8 Haziran 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

8 Haziran 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

Sahi,şimdi neredeler Zıt Kardeşler: Mehdi ve Osman b iş yerlerinin dağıldığı ve Atatürk Bulvarından bir (insan selinin aktığı saat 17 sıralarında, u- zunca boylu, kumralı saçları ohayli seyrelmiş gözlüklü bir adam, Bakan- lıklar semtindeki Uç katlı, kiremit renkli bir binadan çıkarak koşar a- dımlarla biraz ilerideki otobüs dura- gına ilerledi. Bu sırada oradan ge- çenler dikkatli dikkatli ona bakıyor ve birbirlerini dürterek: "— Yahu bu adam Mehdi değil mi" diye soruyorlardı. Kumral saçlı, gözlüklü adamın a- dı Mehdi Özgürendi. Ancak genç a- dam bu isminden ziyade Türkiyede Zıt Kardeşlerin Küçüğü adı ile ta- nınmaktadır. Biri şişman, diğeri za- yıf olan Zıt Kardeşler (o Türkiyenin ilk fantazistleridir ve ilk şöhretleri- ni, 1946 seçimleri sırasında, sözlerini değiştirerek söyledikleri şu halk tür- küsüyle yapmışlardır: "Dağdan kestim kereste Fil besledim kafeste Dediler seçim varmış ta Yetişim son nefeste İşlerim işlerim Ben seni mebus seçerim Seni bana verseler lo Şıp diye vekil eylerim” Zıt Kardeşlerin şişmanı Osman ve zayıfı Mehdi, aynı yaştadırlar. 1944 de İstanbul Üniversitesinde öğrenci iken tanıştılar ve ilk numaralarına, Fakülte anfilerinde arkadaşlar ara- sında hoş vakit geçirmek üzere yap- tıkları taklitlerle başladılar. O yıl, Osman Alman Filolojisi ve Mehdi de Felsefe oöğrencisi olduğundan, her ikisinin de müşterek dersi olan Av- rupa Kültür Tarihinde buluşuyor ve- kafa kafaya vererek, ilerde yapma- yı düşündükleri numaraları konuşu- yorlardı. Ancak o yıllarda bu çeşit numa- ralara henüz alışılmamış o okluğun- dan, sahneye çıkmak için münasip bir fırsat bulamıyorlardı. o Nihayet 1946 yılında Ankara OÜniversitesi- nin Macar Üniversitelileri yararına tertiplediği, Uç gün devam edecek bir show programına davet edilince genç fantazistler kendilerini göster- mek fırsatını elde ettiler. Böylece ilk defa sahneye çıkan Osman ve Meh- di için bu Ankara seyahati gerçek- ten son derece verimli oldu. Gençler Başkentte kaldıkları bir hafta sar- fında üç gün Gar Gazinosunda, üç gün de Ankara Radyosunda çalışa- rak ilk defa profesyonel oldular. Harp yıllarının esprisi olarak yap- tıkları hava taarruzu ve parazit'i Ankara (Radyosu taklidi büyük ilgi ile karşılandı. Bilhassa Ankara Radyosunun bu programla kendi kendini yermesi halkı çok şaşırtmış- ti. bula dönüşlerinde Taksim Belediye Gazinosuyla anlaşarak ilki yıl kadar burada çalıştılar. Artık bütün Tür- kiye, gerek radyo programlarından, gerekse gazete ve mecmualardan çı- kan sitayişkâr yazılardan onları ta- nıyordu. Türkiyenin ilk fantazistle- ri olarak Zıt Kardeşler adıyla meş- hur olmuşlardı. Taksim Belediye Zıt Kardeşlerin Mehdisi, çocuğu ile Bugün ve yarın AKİS/27