büyük bir memnuniyet duyuyorlar ve bu arada öpüşmeler, Oo hararetli el sıkışmalar eksik olmuyordu. Amerikan kahve- si veya Türk çayı oyudumlanırken, geçen yıl ve eski günler bol bol anıl- dı, yaz tatilinden bahsedildi. Bu ara- da herkesin merak ettiği şey, yeni faaliyet programı oldu. Artık tatil bitmişti, çocukların okul hazırlığı heyecanı da atlatılmış, herkes evine yerleşmişti. Biraz çalışmak, dernek için birşeyler yapmak, yararlı olmak zamanı da gelmiş demekti. Eski ida- re heyeti vazifeyi idare heyetine devretmiş Her yıl yeni başkanlar ve mümkün mertebe yeni idareciler seçmek pren- sip ve geleneğine bağlı olarak dernek yeniden tazelenmiş bulunuyordu. Yüklü bir program Kahvesini (oveya çayını bitiren üye, yüksek topukları (üzerinde kay- mamaya çalışarak cilâlı merdivenler- den alt kata iniyordu. Buradaki ge- niş hol gayet câzip bir şekilde köşe- lere ayrılmıştı. Her köşe yeni çalış- ma yılının bir faaliyet programım gösteriyordu. Arkeoloji kolu, üyeleri kendi tarafına çekmek amacıyla çok câzip eski eserler teşhir etmekteydi. Özellikle, Amerikalı üyeler bu kolda çalışmayı pek çok istemekte ve dün- yanın en tanınmış arkeolojik bir sa- hasına geldiklerini, Anadoluyu bu 26 bakımdan tanımayı arzu ettiklerini sık sık tekrar etmektedirler. Gezi Grubu da onların arzusu ile kurul- muştur, fakat birçok Türk üyeler bu sayede yaşadıkları şehri ve memle- keti daha iyi tanıdıklarım söylemek- tedirler. Seçme Kitaplar Kolu tanın- mış Türk ve Amerikan eserlerini ele almakta ve üyeler sık sık buluşarak bu konuda birbirlerini aydınlatmak- tadırlar. Müzik, Sanat ve El İşleri Grubu, Dekorasyon Grubu da aynı şekilde câzip köşeler hazırlamışlar- dı. Bunlar daima rağbet gören kol- lardır. Daha çok fedakârlık isteyen kollar, Sosyal Tardım ve Dikiş, Gö- nüllü Yardımcılar, Öğrenci Bursu kollarıdır. Bunların kadroları sene- B5Rarifia aa desend lee SÜMERBANK hi hi : iie 3 | ge ; i AD İNS ALİ İİa la pa Sümerbank'ın her cins mevsimlik kumaşları birçok yeniliklerle mağazalarına dağıtılmıştır. Sümerbank kumaşları, hem zarif ve hem de bankacılığı gibi sağlam ve itimada şayandır. SÜMERBANK Ya ve İİ ULA Herrenk ve desende »Te)ojlipiii Zarif ygtiniati ia (Basın «- 14680) AKİS, 16 EKİM 1961