15 Ocak 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

15 Ocak 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

YURTTA OLUP BİTENLER A.P. Bir haftalık devri-âlem Hâdise, (oİzmir C. H. P il merkezi- nin bir salonunda cereyan etti. Günlerden pazartesiydi. O gün, bir önceki haftanın son gününde başkent- ten kalkıp Ege tütün piyasasının a- çılışında bulunmak zahiri İzmire gelen A. P. Genel Başkam Ra- gıp Gümüşpala ve A. P. li Bakanlar- la 30 milletvekili ve senatör son de- rece mühim bir toplantı yaptılar. Toplantının hemen akabinde Gümüş- pala Koalisyonun diğer kanadını teş- kil eden C. H. P. nin gösterişsiz il merkezini ziyaret etti. İl merkezine yapılan ziyaret bir nezaket ziyareti olduğu için Pala Paşa yanma let DE Necmi Ökten ile A. P. il okrat Osman Kibar da heyete dahildi. Pa- la Paşa ve arkadaşlarım il merkezin- de, Lebit Yurdoğlu son derece sami- mi bir hava içinde karşıladı. H Baş- a e geçildi ve sohbete koyu . Bir ara içeriye alman ga- zelecile ve foto muhabirleri Paşanın il merkezindeki başkanlık odasında, altı oklu bayrak altında resim çektirmesini teklif / ettiler. Komplekssiz A. P Genel Başkam bu teklifi gülerek karşıladı ve altı ok- lu bayrağın altına doğru bir kaç a- dım attı. Ne var ki yolu yeni A. P. li, eski D. P. li Kibar ve Karaoğlu ikilisi tarafından kesildi. İki ahbap- lar yaygarayı bastılar ve: — İşte bu kadarı olmaz! Ya- rın bu resim gazetelerde çıkar. Son- ra, teşkilâtın yunasına dayanamayız. iz Paşanın, altı oklu flama altında resim çektirmesine müsaade edeme- yiz" diye kükrediler. Gümüşpala, çâr nâçar yerine döndü ve oturdu. Bundan sonra da, yapılan iyiniyet ziyareti soğuk bir hava içinde nihayet bul- du. Bu, maceralı Ege seyahatinde, yetişme tarzı ayrı, siyaset mektebi ayrı, politika mektebi ayrı Ragıp Gümüşpala ile partisinin D. P. den müdevver teşkilâtı mensupları ara- sında patlak veren anlaşmazlıklardan sâdece birini -ve, en önemsizini- teş- kil etti. A. P. Genel Başkam bütün gezi boyunca küçük, fakat gürültü- cü, daha doğrusu şamatacı eski De- mokrat kalabalıkların af yaygarala- rına karşı koymaya çalışta, kendisi- e vakın arkadaşlarıyla birlikte Ko- misyonu mertçe, hatta kahramanca savundu. Ankaradan çıktık yola... A * P. Genel Başkanının, teşkilâtın nabzını yoklamak gayesine oma- 16 tuf Ege gezisi evvelki haftanın so- nundaki pazar günü sabahın sekizin- de başladı. O gün, Ankara garından Moto-tren Eskişehir garına girerken hazırlık tamamdı. Fakat Eskişehir- de de bu mühim seyahat duyulmamış kalkan Mototrene ilâve edilen olmalı ki, gar bomboştu. 30-40 kişi- bir vagon erken saatlerden itibarenik bir kalabalık ortalıkta dolaşıyor- dolmağa başladı. Ancak, havanın du. Fakat kalabalık içinde bir kaç soğukluğundan, A. P. nabız yoklama ekibinin uğurlayıcıları pek mütevazi bir rakamı ancak buldu. Bir kaç foto muhabiri vazife icabı garda bulundu- lar ve seyahatin deparını tespit et- tikten sonra, onlar da kayboldular. Kırmızı maroken döşemeli koltuk- lara oturan A. P. ileri gelenleri, göz- lerinde uykunun mahmurluğu, Mo- totrenin hareketine intizar ettiler. Nihayet vakit geldi ve saat tam 8.30 da Moto-trenin hareket düdüğü öttü. O zaman, kırmızı vagonda bir kişinin gözleriyle vagon pencerelerini taram li heyet için ümit ışığı oldu. Hemen pencerelerin cam- ları indirildi ve yarı bellere Okadar sarkılarak (o vatandaşlara gözüküldü. Bu arada Gümüşpala da yerinden kalkarak pencerenin önüne yaklaştı. Bir kaç kişi, pencereye zorla yaklaş- tırılan Genel Başkanın ellerini öptü- ler. Bu sırada bir grup işçi kafileyle pek ilgilendi ve ellerindeki broşürleri A. P. lilere verdi. 20 sayfalık broşü- rün üstünde "Eskişehir Hava Sa- Ragıp Gümüşpala İzmir C. H. P. il merkezinde Allerjiye kaynaşmadır başladı. Gümüşpala ve kurmay heyeti e seyri hak- kında plânlar kurm başladılar. İlk dural Polatlı oldu. Aceleci A. P. liler hemen pencerelere seğirttiler. Ancak hayal sukutuna uğradılar. Zi- ra Polatlı pek tenha idi ve istasyon- da bir kaç topçu Kl e baş- ka kimsecikler görünmüyordu. Onlar da, umursamaz zaza larla Moto-tre- ninin geçişini seyrettiler. A. P. nin nabız yoklama heyeti, asıl iştahını Eskişehire saklıyordu. Nitekim Eskişehire yaklaşılırken kır- mızı vagonda yeni bir kaynaşma ol du. Genel Sekreter Osma harekete geçti ve teşkilâtı kurdu. Pala Paşa hiç yerinden kalkmayacak ve dışarı- daki havaya göre vaziyet alacaktı. paydos nayi İşçilerinin dilekleri" ibaresi oku- nuyordu. Trenin hareket saati hemen geldi ve bu pencere sohbeti yarım kaldı. Kı- zılca kıyamet de Moto-trenin hareke- tinden sonra başladı. A.P.'liler, yerle- rine oturur oturmaz hemen birbirleri- ne çıkışmağa başladılar Hedef Genel Sekreter Osma idi. Olur muydu ya- ni, insan Eskişehir gibi mühim bir yere telgrafla Pala Paşanın gelece- ğini mez miydi? Osma sükütu tercih ett Gülen yüzler Kızgın oheyetin yüzüne neşe pırıltı- larını Kütahya İstasyonundaki kalabalık serpiştirdi. o Kütahyada A. P. liler için bir karşılama töreni AKİS, 15 OCAK 1962