30 Ekim 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

30 Ekim 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

Tüli'den Kültürel dostluk berdevam Türk - amerikan dostluğu politik alan- da biraz geriledi. Kıbrıs buhranı sı- rasında Sam Amcaya gücenen kalp- ler hâlâ barışmadı, fakat şık ve güzel kadınlar kültürel münasebetleri (odes- teklemekten geri kalmıyorlar. Türk- Amerikan Kadınları Kültür Derneğinin geçirdiğimiz hafta Ankara Palas sa- lonlarında verdiği çay çok kalabalıktı. Türkçeden çok ingilizce (okonuşan bir kalabalık, salonlar arasında dalgalanı- yor, Dernek çalışmalarıyla pek de ilgi- si bulunmayan şeyler okonuşuluyordu. Arka salonda bir sergi açılmıştı. Der- neğin faaliyetini gösteren butiklerin başında kol başkanları duruyor, yeni üyeleri kaydediyorlardı. Masaların ba- şında duran kadınlar ise, büyük bir ka- rarsızlık içinde, "türk-amerikan dost- luğunu arkeolojik oyoldan mı, yoksa yemek veya müzik çalışmalarına katıla- rak mı desteklesek?" diye düşünüyor- lardı. haberler Eski Başkan Refia Çeliker, biraz a- sık bir suratla, ortalarda (dolaşıyor, misafirlerle yeni Başkan Şaziye Kiper ilgileniyordu. Senato Başkanının eşi Cahide Aka, Valinin eşi Bayan Karay, Amerikan Sefiresi Bn. Hurt, Bn. Mar- tin, Nevvare Yazıcı, Hale Zeytinoğlu, Bn. Kurdaş da çayda bulundular. Bazı hanımlar, "Süleyman Demi- relin eşi de var mı?" diye merak edip arandılar, fakat yoktu. Süleyman De- mirel Amerikada yetişmiştir. Amerikan basını her fırsatta kendisinden bahset- mektedir ama, Nazmiye Demirel böy- le toplantılara henüz ilgi ogöstermi- yor. Bu toplantının yapıldığı tarihte protokoldeki yeri osadece AP Genel Başkanının eşi olduğu için, çayı ter- tipleyenler kendisini çagırmarmşıardı belki de... Berberden Meclise Meclisin açılışı önce berberlerde kut- landı. Yeni kadın milletvekilleri ön- ce saçlarını tarattılar, sonra yemin et- Palastaki Amerikan - Türk Kadınları Derneğinin çayı Politik dostluk ölse de.. tiler. Melâhat Gedik ve Neriman Ağaoğlu yine eski yerlerinde oturuyor- lardı. Neriman Ağaoğlu müthiş neşe- liydi. Nilüfer Gürsoy saç rengini değiş- tirmiş, birkaç yaş daha (gençleşmiş. CHP'nin kontenjan milletvekili Ner- min Nefçi ise sımsıkı topuzuyla göze çarpıyordu. Türkân Seçkin anlaşılan berbere gitmeğe vakit bulamamış, saç- ları biraz dağınıktı. TİP milletvekili Benice Boran ise dümdüz saçları, bo- yasız yüzüyle dikkati çekiyordu. Sosya- lizmden ötürü değil, o da vakit bula- mamış. Sabah erkenden Anıt Kabili ziyaret, sonra Meclis çalışmaları der- ken, TİP'liler o gün yemek yemeğe-bi- le vakit bulamamışlar. Açılış günü, dinleyici (o localarında da kadınlar çoğunluktaydı. Kordiplo- matik locasında yabancıdan çok yerli vardı. Eski bir diplomat olan Settar İkselin eşi Selma İksel, Atina Başkon- solosu Melih Erçin ve eşi, Necdet Öz- men, eski devrin Bakan eşlerinden li Da — m 30 Ekim 1965