April 24, 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

April 24, 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

zere Hacettepe Hastahanesine yattı.! Cidden, batı ölçüleriyle bile fevkalâ- de çalışan bu hastâhane, en mucizevi ameliyatlarda bile muvaffak olunması ile haklı bir şöhret yapmış bulun- maktadır. (Gesirdiğimiz hafta Cumartesi günü saat 17'de, yine Sanatsevenler Lo- kalinde, harika çocuk ressam Bedri Baykamın bir ay sürecek olan resim sergisi açıldı. Açılış münasebetilyle bir kokteyl verildi. Uzun saatler devam fi- den kokteyl oçok güzel ve kalaba- lıktı (0) , Devlet Konser Salonundaki komi sonra (o Olgunlaşma Ens- titüsüne uğrayan Başbakan İsmet, İnö- bu sergiyi de gezdi. kendisine (o gereken Feridun Cemal Erkin de sergiyi Başbakanla birlikte gasli, sonra Paşa ile birlikte salandan ayrıl- dılar. Geçen hafta AKİS'in kapak res- mini görenlerin kendisine haklı ola- rak "Cover boy" adını taktıkları Ali İhsan Göğüs bütün kokteyl müddetin- ce sergide kaldı. - İşittiğimize göre. Şehmuz Aslan, mecmuanın o sayısın- dan 50 tane almış, bütün dostlarına, “en sevdiğim Bakanın resmi" diye da- gıtıyormuş. Kokteylde bulunanlar a- rasında Ahmet Yıldız ve eşi. Dr. Fik- ret Pamir ve eşi. Mahmut Makal. maç dönüşü geldiği için yalnız olan Kemal Satır, Emil Galip Sandalcı, Ferda Güley ve eşi, Dr. Müzeyyen Çokdeğerli, avukat Adnan Uzay, eşi alim Utay ve pek sevimli kızları Lale Uzay. Nu- ran İltuş. İhsan Kuntbay, mimar Edip Onatın eşi Mediha Onat, koyu mavi püsküllü bir kumaştan elbisesiyle ğü- nün en mesut kadını ünvanını haklı olarak taşıyan Bayan Baykam vardı. Sanatsevenler Kulübünün nezaketi ile meşhur Müdürü Kâmuran Ardıç, mü- tad misafirseverliğiyle bazı çekingen misafirlere lokalin Oomeşhur köfte ve böreğini bizzat taşıyordu. İller Bankan Umum Müdürü Se- lâhattin Babüroğlu da küçük Bay- mişti. müzikli konferans o gibi bir topluluğu daha arzu edenlere, eşi kocasının faz- la meşgul ve yorgun olduğunu söylü- yordu. Gen haftanın sonunda Cuma ge- cesi Türkiye Ruh Sağlığı Derneği ile Ankara Kolejinin müştereken ter- tipledikleri filmli seri konferansların sonuncusu Lise kısmı konferans salo- nunda Dr. Orhan Öztürk tarafından verildi. Konu çok enteresandı: Öfkeli çocuk. Büyüklü küçüklü, öfkesiz kim- senin pek az kaldığı bu devirde doğ- rusu bu, çok ilgi çekici bir konuydu. Dinleyiciler gerek filmi, gerekse Dr. Öztürkün konuşmasını büyük bir İlgi ile izlediler. pampa. yazarı Turgut Özak- manla eşi Sevim Özakmanın barış- tıkları haberi, (o kendilerini sevenleri sevindirdi. o Tarık Levendoğlu ile eşi Sevim Oo Levendoğlu da o barışmışlar. Darısı, tiyatro çevresinin başka dar- gın çiftlerinin başına! Turizm ve Tanıtmada yapılan yeni tayinler epeyce sürprizli oldu. Ne- cati Cumalı, eşinin vazifesi yüzünden Tahrana gidiyor. Tahrana giden biri daha var: oOAnkara Radyosunun eski yakışıklı Müdürü, halen Roma Basın Ataşesi Ümit Halit Demiriz... Kıbrısa da Münri Giz gidiyor. TÜLİDEN HABERLER GG“ hafta Çarşamba günü, C.H.P li hanımlar, Kulüp Yaşarda, Genel Merkezin çayında toplandılar. Gerek kulübün havası, gerekse orada bulu- nanların birbirlerini otanıması, hazır bulunanları çaydan çok memnun bı raktı. Toplantı gayet neşeli ve samimi bir hava içinde devam etti. Memduha Satir, Aliye Beyazıt, Zekiye Baban Nilüfer Berkem, Nimet Ardıç, o Jale Aksal. Jale Köksal ve Jale Candan, Leylâ Feyzioğlu, Bayan Bekata. Ba- yan Güneş günün göze çarpan misa- firleri arasındaydılar. Yaşar Güvenir. hanımların istedikleri bütün şarkıları çaldı. Yıldız Kuştaloğlu da söylediği şarkılarla epeyce alkışlandı. Annesi ol- duğu söylenen bir hanım da mikro- fonda şiirler okudu. Sonra piyangola- ra geçildi. Günün talihlileri belli ol- du: Uzun müddettir birçok kimsenin hayâlini meşgul eden "Avrupaya oto- büs bileti" Memduha Satıra çıktı. On- dan sonra bir "sauna" kartı da İlkiz Sırıklıoğluya çıkınca - galiba ihtiyacı olmadığı kanaatinde oolacak-, o'dâ kartı. Aliye Beyazıta hediye etti. (AKİS — 910)