8 Haziran 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

8 Haziran 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

Yemek oldukça kalabalıktı. -100-130 kişi arasında-. Yal u yıl iyi ilân edilemediğinden olacak, o birçokları, haber alamadıkları için, Pilâv Günü- ne gelemediler. Eski Galatasaraylı lardan Baha Arıkan güzel bir ko- nuşma yaptı. Turan Güneş, "Genç- lerim arasında ve ağabeylerimin ya- nında bana söz düşmez" deyip, us'iu çocuklar gibi köşesinde oturdu. Hafta içinde, Çocuksevenler Derne ginin, İsviçre Büyük Elçiliğinde bir çayı oldu. Ankaralı hanımlarıma bu davete de pek rağbet ettiler. Soy zamanlarda bu kabil çaylara oyar- dımlarını esirgemayen elçi hanımla- rı, hakikaten derneklere çok yardım etmiş oluyorlar. Zira bir elçilikteki çaya gitmenin herhangi bir lokalde- ki çaya gitmeden ayrı bir zevki var. "Foto Finiş"in unutulmaz kahrama- nı Yıldırım Onal, Devlet tiyatro- sundan ayrıldıktan sonra âfâki iş- lere vakit ayırabilmeğe başlamış, Şu günlerde sık sık, Zafer meydanındaki kahvede, Ankara Radyosundaki o bi- şarkıcı hanımla görülüyor. AKİS/26 Ahmet Emin Yalman Sil baştan! Nihat Akçan ve eşi Tijen "Par pa- zar günleri öğle yemeklerini Ye- nişehirde, yeni açılan şık bir köfte- cide yiyorlar. Son zamanlarda bu, Ankarada âdet haline geldi. Pazar günleri, çoğunlukla hizmetçileri izin- li bulunan hanımlara da yaradı. Bey- ler de hayatlarından memnunlar. Çiftliğe, Baraja, Gölbaşına gitmekten- se, Yenişehirde bir köftecide otur- mak çok daha ehven geliyor. Velha- sıl yolcu memnun, hancı memnun! Erenköy Lisesini Bitirenler Cemiye- ti üyeleri, bu hafta Salı günü Çift- likte senelik öğle yemeğini o yediler Yüksek mühendis Hürriyet Sırmaçek, Rukiye Paykoç ve Perihan Fişek top- lantıya en evvel gelenlerdendi. (Gözetesini kaybeden Ahmet Emin Yalman şimdi Stooholm'de Bey- nelmilel Basın Enstitüsünün konfe- ransına iştirak ediyor. Ahmet Emin Yalman için başyazı yazamamak en büyük işkencedir. Ankarada intişar eden Vatan gazetesi, yakında tekrar eski günlerine (oOkavuşacak. Ahmet Emin, Naim Tirali ve Babür Arda- han Vatanı kurtaracaklar. Ges iş adamlarımızdan Güngör Al- tınışık -Hasan Paşa fırını sahibi-, hafta içinde Ankaraya geldi. mariste turistik tesisler için bir yatırımda bulunan müteşebbisin itina ile hazırlattığı planlar tamamen Akdeniz tipi motelleri ihtiva etmek- tedir. "Sosyalizmin Yolları” adlı kitabın yazarı, Milli Reasüransın yeni U- mum Müdürü Cemil Sait Barlas şu sırada Ankarada bulunuyor. Halen rahatsız olan Barlas, bir an evvel i- yileşip İstanbula dönmek istiyor. Kanada Büyük Elçisi, Çankayada- ki evinde, annesinin isim gününü kutladı. Davetliler arasında Norveç Büyük Elçisi ve eşi, Endonezya Bü- yük Elçisi ve eşi, Tunus Büyük Elçisi ve eşi bulunuyorlardı pakistan Basın Ataşesi Şerif Hasan birkaç günden beri Ankara Palas- ta. Bu kibar ve zarif Ataşe hâlâ be- kâr. Türkçesini de hayli ilerletmiş, yabancılığı belli olmuyor. Birleşmiş Milletler temsilcisi Prens Z. Lippe, güzel eşini İsviçreye uğur ladı. Prenses, orada çocukları ile bir hafta, on gün kadar kalıp, dönecek. Yakışıklı Prens şimdilik, kısa bir müddet için de olsa, "yaz bekan".