4 Ocak 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

4 Ocak 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

TÜLİDEN HABERLER jakto ve eşi ile, Türizm ve Tanıtma Bakanlığı ileri gelenleri vardı. i * ganatseverlerde hazırlanmış solan yıl- başı gecesi eğlenceleri iptal edil- di. Kobrıs üzüntüsü ile zaten kimse- de de eğlenecek, gülecek hal kalmamış tı ya... Birçok kimse, evlerde yapacak- ları toplantıdan bile vazgeçti. 7 Kw. Kıbrısa 100 kişilik -bir Sey- yat hastahane gönderiyor. Haki- katen, bu işe hiç düşünmeden gönül- lü Katılan vazifeliler o takdire değer. Gerek doktorlar, gerek hemşireler ve idareciler canla başla bu vazifeye 'ko- - şuyorlarmış. Tabii, gidenlerin isime- rini gazetelerde okuyunca biraz ya- bancılik çekeceğiz. Çünkü bunlar, her zaman işitmeye alıştığımız dekoratif isimler değiN gerektiği zamanda fş- dakârca . işbaşına koşan hakiki yar- dımcıların isimleri olacak... Vİ > * "Âmerikan Üniversiteleri Türk . Me- . zunları Derneği, yılbaşı için Mitha paşa caddesindeki Türk-Amerikan Der neği binasında çok zengin bir program hazırlamıştı. e Gayet itinalı bir pi- yangoya en değerli hediyeler konmuş, gecenin -eğlenceli geçmesi için gere&en her şey hazırlanmıştı. Fakat Kıbrıs hâ diseleri dolayısıyla bütün üyelerin de arzusu ile bu eğlence iptâl edildi. Top- lanmış olan para da Kıbrısa yardım olarak: yatırıldı. * gecesinde programında bir 8- “ zaltma yapmıyan yerlerden biri de “ Bulvar Palas oldu. Gayet kalabalıktı. Normal gecelere ilâveten Saniye Can, 'Kervansaraydaki Sinbad getirilmişti. Yalnız kotiyon dağıtılmadı, isteyenlere ertesi gün otelden alabilecekleri bil- dirildi. Gece saat ikiye kadar eğlenil- di. : & (Şüreyya paviyonu yılbaşı gecesi için programına hiç bir şey ilâve etms- “miş, yalnız hesap pusulalarını epeyve insafsızca. şişirmişti. Salon eski yılba- şılara nazaran tenhaydı, normal gece- lerden fazla bir kalabalık yoktu. Bir hayli de yabancı sima vardı. Bir çok masada yalnız yabancılar görülüyordu. XY. mühendis Feyyaz Köksal ve arkadaş LA mea ma ları Turgut Göle ve dostları, yüksek mü hendis Eri Yaltkaya ve mavili kadife aplikeli çok zarif ve güzel yeni elbisesi ile eşi Hümeyra Yaltkaya ve İstanbul- dangelen'bir çift arkadaşları ile An- karalı dostları "birlikte gelmişlerdi. * Bu arada bir çok kimse de evlerde toplandılar Ve yeni yılı daha samimi bir hava içinde karşılamayı tercih et- tiler. Vildan Aşir Savaşır ve eşi bir dostlarının evinde tertiplenen eğlen- Ceye iştirak etmişlerdi. Fakat bir ara başka bir yerde toplanmış olan baldız- larının yeni yıllarını kutlamak üzere gidip. döndüler. Galiba Yenişehirin bütün muhtarları Savaşırın baldızları Artık bu yeni yılda enişteden de bir "başka faaliyet bekleniyor. * aybank müdürlerinden Şeref Güir- büz, eşi Perihan Gürbüz ve baldızı Neriman ve bazı dostları ile Bulvar Palasa gitmişti. O-gece pek neşeli olan Gürbüz galiba emektar otomobilini ye- niliyor, yarı gece masasındakilere onu anlattı durdu. * Yılbaşını evinde geçirenlerden Diri de eski gazeteci, yeni reklâm şirketi sahibi Avni Çeviker oldu. Çevikerler, yakın dostlarını evlerine bulgur pilâvı yemeğe dâvet ettiler. Bayan Çevike rin zevkle döşediği evinde son derece samimi bir hava vardı. Çeviker, yakın gazeteci arkadaşlarını da partisine dâ- Vet etmişti. Leylâ Çambel, Jale Can- dan ve eşi Nejat Candan, Emekli San dığı İdare Meclisi üyesi Necdet Çeşmiğ ve eşi ile güzel kızları Gül Çeşmiğ, Sü- merbank baş mütercimi Hadi Kent ve eşi Nihal Kent Çevikerlerin misafirle- riydi. Misafirlerin çoğu defileye gider gibi giyinmişlerdi. Bir çoğu da 14 Ma- yıstaki evi bir uğrak kabul etmişlerdi. Bayan Çeviker misafirlerini ağırla- mak için elinden geleni yaptı. Sabaha karşı ise Avni Çevikerin kendi eliyle yaptığı bulgur pilâvı ikram edildi. Ye- meğe kalanlar, Sıkı Yönetim sebepiyle sabahı orada ettiler. * Gecen hafta içinde Beyrut Büyük Ei- çisi Vahit Halefoğlu, Beyrutta bulu- nan gazetecilere bir öğle yemeği verdi. Yemekte Beyrut Türk Haberler Büro- su Müdürü Selim Baban ve zarif eşi Hâlâvet Baban, Müdür yardımcısı Dün dar Arcayürek ve eşi Neriman Arcayü- rek, Cidde Basın Ataşesi Aziz Özbay da vardı. Yemek boyunca Kıbrıs konu- su konuşuldu Ve Hükümetin enerjik ha» reketinden bahsedildi. Ertesi gün Kın rıs yoluyla Ankaraya hareket eden Babür Ardahan o sırada başına Şele- ceklerden haberdar değildi. Ardahanı rumlar Kıbrısa sokmadılar ve bir uçak la tekrar Beyruta gönderdiler. sizde;' PANASON ÇAYI içiniz. o | TABİATIN SUNDUĞU i SİFA ÇAYI i a o (AKİS — 725)