19 Haziran 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

19 Haziran 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

den yapılmış eski, klâsik keten şapka- lar çoktur. Gençkızlarda bikini iç çamaşırla- rı çok revaçtadır. . Taşıması kolay- dır, bavulda az yer tutar, zariftir. Bi kini iç çamaşırları renkli ve ( çiçekli veya dantel kumaşlardan O yapılmış- tır. Neşelidir. Kareli kumaştan bikini iç çamaşırları ise e değişik bir hava yaratma Bu yılın gençkiz şortları uzun şortlardır. Bir kısmı amerikalıların "bermuda" şortlarından ilham (oal- mıştır, bir kısmı ise, uzun olmakla oe raber. daha avrupavâri olup, dize ka- dar inmekte, baldırlara sımsıkı ya- madan olup, çok değişiktir., Yalnız, gizlenmiyen Oo bikiniler modası da henüz devam etmektedir Plajda, denizde çiçekli, kareli, ke- merli, ciddi, fakat yükte hafif biki- niler pek çok tutunmuştur.' Bu yıl birkaç renkli, o özellikle lacivert - beyaz ayakkabılar çok ore- vaçtadır. Bunun yaranda,, kalın, be- yaz amerikan soketlerinden sonra şim di de lâstik ve bez ayakkabılar . çok giyilmeye başlanmıştır. Bez ayakkabı ların tek renkli veya iki renkli olan- larına da sık sık rastlanmaktadır. Kadın Tarihten bir yaprak İnce, gözlüklü, zayıf ve zarif adam: — En iyi eğitim, misalle verilen eğitimdir. Nasihat kötü ve olumsuz bir yoldur. Çocuklarınıza az nasihat edin. Bol bol, iyi misallerle dolu hikâ yeler, olaylar anlatın ve onlara, ben zemelerini istediğiniz insanın kendi şahsınızda canlı misâlini verin. Unut mayın, kuru nasihatten herzaman çe- kinin" diye konuştuktan sonra, oço- gunluğu kadın olan dinleyicilerini m? rakla süzdü. Olay, Kadının Sosyal Hayatını A- rastırma Kurumunun Milli Müdafaa Caddesindeki (o kütüphanesinde geçti. Konuşan zat, İstanbul Üniversitesi Tıp Tarihi Profesörü Dr. Süheyl (o Ünver idi Konu, "Tarih Boyunca Kadın" di Kadını ilk önce anne olarak ele alan Dr. Süheyl Ünver, konuşmasında onun etkileyici rolünü, tarihin tozlu yaprakları arasından Mili (oMüdafaa caddesindeki olokale kadar getirdi ve sonunda : — Tarihin içindeydi ama, ora- da gömülü kalmadı. Dünü unutma- mak, bugünü sevmek, yarım (hazırla (AKİS — 1007) mak için çalışmak gerekiyordu. o Ho- calar büyüktür ama, talebeleri dai- ma onlardan daha büyüktür" diyerek sözlerini bitirdi. AKİS/31