24 Nisan 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

24 Nisan 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

Tüli'den Gicen haftanın başında, Salı akşamı, Polonya Büyük Elçiliğinde Cho- bin'in gençliğine ait bir film gösteril- -i. Daha sonra davetliler, hazırlanan Büfede ağırlandılar. (o İki saat süren film hakikaten ilgi çekiciydi. Aynı sa- panda bu, güzel bir müzik ziyafeti de oldu. Fazla kalabalık oOolmıyan davetle, erken gelmiş olan Suat Hayri Ürgüp- lü -eşi biraz rahatsız olduğu için- yalnızdı. Ekrem Akurgal ve beyaz el- bisesiyle biraz şişmanlamış görünen €- şi Lemis Akurgal, Ürgüplünün, hemen tunda oturuyorlardı. Film başlayın- caya kadar sık sık yer değiştirdiler. Fuat Sirmen, yeşil üzerine siyah de- senli emprime bir döpiyes giymiş olan eşi Ayten Sirmen, kızı Bahar Güreli ve nişanlısı Dr. Eflâtun Gökşinle bir- likte geldiler. Sirmen arka sıraya, es- iki dostu Ürgüplünün yanına geçti. Ba- yan Sirmen ön sırada, Amerikan Bü- yük Elçisinin eşi ile yanyana oturdu. Genç nişanlılar da orta sıranın yanın- da oturdular. Dr. Zafer Paykoç ve eşi Rukiye Paykoç, Dr. Bahtiyar Demirağ ve eşi Zerrin Demirağ, Hıfzı Oğuz Be- kata ve eşi, Seniye Batur ve eşi de ge- cenin misafirleri arasındaydılar. oOÖn taraflarda İran Büyük Elçisi ve kır- mızı dantel sırtı yırtmaçlı elbisesiyle eşi, daha arkada David Hotham ve beyaz elbise, beyaz terlik ayakkabılar- la gelmiş, içkilere fazla iltifat eden eşi vardı. AY gece Konak Sineması salon- larında Muammer Karaca "Lah- macun Cumhuriyeti" isimli oyunla temsillerine başladı. Bir ara formun- dan epeyce düşmüş olan Muammer Karaca, gene havasım bulmuş. Pek çok alkışlandı. Ankara halkı, politik espri- ye müstehcenden çok daha fazla gü- lüyor. Gece, ön sıraları basın mensupları doldurmuştu: Şevket Evliyagil ve eşi Olgunlaşma Enstitüsündeki defile Beğen beğen al AKİS/24 haberler Oktay Akbal, Mehmet Reşat, Seyfet- tin Turhan ve daha başkaları... eçen hafta Perşembe günü, İsrailin bağımsızlık yıldönümü dolayısıyla mas- lahatgüzar Sasson, Elçilik binasında, saat 12'en 13.30'a kadar süren bir kok- teyl verdi. Bol bol fransız şampanya- larının içildiği toplantının baş husu- siyeti, kadınsız oluşu idi. Bütün salo- nu ve balkonu dolduran kalabalığın içinde ancak üç-dört kadın göze çar- pıyordu. Bunlardan biri, parlak yeşil hasır şapkası, sütlü kahverengi jarse şık döpiyesi ile Muğla senatörü Mual- lâ Akarca, diğeri de, eşini yalnız gön- dermek istemeyen Bayan Cevdet Fe- rin... Kalabalığın çoğunluğunu askeri erkân teşkil ediyordu. e İrfan Tansel, Memduh Tağmaç ve Genel Kurmayın yüksek rütbeli subayları, Sovyet Büyük Elçisi Rijov, ma Büyük Elçisi B. Tessema, Avusturya Büyük Elçisi, Brezilya Büyük Elçisi, hacı adayı Ka- sım Gülek, Hıfzı Oğuz Bekata, Muh- lis Ete, Ulvi Cemal Erkin, retten Fahir Savran, Kâmuran Evliyaoğlu ve daha birçok milletvekili ve senatör bu kutlamaya iştirak ettiler. * (Gecen hafta içinde Sanatsevenler Lokali salonlarında türk ve ame- ismi belirtilmişti. Daha ziyade Bahçe- lievler İlkokulu ile Ankara Koleji İlk kısmından çocukların resimleri vardı. Bir de, amerikalı çocukların, resimleri yanında, başka bir teknikle fasulye, pirinç ve mısırları boyıyarak, cam kı- rıklarını birleştirerek (o yaptıkları de- senler ve sabunla çalışmaları göze çar- pıyordu. o Bahçelievler İlkokulundan onbir yaşındaki Faruk Somerin "Kış" manzarası, "Kızılderili" ve "Bir rahip" adlı resimleri, sekiz yaşındaki Meral Erenli, Ankara Kolejinden dokuz ya- şındaki Dilek Zadil, Erkut Saykalın korsan gemisi resimleri dikkati çeki- yordu. Bu ilgi çekici sergi, Cuma gü- nü sona erdi. çe Doğan Tanyerinin eşi, şim- diye kadar ancak Avrupada yapıla- bilen bir kalça ameliyatı geçinmek ü-