4 Haziran 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

4 Haziran 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

YY İP YENi MECMUASI Cili : XXXVI Sayı:624 4 Haziran 1966 YURTTA OLUP BiTENLER Millet Memleketin manzarası 5 Haziranda yapılacak kısmi oSe- nato seçimleri bir iktidar değişik- liğine sebep olmıyacaktır ama, seç- menin kullanacağı oyların rejimin kaderiyle ilgisi bulunduğu en kalın kafalara bile girecektir, Siyasi par- tilerin, seçim propagandası sebebiy- le halk önünde ve radyoda yaptık» ları konuşmalar ispat etmiştir ki yedi aylık iktidarı sonunda memleketi kısır rejim çatışmaları- nin ortasına getirmiştir ve, 277 Ma- vısa karşı olanların pek sevdikleri bir tabirle, “bir kaza daha olmaz ve tanka çarpılmazsa” seçimlerin sonunda toplanacak Mecliste mem- leket. meselelerini halledecek (o bir ortam varatılmıyacaktır, Bunun baş sorumlusu AP ve onun başarısız yönetici takımıdır. Nisbi temsil sisteminin uygulan- diği bu kısmi Senato seçiminde mu halefet partileri elbette ki sayı ba- kımından ,eskiye göre, bir fazlalık sağlayacaklardır. Ama önemli o©- lan, İktidarın tutumunun milletçe benimsenip benimsenmediğine de- lil teşkil edecek yüzde nispetleridir. Eğer AP 1965 seçimlerinde aldığı s0 nucu sağlıyamaz ve yüzde 53'ün al tında oy alırsa, milli iradenin Sü- leyman bey politikasına dur dediği anlaşılacak ve AP tuttuğu yanlış yolu. sakil ve basiret galebe çalar- sa- terkedip, memleket menfaatle- rine uygun bir politika izlemeğe dikkat edecektir. Başbakanın mi- ting meydanlarına kadar inen saf- sata ve “türlü çeşitli” vaadlerinin sadece oy verme ânına kadar oldu- ğunu anlamış olan seçmenin AP'den esirgiyeceği her oy, demokrasinin süç ve dikenli yolunda, rejimin se- lâmeti bakımından, müspet - sayıla- caktır. Ama AP, 27 Mayıs düşmanlı- ğına, Meclisin kanunsuz şekilde ba- sılmasına, partizanlığın alabildiği- ne sürdürülmesine, pahalılığın bat alâmeti sayılmasına, Meclist adam döyülmesine rağmen milli ve de tarafından tasvibe mazhar olur- sa, kıratın gemlenmesine artık im- ' kân kalmayacaktır ve Süleyman bey politikası belki de demokratik re- jimin başinı yiyecektir. Memlekette aşırı uçların kol gezdiği, irticam Meclis kürsüsüne kadar çıkabildiği bir ortamda memleketin Sağlam Kuvvetlerine sükünet içinde olayla- rı izlemenin ötesinde de iş düşecek- tir. Bu, erene bulunanları ikaz da olabilir Çok partili hayatı benimsediği: miz yirmi yıl içinde türk milleti çok ıstırap "çekmiştir. Bunca ıstırap pahasına elde edilen bu düzeni ko. ruma sorumluluğu idrak edildiği sürece, gidişe dur deme yolu “fu sat varken. kapatılmamalı ve bu vatanın çocuklarının başına (veni gaileler açılmasına sebep olunmü- malıdir 5 Haziranda verilecek oylar, van- lış yoldaki bir iktidara doğru yolu göstermenin ötesinde rejimin kade- rivle de bu derece ilgilidir. 4 Haziran 1966