15 Ocak 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

15 Ocak 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

hazırlanmıştı. Ellerinde birer pankart bulunan üç kişi ön safta dikkati çe- kiyordu. Pankartlarda "Af huzur i- çin ilk şarttır”, “Haklarımızın korun- masını istiyoruz", "Af istiyoruz" cümleleri okunuyordu. Gümüşpalanın üzü güldü ve pencereye çıktı. Ka- labalıktan pek çok kimse Pala Paşa- nın elini öptüler. Bu arada "Af, AP sesleri duyuldu. Bu sesler, A. P. mnun etmedi. Sesleri te dahil milletvekili ve A. P. sena- törlerini birisi yüksek sesle (o halka takdime başladı. Kalabalık, ismi söyleneni alkışlıyordu. En çok alkı- şı, Mualla Akarca topladı. Moto-tren Egeye yaklaştıkça kar- şılayıcılar ve "afçılar" arttı. Hele Balıkesirde kalabalık hayli fazlaydı. Ağızlardan çıkan tek laf af olduğu için, A. P. li nabız yoklama heyeti biraz bozuldu. Tempo halinde "AF, af" diye haykıran Balıkesirlilere Gü- müşpala güleç bir yüzle ogöründü. Fakat tek bir kelime söylemedi. Ka- labalık ise Gümüşpalanın konuşması- nı istiyordu. İstek, sesli şekilde izhar edilince A. P. Heri gelenleri Gümüş- palaya: " — Paşam, kalabalık okonuşma- nızı istiyor. İsterseniz tütün piya- sasını açmağa gittiğinizden bahsedin ve bir kaç laf edin" diyerek sokul- dular. Gümüşpalanın konuşmağa ni- yeti iyim Israr artınca arkasına döndü ve: - in konuşmam. Konuşursam onların istediklerine cevap overmem lâz zım. Onların dillerinin altında baş- Ona cevap isterler. diye ce- çare bulundu. Bir A. P.li senatör yan be- line kadar vagonun penceresinden a- şağıya sarkarak var "— Hakimiyet kimiyet milletindir" başladı. Afçı kalabalık da senatö- rün sesine ses uydurdu ve her bir ağızdan: milletindir, Ha- "— Hakimiyet milletindir" diye bağırılmağa başlandı. Senatör ar- kasına döndü ve sevinçli bir sekli- Gl — Tamam! Susturdum nihayet" dedi. Eğeye kadar bütün istasyonlarda, ayni nakarat tekrarlandı. Yolculuk lık başladı istasyonunda ise, yeni bir kalabalık afçı U Pala Paşaya tezahürat yaptı. Tabii "Af isteriz" nidaları eksilmedi. Bu arada bir hâdise, Gümüşpalanın ca- nını fena halde sıktı. Alsancak garın- da kalabalık gene "AF, af" diye bağı- AKİS, 15 OCAK 1962 YURTTA OLUP BİTENLER Gümüşpalayı karşılayan "Afçılar"ın dövizleri Lâfı güzaf! rırken tren hareket etmişti ki yan Mae bulunan bir subay kalabalı- ga doğ "— hava" diye seslendi. Birden kaba "yuh" çekmeye baş- layınca A. P. liler şaşırdılar ve bil- hassa A. P. Genel Başkam pek bo- zuldu: — Ne oluyor? Bize mi yuh çeki- yorlar" diye sorunca vaziyet, İyini- yetli Paşaya anlatıldı. Gümüşpala da başım iki tarafa salladı. Moto-trenin Basmahane istasyo- nuna girmesi pek tantanan oldu. Son durakta hayli kalabalık .toplan- bembeyaz pankartlardan hale gelmişti. lışmışlardı! görünmez Egede afçılar iyi ça Karşılayıcılar trenin etrafını al- ılar ve nabız yoklayıcı heyetin in- mesini beklediler. Nitekim bir müd- det sonra da başta Gümüşpala olmak üzere A. i milletvekilleri ve se- natörler Mobo-treni terkettiler. Gü- müşpala bir anda kendisini “Af iste- u arabaya alındı ve Necmi Öktenin Karşıyakadaki evine doğru yola çıkıldı. Fakat makam ara- bası A P. 11 afçılar tarafından dur- duruldu. Gaye, gürültü çıkarmak ol- luğu için A. P. li afçılar kursakla- rındaki hevesi yenememişlerdi. Buna rağmen Gümüşpala konuşmamakta ısrar etti. Zaten gürültü edenlerin ço- gunun sarhoş. olduğu seziliyordu. "AF isteriz" seslerine Gümüşpalanın verdiği cevap sâdece kesik bir: "— İnşallah çıkar" oldu. Otomo- bil hareket etti. Gizli toplantılar piyasasını açmak zahiri se- bitirdiğimiz haftanın başında Tekel Başmüdürlüğünde yapılan toplantıya katıldılar. Toplantı son derece donuk bir bava içinde takip edildi. li cengâverler, gönüllerinde aslan başka olduğu için toplantının bir an evvel bitmesini dört gözle bek- lediler. Zira asıl bundan sonra, ya- pılması kararlaştırılan bir gizli otu- rumda Egedeki nabızın ne şekilde at- tığı tespit edilecek ve kararlar alına- caktı. Gizli toplantının o karargahı Fuardaki Ada gazinosunda kuruldu. Piyasa ve müstahsilin dilekleri, şi- kâyetleri bir kenara itilerek P. nin ana teşkilât meselelerine inildi. Egede bulunan 6 ilin A. P. Başkan- ları ve yöneticilerinin de hazır (ove nazır bulunduğu Ada gazinosu top- lantısında son derece ilginç hâdiseler cereyan etti. Zaten bir gün evvel 6 lin temsilciler) otomobillerle | İzmi- re akın etmişlerdi. 6 ilin A. P. lileri Gümüşpaladan hesap sormağa gel- mişlerdi o Seçim öncesi yapılan af vaad'erinin üzerine sünger oçekilme- si Egeli A. P. balkanlarını kızdır- mıştı. İşte şimdi Pala Paşayı ve et- rafını kıstırmışlardı . Hesap soracak- lardı. İzmir, Manisa, Balıkesir, Ay- dın, Denizli ve Muğlanın kızgın A. 17