30 Temmuz 1962 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

30 Temmuz 1962 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

YURTTA OLUP BİTENLER Bu yüzdendir ki, gittikçe yayı- lan iyi ve mesut havanın bir buçuk aydan önce en olgun meyvalarını ver- mesini beklememek lâzımdır. oAn- cak Parlamento, demokratik - siste- min can damarı rolünü başarıyla oy- nayacağını o belli ettikten sonradır ki bugün temelleri atılan iyimserlik bir realite olarak milli hayatta te- sirini göstermeye (o başlayacak, o bu- günden faaliyete geçenler akıllı (o ve ileri görüşlü olduklarını ispat edip imtihandan kazançlı çıkacaklardır. Bir yandan mahsul durumunun iyi olması, bir yandan Türkiyenin me- selesinin iktisadi ve sosyal (o olduğu- nun anlaşılması, nihayet dışarda gerçek dostların ancak (o Boğazlarda Demokrasinin kendilerine (sağlam, güvenilir, iyi niyetli ve müstakar bir dostu muhafaza edebileceğini kavramış bulunması bir defa daha ve bu sefer sahiden temelli şekilde (milleti Hükümetin etrafında topladı. Aykırı kuwetlerin, şimdiye okadar yüksekten atarken, bitirdiğimiz haf- ta ümitsiz hırçınlığın bütün belirti- lerini göstermelerini bu sebebe bağ- lamak lâzımdır. Bir kısa süre sonra, Parlamento- nun da sorumluluğunu müdrik hal- de, sabotör değil yardımcı rolünü oy- namaya başlaması İkinci oCumhu- riyetin intikal devresini okapayacak ve gelişme devresini açacaktır. İş Hayatı "Sıvayın paçaları!" (Kapaktaki o Bakan) Temimiz ayının 22. günü Bayındır- lık Bakanlığına bağlı Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü Sarımsak- lu Barajı ve Tesisleri İnşaatını ihale- ye çıkardı. İşin muhammen keşif be- deli, 25 milyon Türk lirasıdır. Ek- siltme 17 Ağustos günü saat 15'de Ankarada yapılacaktır. Gene Temmuz ayının 22. günü, Başbakanlığa bağlı Beden Terbiyesi Genel Müdürlüğü Ankara Yüzme Ha- vuzu inşaatım ihaleye çıkardı. İşin tahmini keşif bedeli 3 milyon 500 bin Türk lirasıdır. Eksiltme 30 Temmuz günü saat İl'de Ankarada yapıla- caktır. Gene Temmuz ayının 22. günü. Başbakanlığa bağlı Beden Terbiyesi Genel Müdürlüğü İstanbul - Pendik Kayıkhanesi İnşaatım eksiltmeye çı- kardı. İşin keşif bedeli 624 bin 483 Türk lirası 50 kuruştur. Eksiltme 31 Temmuz günü saat İl'de Ankarada yapılacaktır. Gene Temmuz ayının 22. günü Ankara Vilâyeti Daimi Encümeni 12 mahalde yaptırılacak baraka okulla- rı ihaleye çıkardı. İşin keşif bedeli 488 bin 237 Türk lirası 37 kuruştur. Eksiltme 2 Ağustos günü saat 15'de Ankarada yapılacaktır. Aynı günler gazeteleri okarıştı- ranlar Bayındırlık Bakanlığının o |. 723.820 liralık bir Bölge Okulları Si- tesi Çamaşırhane Tesisatı işini ihale- ye çıkardığını okudular. Devlet Su İşlerinin Almus Barajı ve Hidroelekt- rik Santralı Havalandırma, Isıtma ve Klima techizatını ve montajım ihale- ye çıkardığını okudular. Bayındırlık Bakanlığının Alsancak Liman Antre- posunu ihaleye çıkardığım okudular. İmar ve İskân Bakanlığının 320 dai- reden müteşekkil blok apartmanı -ke- şif bedeli: 3.912.443 lira 21 kuruş- i- haleye çıkardığım okudular. Sümer- bankın Erzincan İplik Fabrikasının tevsi binası, klima ve teshin tesisatını ihaleye çıkardığını okudular. İller Bankasının çeşitli yerlerde mecmu keşif bedeli 4 milyon 500 bin lira olan elektrik işlerini ihaleye çı- kardığını okudular. Gene İller Ban- kasının sekiz ilde yapılacak mezbaha binalarını -mecmu keşif bedeli: 1.493. 738 lira 50 kuruş- ihaleye çıkardığını okudular. Bayındırlık Bakanlığının, Yatırım faaliyetinin başlayacağı inşaat sahaları Dipsiz kilerin dolu ambarları AKİS, 30 TEMMUZ 1962