4 Ocak 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

4 Ocak 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

SOSYAL HAYAT Kadınlar Yeni bir saha Ken saçlı, ufak tefek, çok sevimii kadın, AKİS muhabirine baktı, gü- lümsedi ve: : — Büyük işe kalktım... Sicil işin- de yeni bir sistem uygulamaya çalışı- yorum. Muhtarlık o bölgemdeki evleri defter usülü ile değil, kartoteks usulü ile tespit edeceğim. Böylece başka vs- re nakledenlerin kaydını alıp, yerine yeni gelenleri koymak ve lüzumsuz Şij- kinlikten kurtulmak, muamelenin ça- buk bitmesini sağlıyarak vatandaşı boş yere bekletmemek mümkün olacak. Şimdi başlangıçta iş biraz Zor ama, önce yorulmak ve organizasyona önem vermek, sonradan rahat etmek 'çin şartur. Sabahları bir bir evleri dolas şıp, sicil fişlerini götürüyorum. Kendi- leri, tercihen makine ile yazıp, bana geri getiriyorlar. Kartonlarda, malüm kimlik tespiti soruları yanında, karto. nun sırtında oğâ ve hol adedi, radyo marka ve beyanname numarası, ta&- şındığı yerin adresi, ev sahibi mi, &i- racı mi olduğuna dair bazı faydalı bil- gi soruları da vardır, Böylece birçok bakımdan istatistiki malümatı da *op- lamış oluyorum, Ayrıca, her eve bir de, bastırmış “olduğum (anket sorularını bırakıyorum. Bu anket kâğıdına muh- tardan neler beklediklerini, mahalleden şikâyetlerini veya mahalleye, semte ait dileklerini yazıyorlar” diye konuşmağa başladı. Nefes almadan, büyük bir zevkle, yapacağı işleri anlatıyordu. Birin sustu. Sonra: “« Yeni işimi am seviyo» rum” diye sözü bağlad Olay, geçen hafta ei birgün, Ne- nehatun caddesinde, Çankaya muhtar- liğının bulunduğu 121 numaralı evde geçti, Konuşan kızıl saçlı kadın, Çan- kayanın yeni muhtarı Hacer Bizden Boray idi. Boray, yüksek ziraat mü. hendisidir, Uzun yıllar meslek haya- tında Ve birçok sosyal işlerde çalıştır- tan sonra biraz dinlenmek istemişti ama, kader buna müsaade etmedi. Sürpriz muhtarlık acer Bizden Boray 17 Kasım saba- hı muhtarlığı hiç mi hiç düşünmü- yordu. Ev işlerini bitirdi ve eşi ile De- raber çıktı. Birkaç komşuya uğradılar ve hep birlikte, oylarını kullanmak “- Zere Çankayanın meşhur 74 numaralı sandığının bulunduğu . okula gittiler Başbakan İsmet İnönü biraz önce bır sandıktan oyunu kullanmıştı, Devlet Bakanı da buradan kullanacaktı. Fa- kat Hacer Bizden Borayı otada, kötü bir sürpriz bekliyordu. İl Genel Mec- Misi ile Belediye seçimlerine oyunu kul- landıktan sonra, Sandik Kurulu ken. disine, Çankayanın muhtar adayı bu- lunmadığını » söylemişti. Üzülerek ora- dan A ki, bir komşusu — Biz sizi seçmek İstiyoruz, sd ekle dedi. Muhtarsız bir Çankaya Hacer Biz- den Borayı gerçekten çok üzmüştü, Gü- lümsedi ve “-- Peki, olurum” dedi. Haber çabuk yayıldı. Tam pi sıra- da Dişişleri Bakanı Feridun Erkin oyunu kullanmaya en. Hacer Bizden Boray, kendisine, bizzat ismini ve adaylığını bildirdi. Feridim Cemal Erkin ismi tekrar etti. Aynı an- da Yüksek Seçim Kurulu da radyodan, muhtarların daha evvelden adaylıkla- rını koymamış olsalar da, sonradan Ve seçmenlerin dileğiyle aday olarak gös- terilip seçilebil rini ilân ediyor- du. Bunun usülüne uygun olduğunu 'Tel * 49 44 76 — 49 58 08 Müşterek Pazar Desteği ile Neşredilmekte Olan MARCHE COMMÜN — BOTTIN SUROPE.. Yıllığında Türkiyeye de yer verilecektir. Müşterek Pazar camiasında tanınmak isteyen Türk müesseseleri isim- lerinin bu kitapta neşrini şimdiden sağlamalıdırlar. “ürkiye Ümumi Mümessil Nevit SEZENER : Tozköparan Mezarlık S0. No. 18 Beyoğlu — İstanbul CARİS — 1780). Hacer Boray Bizden Kadın muhtar duyunca bütün Çankayalılar geniş bir nefes aldılar. Muhtarsız kalmaktan kurtulmuşlardı Hacer Boray, sicil fişlerini çelik do. labına yerleştirirken, AKİS muhabiri de anketlere göyle bir göz attı: Çoğu otobüs güzergâhlarından, otobüs M0 lerinden şikâyetçi idi. Birki, güzel ; güzelleştirme demeği Kurulmasını tek- lif ediyordu. Bir başkası, bir okuma ve dinlenme odası istiyordu. İneklerden, tavuklardan şikâyet eden de çoktu. Çankayada sütçülük, hayvan beslen- diği insanın aklına gelmezdi ama, VU. bir gerçekti. Yazın bazı mahallelerden, kokudan geçilmiyordu. Bir vatandaş da, “çok iyi çalışıyorsunuz ama, sıhha- tinizi'bozacak kadar da hassasiyet gös- termeyin, seçmenlerinizi üzmeyin” dis yordu. Hacer Boray, muhtarlık harçları “e, mahallede bir yardım sandığı kuracak» 17 Kasımda pek çok kadını, Ankarı- da muhtar seçimlerini kazanmış ve bü işte kadınlığın bütün hünerlerini gös- termeye azimli, işlerine başlamışlardır, Dernekler. Güzel bir teşebbüs profesör Afetinan, gerlde bıraktığı. miz hafta içinde, gerçekte mutlu bir gün yaşadı. Yıllardan beri hayalini AKİS /5