4 Ocak 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

4 Ocak 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

YURTTA OLUP BiTENLER .. m. Hükümet Görünen köy B“ haftanın sonundaki gün Meclis, İnönü kabinesini iş başında tutup tütmayacağını karara bağlayacaktır. İnönü kabinesinin güven oyu alama- ması yeni seçim demek olacaktır. Çarşamba günü santlerin 19'u gös- terdiği sırada A.P. Grup salonundan çıkan bir milletvekili kendisini yaka- lâyan ve Grup müzakereleri hakkında bilgi isteyen bir gazeteciye gülerek şöyle dedi: 4 Kirk yıllık Kâni, olur mü Yas ni? Biz de bu Yaniye oy mu verelim Kırmısıyı sevm€yen südeös boğalar değildir! yani?» Sonra ciddileşerek ilâve etti: «— Kırmızı oy vereceğiz. İttifakla karar aldık.» O gün AP, Grupu saat 16'da top- lanma kararı almış olmasına rağmen ancak saat 16.20 da toplanabildi. Zira üst katta müşterek Grup Yönelim Kurulları Güven Oyu Meselesini bir kere daha görüşmek üzere toplanni- lardı. A.P, nin Meclis ve Senato Grup Yönetim Kurulları ile Genel İdare Ku- rülunün yaptığı bü ikinci toplantı bir evvelki toplannda alman karatın Örü- pa takdimi mahiyetini taşıyordu. Müşterek Yönetim Kurulum ik toplantılarını haftanm businda Salı günü saat 1ö da yaptılar, Bu toplantı AKİS/M4 bir: buçuk. saat kadar devam etti ve peşin verilmiş bir kararın tescil mua- melesi tawamlandı. Ziva toplantıdan evvel Mecliste kulise yayılan haber A.P, nin, C.H.P, Müstakiller Konlis- yonuna Kırımzi oy vereceği merkezin- deydi, Nitekim A.P, Ji Vedat Ali Öğ- kan bu mecimuanın bir temsilcisine gi yen oyu ile ilgili olarak şunları söyle di; «— Kirmızı oy küllanacağız. Şim- di saat 16'da toplanacak ve bunu ka- tara bağlayacağız. Grupun da ayni se kilde düşündüğü kanaatindeyim, Ger- çi bübenlim şahsi fikrimdir ama, ar- kadaşlarımın da benim gibi düşün- A. P. li milletvekilleri kuliste düklerine eminim». A.P, Mtşterek Yönetim Kurulları böyle peşin bir hükimle toplantıya git- tiler, Toplantıda “Hükümet. programı ilzerinde şöyle bir dutulda, Konuşan- ların hemen hepsi, ayni telden çaldılar ve Hükümete Given Oyu vermemenin asli vazifeleri olduğuna inandıklarını İfade ettiler, Gösterilen gerekçe son sderece geneldi. Hükümet zayıftı. Se- çim meselesini programma bile alma- mıştı. Hiç adı duyulmadık isimleri Ba- kan sandalyasına oturtmuştu. Bütün bunların “ötesinde Kıbrıs meselesinde saktif ve serts hareket edilmiyordu | Toplantı dağıMlığında karar verilmiş: tü. Grupa, Hükümete kırmızı oy ver mesi telkin edilecekti. Çarşamba günü Grup, bu hava içinde toplantıya girdi. İK olarak Müs- terek Yönetim Kurulları kararı Grupa okundu. A.P. Jiler evvelden hazırlıklı olduklarından Grup müzakereleri bir formaliteyi yerine getirmekten öteye geçemedi. Oyunun başarılı aktörü de İhsan Sabri Çağlayangildi. Cağlayan- gil koyu bir A.P, . C.H.P, Konlliâyonu taraftarıdır ve bunün için C.H.P, nin bir kanadı ile kesif kulis faaliyetine girişmişti.. Çağlayangil oldukça uzun konuştu ve kırmızı oy verilmesi tezini savundu, Çağlayangil şöyle dedi: «—, ben tetkik ettim, Hüküm programında seçim Jüfı edilmiyor. Ni- çin? Halbuki biz seçim istiyoruz.» Çağlayangil bundan sonra Hükt- metin yapısı üzerinde durdu ve bu ka- binenin Güven Oyu alsa bile uzun si- re dayanamayacağını- söyledi. A.P. li milletvekilleri Dir komedinin dinleyicileri olarak seslerini çıkarma dilar. Çağlayangilden sonra konuşan “Turhan Bilgin de farklı şeyler söyle- medi, sabırlı Sön konuşmayı Talât Asal yapmak üzere kürsüye geldi. Asal, Müşterek Grüp Yönetim Kurulları ftaratından hazırlanan bir konuşmayı okudu. Bu könüsMmaü A,P, nin Mecliste yapacağı tenkid - konuşmasıdır. İlgi ile dinlen