June 4, 1966 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

June 4, 1966 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

YURTTA OLUP BİTENLER Seçimler Egede kampanya İsmet İnönü, Hüriyet Alanını dok duran binlerce Denizliliye hitap €- diyordu. Son zamanlarda gelişen ir- tica olaylarını ele almış, nurcuların faaliyetini anlatmaya başlamıştı. Tam bu sırada Belediye hoparlörle- rinden âdeta feryad eden bir ses vükseldi: Kart sesli bir AP'li, Dev- let Bakanı Cihat Bilgehan, Maliye Bakanı İbsan Gürsan, Milli Eğitim Bakanı Orban Dengiz ve AP Aydın milletvekili Yüksel Menderesin, ak- şam yapılacak bir kapalı salon top- lantısında konuşacaklarını anons ediyordu. Anonsun İnönü konuşur ken yapılması elbette ki sebepsiz değildi. Alanı o hıncahınç dolduran vatandaşların CHP Genel Başkanını cankulağıyla dinlemeleri AP'lileri Fiy çıkarmıştı. Nasıl olurdu da, AP'li bazı Bakanlar Mm bizi CHP Liderine sevgi gösterisi yapı- labilirdi? Hoparlörlerin kii sı, mitingi sabote etmeye yaraya maz mıydı? Hem, AP'li Belediye Başkanı ne günler için duruyordu? eniüz tamamlanmamıştı ki, alanı dolduran vatandaşlardan proteşto sesleri yükseldi. Bunun ü zerine İnönü, bir an durdu, yanın- da bulunan Cumhuriyet muhabirin- den ne olduğunu sordu. durumu anlatınca, sözlerine devam etti: “ Nurcular, kendilerini anlatır- ken mikrofona el uzatacak kadar vayılmışlardır. Bunların, milletini, dinini, Türkiyeyi, vatanımı düşünen dinibütün müslümanlarla yakından uzaktan hiçbir münasebeti yoktur. Nurculat vatan için tehlikelidir. Bu memleketin tarihinde irtica vaka- ları olmuştur. oHiçbirisi bu kadar yaygın bir teşkilât olmamıştır. Ben gerçekleri rn ağl apaçık söy- lemeye mecburu Haftanın Sn Pazar günü ce reyan eden bu olay, İnönünün, geç- tiğimiz Cuma günü başlayan Ege gezisinde üzerinde en çok durduğu olay oldu. İnönü, konuşm erdikten sonra, olup bitenler hak- kında tekrar bilgi aldı ve şöyle de- di: şövle Muhabir AKİS “— İyi söylemişim. Bunlar mik- rofonların, . hoparlörlerin telleri a rasına kadar uzanmışlardır. “Babamızı isteriz!” “HP Liderinin Ege bölgesi seçim gezisi önce İzmiri ziyaretle baş- ladı. İnönü, Cuma günü 27 Mayıs Hüriyet ve Anayasa Bayramı kutla- ma törenlerinde bulunduktan sonra aynı akşam saat 19.15'de, eşi Mevhi- be İnönü ile birlikte uçakla İzmire hareket etti. Gezi programı önceden tespit edildiği için, İnönünün İzmi- re geleceğini haber alan İzmirliler erken saatlerde havaalanını doldur- muşlar ve beklemeğe başlamışlardı. Vakit ilerledikçe kalabalık artıyor, ayakta duracak yer bulmak bile imkânsızlaşıyordu. Saat 2045'de a- lana inen uçak, bu yüzden pistin ba- şında durduruldu. İnönü ile eşi uça ğın ğun göründüklerinde, uca ga doğru koşmağa, az onra da bep birağızdan “İsmet Paşa çok yaşa” diye ve tutmağa başladılar. Saat 21.05'de havaalanından ha- reket eden konvoy, İnönü ile eşi- nin kalacağı Efes Oteline 50 daki kada gelebildi. CHP Liderinin Efes Muhalefet lideri İnönü konuşuyor 83 yaşında bir delikanlı 4 Haziran 1966