January 4, 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

January 4, 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

KIBRIS OLAYLARI © | rıstaki hadiselerin yatışma istikame- tini alması ve dünya umumi efkârın- da havanın hissedilir tarzda bizim le- «himize dönmesi o Türkiyede sinirleri her geçen gün biraz daha sâkin na'e getirmektedir. Bu netice bir yandan sağlam ve serinkanlı, o tecrübeli bir çi memlekette işbaşında bulun- asının, bir yandan da topyekün ör milletinin tam bir vekar içinde haklarını korumada gösterdiği azmin eseridir. Kıbrıs Krizi diye anılacak o- lan bu hadise karşısında en doğru ö:- çüler içinde hareket etmiş olduğu- muz, hisler daha da soğuduğunda da- ha açık olarak anlaşılacaktır. Bugün için milletçe aldığımız İiers diişmanın İç Ve dış kapıda beklediği gerçeği ve bizim asla “fenersiz yaka- lanmamız” lüzumudur. Harp Son gülen iyi güler (Kapaktaki politika) | "Türkiye Dışişleri Bakanlığının oOke- çen hafta ile bu hafta içindeki nha- li gibi bir halini şimdiye kadar hiç kimse görmüş değildir. Yarısı haklı, yarısı haksız sebeplerden dolayı “Mon- beylerin yuvası” diye bilinen bu ba- kanlık günlerdir bir “24 saatlik çalış- ma düzeni" “içindedir. Mesaiyi aksa:- mamak maksadıyla nöbet cetvelleri tanzim edilmiştir ve şık hariciyeciler bazen yemek yemek, hatta traş olmak için vakit bulamamaksızın günün bü- yük bir kısmını masalarının başında geçirmektedirler. o “Monbeyler”, ge- rektiği zaman bir asker gibi çalışabil- diklerini herkese ispat etmişlerdir. Bakanlığın en üst katındaki Ge- nel Sekreter Siyasi Yardımcısının &- dası bir askeri karargâh haline geti- - Kıbrıs Alay Komutanlığı yapmıştır - Dışişleri Bakanlığı telsizlerinden olay- ları dakikası dakikasına izlemekte ve aldıkları haberleri en kısa zamanda Başbakanlığa ve Genel Kurmay Baş- kanlığına iletmektedirler. (o Kıbrıstasi olayların başlamasından hemen 591- Ta Türkiyenin Birleşmiş Milletler D3- legesi Adnan Kuralın yaptığı son de- lanmi lıklı olduğunu göstermiştir. Bugün Ankaranın dört dairesi, harp halinde bulunan bir memleketin Day- kentinde yaşandığı intibaıı vermek- tedir. Bu daireler Basbakanlık, Ge- nel Kurmay Başkanlığı, Dışişleri Bu- kanlığı Ve Tanıtma-Turizm Bakaniı- ğıdır. Hükümet hemen her gün topla- narak son durumu görüşmekte ve tel- birler almaktadır. İnönü, bazen ken«li- si giderek, bazen Dışişleri Bakanını göndererek Meclisi ve Senatoyu Vazi- yetten haberdar etmektedir. Bir gün parti liderlerini toplamış ve onlaa da her şeyi anlatmıştır. Bir başka g'in her siyasi temayülde gazetenin Üst kademe sorumlularını davet etmiş ve kendilerine bütün bilgileri, sır olanlar dahil, vermiştir. Bu iki toplantıda ga- zstecilerin liderlere nazaran çok :da- ha olgun Ve anleyişlı (o bulundukları hemen sezilmiştir. Genel Kurmaydaki faaliyet Ana- vatandaki ve Adadaki askeri tedoir- lerle ilgilidir. Kıbrıstaki (o slayımızn ingiliz komutanla münasebetleri Ge- nel Kurmayda alınan kararlara gö”e tanzim edilmektedir. Bir yandan dış güvenlik, diğer 'taraftan iç güveniik yüksek komutanların başlıca kaygı- sını teşkil etmektedir. Başbakan İnö- nü Genel Kurmayın bu sıralardaki devamlı ziyaretçisidir. Turizm ve Tanıtma Bakanlığı da, biraz geç kalmakla beraber nihayet bu hafta harekete geçiti, Özellikle Kıb- rısta rum çÇeteciler tarafından öldü- rülen kadın ve çocukların resimleri teksir edilerek, Avrupa, Amerika Ve Asyadaki basın müşavirliklerine gön- derildi. Kıbrıstaki rum asıllı muna- birleri yüzünden yanlış haberler Vo- ren bazı yabancı ajanslar ikaz edildi, Hemen hemen on günden beri d:- vam etmekte olan Kıbrıs olayları karşısında Başkentteki faaliyetleic ”srçek bir isim vermek gerekirse, 9U- Kıbrısta tedhişçiler mahalle aralarında silahlarıyla > Ese, bu silâhlar gökten zembille mi indi? AKİS