30 Ekim 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

30 Ekim 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

AKİS Kulağa Küpe Eşek Hikâyesi Türkiyenin hemen her tarafın- da, şimdi, şu hikâye anlatılıp durmaktadır: Eşeğe vadide, su kıyısında rastlamışlar. İki gözü iki çeşme, ağlıyor. Eşek, n'oldu sana?" di- ye sormuşlar. Eşek başını kaldırmış, dağın zirvesini gösterm "— Ah, ah!. Bizimki gene O- raya çıktı. Bakın, görmüyor mu- sunuz?" demiş. "— Seninki de kim?" ler. demiş, Eşek zirveyi işaret etmiş; — O, işte! Kır at.. — Sana ne, kır at zirveye çıktıysa? Sen ne ağlıyorsun?" Eşek daha acıktı hıçkırmaya başlamış: — Ben ağlamayayım da, kim ağlasın? O kır at var ya, o hep öyledir. Zirveye çıkar, ora- da doğru dürüst durmasını bil- mediğinden, hop, aşağı yuvar- lanır. Ondan sonra, onun eşini bana taşıtırlar.Şimdi tekrar tutturdu, yukarı çıktı. Leşini ge- ne bana taşıtacaklar. Ah, ah, ah!. Ben ağlamayayım da, kim ağlasın?." " Tuhaftır, Ortanın Solu, ancak toz- koparan fırtına biraz dindiğinde daha sükünetti düşünülmeye başlanabilmiş- tir. Sağlam yol, taze kan Geride bıraktığımız haftanın sonunda Perşembe sabahı bu hava içinde toplanan Meclis Grupunda ilk sözü Genel Başkan İsmet İnönü aldı ve kısa bir konuşma yaparak, seçimlere geçileceğini söyledi. İnönünün toplan- tıyı açmasından sonra önce Grup Baş kan Vekilliği (o seçimlerine geçildi ve aday gösterilen Kayseri milletvekili Prof. Turhan Feyzioğlu ile Kocaeli milletvekili Prof. Nihat Erim büyük bir çoğunlukla Grup Başkan Vekillikleri- ne seçildiler. Seçimden sonra bir konuşma yapan Turhan Feyzioğlu, çalışmalarda daima 30 Ekim 1965 milli emlaklar gözetileceğini söyle. gi ve eşe ded ai gösterdiği yolda ve tarihi liderimizin idaresinde CHP yeni ve çetin, fakat iktidar kadar şerefli bir görev dönemine giriyor. Milletten ve halktan yana olacağız. Seviyeli ve va- tansever, haklı dâvalarda azimli ve ce- sur bir muhalefetin örneklerini vere- ceğiz. Seçimlerden önce millete verdi- gimiz sözler rehberimiz olacaktır. Tam bir tesanüt içince çalışarak, aziz mil- letimize hizmet yolunda başarıya ula- şacağız. Zaman, CHP'nin nasıl köklü ve zinde bir parti olduğunu gösterecek. tir." Feyzioğlunun bu konuşmasından sonra Grup Yönetim Kurulu seçimle- rine geçildi. Bazı milletvekilleri, Baş- kanlık Divanına verdikleri bir öner- geyle, bazıları 3. İnönü Hükümetinde gö- rev almış olan milletvekillerini Yöne- tim Kurulu üyeliklerine aday göster- diler. Yapılan seçim sonunda, İstanbul milletvekili Coşkun Kırca, Bolu millet vekili Kemal Demir, Sivas milletveki- li Orhan Kabibay, İstanbul milletve- kili Reşit Ülker, Denizli milletvekili Hüdai Oral, Ankara milletvekili İlyas Seçkin, Muğla milletvekili Turan Şa- hin, Manisa milletvekili Muammer Er- ten ve Trabzon milletvekili Ahmet Şe- ner Yönetim Kurulu üyeliklerine seçil- diler. Meclis Grupu yönetici kadrosuna seçilenler, Ortanın Solu Programına bağlı ve bu ilkenin savunucusu kimse- YURTTA OLUPBİTENLER lerdir. Meselâ Üçüncü İnönü Hüküme- ti Bakanlarından Kemâl Demir, Hü- dai Oral, Turan Şahin ve Muammer Erten, seçimlere katıldıkları illerin lis- telerinin ilk sıralarında yer almışlar ve seçim propaganda süresince Ortanın Solu Programım bütün ayrıntılarıyla seçmenlere anlatmaya çalışmışlardır. Geçen dört yıllık parlamenter çalışma devresinde gösterdikleri (başarı inkâr edilemeyecek olan Coşkun Kırca, Reşit Ülker, İlyas Seçkin, Ahmet Şener ise parti ilkelerim gereği gibi savunabile- cek ve Grupa bu yolda yön verebilecek üyelerdir. Orhan Kabibaya gelince o, CHP'ye girdikten sonraki calışmalarıy- la Grupta yer alabilecek bir kimse ol- duğunu göstermiştir. Genel Sekreter Dr. Satır, AKİS muhabirinin bu konudaki bir sorusu- na şu cevabı verdi: ". Yönetim Kuruluna seçilen ar- kadaşlarımız olgun ve tecrübelidirler. Vazifelerini (o haysiyetle (yapmışlardır. Meclise kendi o güçleriyle (kazanarak gelmişlerdir. Faydalı çalışmaları ola- caktır." Grup Yönetim Kurulu üyesi, eski Tarım Bakanı Turan Şahin ise, AKİS' çinin, seçimlerin isabetli olup olmadığı yolundaki sorusunu şöyle cevaplandır. dı: "— Grup Yönetim Kurulu secimi, Partinin politikası bakımından son de- CHP lideri İnönü Mecliste Sel gider, kum kalır 23