8 Haziran 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

8 Haziran 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

Gazinosundaki programları (o birinci derecedeki numara olarak takdim ediliyor ve her gece yüzlerce İstan- bullu onları dinlemek için ogazino- nun geniş salonunu tıklım tıklım dol- duruyordu. o Zaten Zıt Kardeşlerin sahne hayatının büyük bir kısmı bu gazinoda geçmiştir. (Nitekim Mehdi her zamanki sempatik haliyle gü- lümseyerek: — Taksim Belediye Gazinosunun bütün garson, fare ve kedilerini ta- nırız. Az kaldı bizi de demirbaşa kaydediyorlardı" demektedir B' iki yıl içinde repertuarlarım hay- li genişleten Osman ve Mehdi Av- rupaya gitmek ve batı dünyasında bu branştaki ilerlemeleri görmek is- tiyorlardı. Bu arada Kıbrıstan gelen 15 günlük bir teklifi kabul ettiler, yanlarına ikişer kat çamaşır alarak, ceplerinde sadece 5 lira olduğu hal- de İstanbuldan ayrıldılar. Genç fantazistlerin 15 gün için çıktıkları bu seyahat bir buçuk yıl devam etti.. Fransa, Almanya, - İtal- ya, Danimarka ve diğer Avrupa memleketlerinde çalıştıktan sonra Afrikaya geçtiler. Bu arada iş saat- lerinin dışında Osmanın en büyük eğlencesi, metroya binen yolcuların izdihamı karşısında yolcuları omu- zuyla içeri iterek otomatik kapının kapanmasını sağlamak ve sonra ge- ne aynı şeyleri tekrarlamak üzere i- kinci metroyu beklemekti. o Böylece bu 1,83 boyundaki 170 kiloluk tem- bul delikanlı kısa zamanda bütün Parislilerin sevgilisi olmuştu. Gaze- teler, mecmualar sık-sık (onlardan bahsediyordu. Bu arada Osmanla Mehdinin en ü- züldükleri şey, tanıştıkları yabancı- ların, Osmanı, demirleri büken ve hal- ter kaldıran bir kuvvet göstericisi sanmaları ve türklerden bir fantaziat çıkabileceğine oOinanmamaları oolu- yordu. Osman ve Mehdi Avrupadan son- ra Afrikaya geçerek Mısırda Helmi- ya Palasta çalışmağa başladılar. Bu- rada ünlü komedyen Fernandel'in kardeşi ile sahneye çıkan Osmanla Mehdi, o("Helmiya Palastaki ilk gecemizi hiç bir zaman unutamayız" demektedirler. O gece Zıt Kardeşler en zayıf numara olarak takdim edil- mişler ve üçüncü olarak sahneye çakmışlar. Gazino sahibi onlara pek önem vermemiş, hatta kendilerine soyunmaları için bir gardrop dahi tahsis edilmemiş. İki kafadar dışar- da, bahçede soyunmak ve elbiseleri- ni ağaç dallarına asmak zoruna kalmışlar. Ancak sahnede büyük ur hayranlıkla karşılanıp Oo dakikalarca AKİS/28 alkışlandıktan sonra Zıt Kardeşler adı neon lambalanyla birinci dere- cede numara olarak takdim edilmiş ve kendilerine gazinonun en güzel gardrobu verilmiş. Osman ve Mehdi bir o buçuk yıl kadar süren bu gezilerden, her tür- lü masrafları çıktıktan sonra, 30 bin lira kazandıkları halde yurda dön- düklerinde ceplerinde 30 frank bu- lunmaktaydı. Zıt Kardeşler bu işe hâlâ şaşmakta ve bu parayı nere- ye harcadıklarım anlıyamamakta- dırlar. Yurda döndükten sonra tekrar Taksim Belediye Gazinosuyla anla- sın Osman ve Mehdi, yepyeni espri- leriyle halkı yeniden kahkaha tufa- nına boğmağa başladılar. Ancak bu başarı pek uzun sürmedi. Zira Meh- di iki defa sürmenaj geçirmişti, sihir- leri harap haldeydi. Üstelik seçim- lerde iktidar ve dolayısıyla para da el değiştirmiş ve oTaksim Belediye Gazinosuna gelen halk, eski müşte- rilerin tersine, ucuz esprilerden zevk alır olmuştu. Osman ve Mehdinin, i- çinde bir sosyal görüş bulunan nüktele rini anlamıyorlar veya anlasalar da zevk almıyorlardı. Böylece her ge- çen gün biraz daha halktan kop- tuklarını anlıyan Osman ve Meh- di, "Diktatörler, boksörler ve ak- törler zamanında çekilmeyi bilmeli- dirler" diyerek 1958 yılında o sahne- den ayrıldılar. 1944 yılından beri gazetecilik yapmakta olan Mehdi, kendini büs- bütün basın mesleğine verirken, Os- man da beyaz perdeye intisap etti. Ancak her ikisi de zaman zaman dalmakta ve sahne hayatının bol renkli hareketli günlerini düşün- mektedirler. Bu arada, kendilerine bazı iş teklifleri (oyapılmaktaysa da bu tekliflere ancak tebessümle mu- kabele etmektedirler. slan Burcunda doğanların güne- şin altın ışıklarının tesiriyle | güzel, zeki, sanat j/önleri kuvvetli ve hayli çapkın yaradılışı olduktan o söylenir. Yıldızlar, Aslan Burcunda, yâni 91 Temmuz ile 20 Ağustos arasımda do- ganlar içki 7 Haziran 1963 Cuma günkü çeşitli gazetelere çeşitli o şey- ler söylediler. . Bunlardan en uygunu nu seçmtek okuyucuyu düşüyor. ASLAN BURCU Hareket: Halletmekte güçlük çek- tiğiniz bir iş için bir kadın size yar- dım edecek. Vatan: Bütün gayretlerinize rağ- men fikir ve temayüllerimizdeki kar- gaşalık devam ediyor. Akşam: Yakında başarınızın farkı- na varacak ve gurur duyacaksınız. Hürriyet: Bu derece titiz olma- nın faydadan ziyade zararı var. U- fak tefek pürüzler üzerinde dura- rak hüküm yürütüyorsunuz. Halbu- ki o size sadık Dünya: Kendinizden başkasına gü- venmeyin ve tutumunuzu ayarlayın. Tercüman: Merakla beklediğiniz bir cevap olacak. Müjdeyi size bir yakınınız getirecek, kalbiniz o ferah- lıyacak. Bekleyin, Yeni Sabah: Üç kişiyle yapacağı- nız bir görüşmede varacağınız bir karar sizin için mühim sayılabilir. Mantığınızı kullanınız. Adalet: Sağlık durumunuzda sisi korkutacak hiçbir şey yok. Keyfini- ze bakın, evhamlanmayın. Şansınız, oldukça açık. Milliyet: sunuz. Neticesiz, bir yoldasınız. gün iyi kararlar vereceksiniz. Boşuna kendinizi üzüyor- Bu- Son Havadis: Bu kadar kıskanç olmak iyi değil. Ne ona rahat veri- yorsunuz, ne de siz huzur içinde ya- şıyabiliyorsunuz.