8 Haziran 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

8 Haziran 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

m A K | ) Yıl: 10 8 Haziran 1963 Sayı: 467 Cilt: XXVII HAFTALIK AKTÜALİTE YURTTA Millet Haftanın havası Çok merak, biraz heyecan, kapan- makta olan üzüntü ve bunların- hepsinin üstünde bir rahatlama.. İş- te, bitirdiğimiz haftanın havasını ya- pan unsurlar. Merak, başlayan du- ruşmaların ne netice vereceğinin Heyecan, Önümüzdeki günlerin dolu günler olmasının neti- cesidir. Üzüntü, ayaklanmada kur- banlar verilmesinin ve kan dökülmüş olmasının yüreklere akıttığı hüzün- dür. Bunların hepsinin üstündeki ra- hatlama ise, 20-21 Mayıs Oo gecesi Türkiyede bir devrenin kapanmış ol- duğuna dair inancın gittikçe artması, kuvvetlenmesi, herkes tarafından da- ha iyi görülmesi sayesinde gündelik hayatımıza (oyerleşmektedir. o Bunu, haftanın başında en mükemmel şekil- de İsmet İnönü ifade etti. "Her an bir şey olacak havası, kesin olarak iflâs etmiştir" dedi. AKİS/6 MECMUASI OLUP Gülen vatandaşlar Mesut o günlere | doğru Gerçekten de, aylardır memleke- te huzursuzluk vermek için ellerin- den gelen hiç bir şeyi esirgemeyen, kendilerini bir takım hayali kuvvet- lerin temsilcisi gibi göstererek ma- nevi, hattâ maddi şantaj yapanların -bunun delilleri tesbit edilmiştir- hal- lerine bakınız. Hepsinin süngüsü düş- müştür, hepsi süt dökmüş kediye dönmüşlerdir. Bunun başlıca sebebi, memleketin sağlam kuvvetlerinin, asıl temayüllerini açıkça ve kesinlik- le belli etmiş olmalarıdır. Memleke- tin sağlam kuvvetlerinin, Ordusu ve Basınıyla, aydını ve sağduyu sahibi halkıyla, Gençliği ve olgun şahsiyet- leriyle Türkiyenin demokratik O sis- tem içinde, her türlü silâhlı macera emelinden uzak olarak yaşaması ge- rektiğine iman ettiği herkesçe görül- müştür. Gene İsmet İnönünün tabi- riyle "ateş imtihanından geçen" bu temayül, vatandaşın üzerindeki bir yükü, bir kâbusu kaldırmıştır. BİTENLER Bununla beraber belli olan, bu yü- kü, bu kâbusu millete reva görenle- rin aslında ne korkak, ne iki para etmez, ne kof sokak kabadayıları ol- duklarıdır. Bir takım kimseleri, el- lerinde silâh, sokaklarda macera a- ramaya teşvik edenler, onların hisle- rini, zaaflarını, hırs ve ihtiraslarını tahrik edenler onları ithamda da şampiyonluğu başkasına kaptırma- mışlardır. Bu, yarın öbür gün bu çe- şit yeni tahriklerin hedefi yapılma- ya çalışacaklar için bir ders ve ibret örneği teşkil etmelidir. - Memleketin ve milletin kahredici (o ekseriyetinin, yayılmak istenilen "Bu Türkiye De- mokrasi ile adam olmaz.. Ona, eli so- palı bir idare lâzım" havasının yanın- da değil, tam karşısında bulunduğu 20-21 Mayıs gecesinin ispat ettiği en önemli husustur. O gece zafer kaza- nan kuvvetler, Türkiyede işlerin yü- rüdüğüne ve daha da ancak böyle yürüyeceğine imanlarını gözler önü- ne sermişlerdir ve biten bu haftanın