19 Şubat 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

19 Şubat 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

kanı Ahmet Oğuzun AKİS'e verdiği bir demeçten sonra alevlenmiştir. Oğuzun yenii sözleri Bir takım A.P. çevrelerinin sanki O- guz tarafından tekzip edilmiş veya yanlış tefsir edilmiş gibi gösterdikleri, Oğuz tarafından büyük bir dürüstlük kabul edilen o sözler - O. guz sadece, bir gazetenin bu sözleri A- merika Büyük Elçisiyle yaptığı konuş- madan sonra söylenilmiş sanmasını dü- . Gerçekten de AKİS muha- bu konuşmadan önce gö- rüşmüştür ve bu husus dergide belirtil- miştir, derin yankılar uyandırmış- ır. (Bk. AKİS - Sayı: 556) Oğuzun geçen hafta söylediği, bu dergide o zaman yazılmayan b ger sözde şudur fakat ir di- — Amerika yaptığı dış yardımı, bu ülkelere sattığı ham ve mamul madde- lerle geri almaktadır. Onun için işine gelen hükümete bol bol yardım yapar, istediğini elde eder. AP iktidara geldi- ğinde, çizdiğim tablo ile memlekette iyi propaganda yapacak ve gene seçile- cektir. Onun için burunlarının sürtüle- ceğini pek sanmam. Oğuz sadece, bir şeyler bilen, bir. şeyler duymuş olan bir liderdir. Oysa emli ve üzerinde durulması gereken sus, bir şeyler ovaadeden ve buna u karşılık yardım vaadi azli belirtilen bir parti liderinin, Süley emi- relin durumudur ki, şimdilik söylenti halinde olan bu vaadlerden birinin da- hi gerçekleşmesi halinde bu işbilir mü- hendise karşı gösterilecek tepki her- halde birkaç bildiriden ibaret olmı- yacaktır. Bu hadiseler sonunda üzerine şim- şek çeken bir başkası Büyük Elçi Hare Bir takım gençlik teşekkülü "İstenmeyen Adam" ilân e- derken Ankaradaki amerikalılar dahi bulmaktadırlar. amerikalılar Hare'in temasını ve bütçe oylaması sonucunu kastederek şöyle demişlerdir: tertip gayet kötü hazırlan- mıştır ve neticeleri de kötü olacaktır." Gayrete gelenler Bölükbaşının tatlı bir zurna sesiyle başlayıp Demirelin amplifikatörün- de büyültülen ve sonra bu motörlerden kuwet alan "İnönüyü düşürme ma- nevrası" ilk olumlu meyvalarını geçen haftanın sonunda verdi. Havaya ken- dilerini kaptıran Y.T.P. ve C.K.M.P, Gruplarının Bütçeye kırmızı oy vere- cekleri haberi A.P. Millet Meclisi Gru- pu Başkanlık odasını obayram yerine çevirdi. Hele bu sırada bir takım Ba- ğımsızın İnönüden ayrılıp vaadkâr De- mirele teveccüh ettikleri ali kaç gündür kesif bir "Bağımsız avı" başlamıştı ve bu avın başarılı avcıla- rından Turhan Bilgin keklik avlamakla meşguldü. Bağımsızların arasında ise karakter kuvvetleriyle kendilerini türk umumi efkârına sevdirmiş ve saydırmış Cevdet Perinler, Fethi Doğançaylar mil lete, memlekete Bakan olarak arz-ı hiz met etme ümidinin şevki içindeydiler. Ancak bütün toplantılara karşılıklı C.H.P Grupu İnönüyü alkışlıyor 1957 - 60 ruhu AKİS, 19 ŞUBAT 1965 YURTTA OLUP BİTENLER Raymond Hare Kaş yapayım derken... verilen sözlere rağmen, doğrusu az kim se İnönü Hü tarafsızlar değil, başta AP oil re, bütün muhalefet partileri aynı ha- vanın içindeydiler. Bu arada, birkaç saat önce Cumhur- başkanı Cemal Gürsel'in yapmış oldu- ğu açıklama AP kampında yürekleri ferahlattı. Gürsel, daha ortada ne oy- lep mevcut olduğu halde, parlamenter olmıyan AP Genel Başkanını konten- jJanından senatör yapacağını söylemiş- ti. Bu, en azından, Cumhurbaşkanının kendilerini desteklediği anlamına gelir i. Ama ne olursa olsun, en azından 3-4 başarısız tecrübe geçirmiş olan AP mil- letvekilleri bir türlü İnönüyü mağlup edebileceklerine inanamıyorlardı. Nitekim AP Genel Başkan Yardım- cısı Cihat Bilgehan dahi bir AKİS mu- habirine bu endişesini e sözlerle açık- lamaktan kendini alam — Geçenlerde bakkal ban "İnönü çok susuyor, bunun altından bir şey çıkacak" dedi. Ben de çok merak ediyo- rum. Başbakanın mutlaka bir plânı var, ama bu plân nedir, bilmiyoruz?." Gerçekten İnönünün oylamayla & gili olarak bir plânı vardı ama bu