4 Ocak 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

4 Ocak 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Yurttan Akisler Patrik Athenagoras Tarihi an © Kiliseler — Dünya hristiyanları son günlerde. büyük bir heyecanla içinde bulunduğumuz haftanın sonunu beklemekteler.. O gün iki büyük kilisenin liderleri Papa VI.. Paul ile Ortodoks Patriği Athenagoras Kudüste aklar ve dünya kiliselerinin birleştirilmesi meşes- lesini görüşeceklerdir. Bu buluşma gerçekleştiği takdirde asırlardan beri ilk defa olarak iki ayrı mezhep lideri har- şı karşıya gelmiş olacaktır. Bilindiği gibi bugüne kader her iki tarafa mensup kiliseler de hristiyan oâleminin tek papası olarak kendi liderlerini kabül stmekteydi- ler. Bütün dünya basını bu meseleyle yakından ilgi- lenmektedir. Nitekim gazeteciler (buluşmadan daha on.gün önce Kudüse geçmişlerdir. Sayıları 200 ü bulan basın mensupları ve birçok hristiyanın Kudüse akın et- mesi sebebiyle şehirde otellet tamamen dolmuş ve bunun üzerine bazı aileler, gazstecileri kendi evlerinde misafir etmek kararını almışlardır. Ortodoks Kilisesi Patriği Athenagoras beraberinde 6 metropolit ile birlikte 3 Ocak Cuma günüuçakla İstan- buldan hareket edecektir. Bu gezi İle ilgili olarak Park Vekili Emilyanos : ei seyahatte ilk hamle olarak tanısıp, görüşü maksadı güdülmektedir. Fakat gayemiz kiliselerin © leştirilmesidir * demiştir. Vatikanın Ankara Büyükelçi- liği Müsteşarı M. Blot? ise böyle bir buluşmanın bahis konusu olduğunu, fakat kesin proğramın henüz bildirl- ,mediğini söylemiştir. Papa VI. Paul 4 Ocak Cumartesi günü uçakla Ru- madan Amınan'a gidecek ve aynı gün otomobille Ku- düse geçecektir. Papa, Pazar gününü İsrailde geçirecek ve Pazartesi günü tekrar Ammmandan uçakla Rormaya dönecektir. Basın — Geçen haftanın sonlarında Cumartesi şünü Kibmstan Ankaraya gelen yaralılar. arasında bir (ozenç yüksek mühendis, yanına yaklaşan gazetecilere (fısıldar gibi konuştu. : Aranızda Milliyet muhabiri var mı?” soruşturup &cele Milliyet muhabiri bulundu. Sorup Yaralı gene hafif bir sesle muhabire, kendisiyle birlik- te hastahaneye gelmesini söyledi... Bütün gazetecileri bir merak almıştı. Dikkatle genç mühendise bakmasa başladılar. Yanağında 'bir kurşun yarası vardı. OKarm AKİS/4