July 9, 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

July 9, 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

SAN A T Haberler Erdek Şenlikleri Erdek genliklerinin beşincisi de bu yıl 15 Temmuzla Temmuz ara- lında yapılacaktır. Erdek Turizm Der- neği pekliklerinin her yıldan daha iyi geçmesi için geniş hazırlıklar oyap- mıştır. Şenlik programı içinde Şairler Günü, açık oturumlar,. Sanatçılar Günü de yer almaktadır. Ayrıca ki- tap sergisi de düzenlenecektir. oEr- dek Derneği, Şenliğe hemen hemen günlerinde kitaplarını lardır. Erdek Şenliklerinin sanat (o prog- ramlarıma bu yıl daha hareketli ve düzenli geçeceği, yapılan hazırlıklar- dan anlaşılmaktadır. Suyu çekilmiş değirmen Sıcakla sanatın birbiriyle obağdaşa- madığı iyiden iyiye anlaşıldı. Baş- kent, bir süreden beri sanat damarı kesilmiş gibi ölgün yaşıyor. Sıcaklar da olsa, sanatın iyisi- nin ilgi çekebileceği, hareket yarata- bileceği Kent Oyuncularının başken- te gelmesiyle anlaşıldı ama, Onlar gitti, sanat da bitti. Gerçekten, Kent Oyuncuları başkentin sanat çevre- lerim yalnız oyun saatleri içinde de- gil, oyun saatleri dışında da meşgul ettiler. Bir topluluk, bir canlılık iyi- den iyi belirmişti. Geride bıraktığımız haftanın son- larına doğru, Yenişehirdeki çay bah- çesinde oObiraz serinlemek isteyen Cevdet Kudret, yanındaki oarkadaşı- na : imzalayacak- — Ankara, suyu çekilmiş de- ğgirmene döndü. Kenterler buraday- ken hiç farkında değildik. Sıcağı Tunus Nadi roman yarışmasında CELAL HAFİFBİLEK'in Hâdise olan eseri SESSİZLER SOKAĞI ÇIKTI Fiatı : 4 lira İsteme adresi : Rüzgârlı Sokak No. 15 ANKARA AKİS — 387 duymamamızın sırrı Kenterlerde miy- miş, neymiş!" dedi. Yeni kitaplar Mevsim sonunda, o yayınevcilerimiz birden harekete geçmiş görünü- yorlar. Son günlerde ardarda yeni yeni kitaplar çıkıyor. Bunların baş- lıcaları şunlar : Ayhan Hünalp, uzun süren bir susmadan sonra gazeteciliğe paçasını bütün bütün kaptırmadığını, Dost Yayınları arasında yayımlanan "Va- pur Düdükleri" adlı romanıyla ispat etti. Filme de alınacak olan "Vapur Düdükleri", basının içyüzünü açıkla- mak gibi bir amaç da güdüyor. İs- tanbul'un bazı basın çevrelerinde tep- kiler de yarattı. Hünalpın bundan böyle gazeteci- likle sanatı bir arada yürütmesini beklemek gerekiyor. Aziz Nesine göre iyi bir mizah hi- kayecisi olan Orhon Durunun he- men hemen iki yıldır ilân edilip Ode bir türlü yayımlanamayan "Denge Uzmanı" adlı hikâye kitabı da Düşün Yayınlan arasında çıktı. "Denge Uz- manı"nın sanat çevrelerinde yankılar yapılması beklenilen bir sonuçtur. Vüs'at Bener, daha ilk kendine özgü bir kuruluş ve tımla hikâye yazan, kısa zamanda dikkati ülserine çeken bir sanatçıdır. İki kitap, yayımladıktan sonra, ne- dense, birdenbire sustu. Ne ses, ne seda... Kardeşi Erhan Bener ondan baskın çıktı. Üstüste romanlar ya- yımladı. Meğer Bener boş durmaz- mış, gizli gizli oyun yazarmış. Dost Yayınlan arasında yeni çıkan "Ihla- mur Ağacı", Vüs'at Benerin bu ses- siz ve gizli çalışmasının ürünü. Duy- duğumuza göre, Devlet Tiyatrosu E- debi Heyeti, bu oyunu kabul etme- miş. Etmez, etmez! Birşey diyeme- yiz. "Bunun gerekçesi ne ola ki?" di- ye düşününce de, akla şu geliyor: Her- halde Vüs'at Benerin oyunu, Devlet Tiyatrolarında oynanan yerli oyun- ların bir çoğu gibi oynanmasında sa- kınca görülmeyen kötü oyunlardan değil! Devrim Ocakları Türk Devrim Ocakları, sanat ça- lışmalarına daha hız vermek için yoğun bir ön hazırlığa girişti. Bir sü- reden beri Devrim Ocaklarının Sanat Kolu sürekli toplantılar yapıyor. Bu çalışmalara, Ankaradaki sanatçılar da çağrıldı. Umulur ki, önümüzdeki çalışma döneminde Türk Devrim O- cakları sanat çalışmaları yönünden Ankaralılara beğenilir (o programlar Türk Kültür Derneklerinin de, bi- nasında yaptırdığı küçük ve sevimli sahnesinin önümüzdeki mevsimde per- desini sık sık açması beklenir. Türk Kültür Dernekten de, düzenli açık o- turumlar ve konferanslarla ciddi bir çalışmaya yöneldiğinin ilk işaretleri- ni vermiştir. Önümüzdeki mevsimde devrimci kurumların kültür ve sanat çalışma- larını sıklaştınp çoğaltmaları özlemi çekilen bir hareket olacaktır.