19 Haziran 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

19 Haziran 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

SOSYAL HAYAT Moda Gençkızın yaz gardırobu Yaz, giyim bakımından çekici ve ko- lay bir mevsimidir. e Yazlık kumaş ların hem nispeten ucuz, hem de çok değişik oluşu, biçimlerin sadeliği, insa- na âdeta bütün gardrobu yenileme is- teğini verir ama, bu kolaylığın bir teh likesi de abur cubur, kaprisli giyim olabilir. Kumaş ucuz da olsa, bu kuma şı alacak kimse, ilk önce renk ve dese- nin kendisine, tasarladığı biçime, ihti yaçlara uyup uymıyacağını düşünüp öyle hareket etmelidir. Düşünülmeden yapılmış bir düzine elbise (odüşünüle- rek yapılmış üç - dört elbiseden daha az işe yarar. Bu bir gerçektir. Yılın modası, vücuda yakın, bel- den dikişsiz, fakat, perslerle vücuda, tam oturmayan, omuzları açıkta bıra- kacak kadar kolsuz, kapalıca yakalı. dümdüz bir elbisedir. Baş, ya yakanın arkasına gelen ufak fermuarsız "açık" tan, ya da önde biye iliklerle kapa- nan, gine birkaç düğmelik "açık" tan geçmektedir. Bu model, ufak tefek te- ferruat değişikliğiyle, o yaz modasını eline acuvuna almış durumdadır; gi- yimli, şık bir hali vardır. Demek ki, bu mevsimde gençkızın AKİS/30 gardrobunun temel kıyafeti, işte bu şekilde düz, oldukça giyimli bir elbi- se olmalıdır. Bu, vücuda yakın elbise 2 metre 25" ten çıkmakta ve çiçekli ketenden, gü- zel, düz bir poplin fulardan yapıla- bilmektedir. Gençkız bunu, koyu renk desenli bir emprime ketenden, düz bir keten den, poplin veya değişik kumaştan ya pabilir. Meselâ, böyle düz renkli ku maştan yapılmış bir elbiseyi süslü ola rak çok Zengin, değişik ve neşeli bir kolye ile giyinmek mümkündür. Genç bir kız, düz lâcivert ketenden yapılmış kapalıca yakalı bir prenses elbiseyi or ganza kumaş çiçeklerden yapılmış zen- gin bir kolye ile süslü olarak giyinme te ve Gil ai sokak kıyafeti ola- rak, boynuna çizgili bir spor mendil bağlıyarak, değiştirmektedir Aynı şey emprime ketenle de yapılabilir. Brötelli basmalar Brötelli bir basma elbise; bolerosu ile mevsimin tazelenin bir este modası- dır Brötelli basmanın üzerine klâsik bir bolero giyinmek istemiyenler, bunu alabildiğine odeğiştirebilirler. (Meselâ, bolero yalnızca yaka hissini veren çok küçük, önden düğmeli, bir üst beden olabilir. Gine bolero şekil değiştirip bir erkek gömleği tarzında uzunca, kollu, kendinden kemerli olarak dikilir (o ve Moda baş ve etek stili Dost başa, düşman ayağa mı bakar çıplak elbise üzerine giyilince, âdeta bir şömizye elbise olur. Arkadan düğ- meli bir bluz ise brötelli elbiseye dö- piyes manzarası verecektir. İşte bu bölerolu veya aynı kumaştan blüzlu basma veya herhangi bir çiçek li elbise ile yukarda tarif edilen düz abiye elbise, gardrobu miktar bakımın dan değilse bile, ise yaramak bakımın dan derhal dolduracaktır. Buna birkaç bluz - etek ve bir pantalon katmak, yaz gardrobunu tamamlamak bakımından yeterlidir. Yalnız, her yeni bluzu alır- ken, hangi etekle giyilebileceği hesap- lanmalıdır. Her etek en aşağı üç bluza uymalı ve her bluz birkaç etekle arka- daşlık edebilmelidir. e Bluzların, etek terin semiz tutulması ve zamanında ta mir edilip, ütülenmesi de, son dakika da çıplaklık hissetmemek için şarttır. Yenilikler Düz bir elbisenin yanında beline ka- dar yırtmaç olup, bisiklet kullanan gençkız, bunun içinden, aynı kumaş- tan yapılmış bir şort giymektedir. Elbise yakalarında, pantalon ke- narlarında potin bağı şeklinde kap- süllü düğmelerden geçerek (bağlanan kordonlar da ayakkabı bağını hatırlat makta ye çok şık durmaktadır. Halka bilezikler moda olmakta devam etmek tedir. Güneş için elbise kumaşından veya beyaz renkli keten ve poplinler