8 Temmuz 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

8 Temmuz 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

YURTTA OLUP BİTENLER Başbakana ait makam otomobili- nin uzun ve arızalı yollara gidemiye- ceğini düşünen ilgililer, 80 bin lira ödeyerek, bu, 66 model Chevrolet'- yi satın almışlardır. Fakat Ekonom, Özel Kalem Müdürlüğüne tâyin edi- lip, az sonra yıldızı da parlamaya başlayınca, bu otomobilin plâkasını ime ve bir de telsiz taktırta- resmi - özel her türlü işinde allame başlamıştır. Hattâ bu yüzden, Başbakanlık Levazım Mü- dürlüğü görevini yapmakta olan zatla da aralan açılmıştır. Levazım Müdürü her türlü masrafı devlet kasasından ödenen bu otomobilin özel hizmetlerde kullanılamıyacağını söylemiş, kimseye dinletemeyince de istifa etmek zorunda kalmıştır. "Beyoğluna kum çeker" Özel plâkalı siyah Chevrolet şu günlerde, asıl taşıması gereken- den başkalarını ve meselâ kırmızı- lar giyinmiş bayanı da taşıyadur- sun, bir olay önümüzdeki günler- de Muammer Ekonomu hayli terle- teceğe benzemektedir. Bu, bir rüş- vet iddiasıdır ve olaya Ekonomun da adı karışmaktadır. . Başbakan Demirel, bu rüşvet iddiası üzerin- de önemle durmuş ve soruşturma yapılması için Müsteşarı Munis Fa- ik Ozansoya emir vermiştir. Mayıs ayının son günlerinde ce- reyan eden bu olayın hikâyesi de hayli ilginçtir ve üzerinde ciddiyetle durulduğu takdirde bazı şahısların başını yiyebilecek mahiyettedir. Ge- rilik Ekonomun ve gerekse rüşvet iddiasına adı karışanlardan İmar ve İskân Bakanlığı Özel Kalem Mü- dürü Argun Ersözün doğruladıkla- rı, fakat bazı noktalarını değişik an- lattıkları olay söyledin İstanbulda, Aydın ve İhsan Kent adlı şahıslar, bir bira fabrikası kur- mak için faaliyete geçmiş ve Bakır- köy Osmaniye Mahallesi Haznedar semtinde 70 pafta, ve 222 ada numa- ralı 10 parsellik bir arsayı bu iş için satın almışlardır. Kentler in- şaata başlamışlar ve bu arada 10 milyon liraya yakın da bir yatırım yapmışlardır. Fakat bu şurada İs- tanbul Belediyesi ile aralarında, fabrikanın yeri konusunda bir an- laşmazlık çıkmış, Milli üvenlik Kurulu da Barada bir bira fabrikası kurulmasını o sakıncalı bulmuştur. Bunun üzerine Aydın ve İhsan Kent telâşlanmış ve meseleyi halledebil- menin yollarını aramaya başlamış- lardır. İşte bu kritik noktada kar- şılarına, o İstanbulda İpek Handa 16 AKİS Ekonomun hizmet otomobili Bu balık başka balık! komisyonculuk işleriyle < uğraşan Refik Seçkin adında bir şahıs çık- mış ve meseleyi o halledebileceğini söylemiştir. Muammer Eko giy göre, şirke- tn umum müdür Argun Ersöze göre de bir konflanncl olan Refik Seçkin -ki doğrusu budur-, bu göre- vi üzerine aldıktan sonra "Ankaraya gelerek, Maltepedeki Mavi Otele yerleşmiş ve altındaki açık renk O- pel otomobille gündüzleri Başba- kanlık ve İmar-İskân Bakanlığı Ö- zel Kalem büroları, geceleri bir grupla eğlence yerleri arasında me- kik dokumaya başlamıştır. İşte bu günlerden birinde -ki Mayıs ayının son günleridir-, Argun Ersöze bir telefon gelmiş ve bir e- manetinin olduğu bildirilmiştir. Te- lefon eden zat, bu konuşmadan bi- raz sonra da İmar-İskân Bakanlı- ğına gelerek Ersözü bulmuş ve Ba- kanlık Müsteşarı ile bazı ziyaretçi lerin, bu arada Renk Seçkinin bu- lunduğu Özel Kalem odasında, e- lindeki zarfı Ersöze uzatarak, bu- nun "İstanbuldan, Aydın Kent ta- rafından gönderildiğini" söylemiş- tin Zarfı açan Özel Kalem Müdürü, içindeki paralan görünce şaşırmış, bir yanlışlık olduğunu söyleyerek, 6500 lirayı zarfı getiren adama geri vermiştir. Tam bu sırada duruma Refik Seçkin müdahale etmiş ve pa- ranın kendisine gönderilmiş olabi- leceğini, daha önce Aydın Kente ad- res olara zel Kalemi verdiğini söylemiştir. Halbuki Seçkinin, bü- tün haberleşmelerini otel adresine göre yaptığı biliniyordu. Olayı böyle nakleden Argun Er- söz, sözlerine şunları ekledi: — Benim, İstanbulda Osman a- dında bir arkadaşım var. Bu arka- daş kafayı çekince, benim, balığı çok sevdiğimi hatırlar ve paket pa- ket balık gönderir. Hani, adam te- lefon edip de İstanbuldan emane- tim olduğunu söyleyince, ben yine, Osmandan balık geldi sandım.." Memleket hayrına Gerek Argun Ersöz ve gerekse Mu- ammer Ekonomun yakından ta- nımadıklarım söyledikleri, fakat bunun gerçek olmadığım ortaya ko- yan pek çok işaretin bulunduğu Re- fik Seçkin hakkında, Muammer E- konom da şunları söyledi: "— Refik, Mayıs ayı içinde bir gün bana geldi. Kendisinin umum müdürü bulunduğu şirketin, İmar- İskân Bakanlığında bir işi olduğu- nu ve bunun çabuk halledilmesinin memleket hayrına olacağını söyle- di ve benden yardım istedi. Bir iş memleket hayrına olursa, tabii her vatandaşa yardım ederim. Onun için, Arguna telefon ettim ve ilgi- lenmesini istedim. Sonra bu olay cereyan etmiş." Bu arada Ekonom, olayı Başba- kanın öğrendiğini ve tahkik etmesi için Munis Faik Ozansoyu görevlen- dirdiğini yalanladı. Ona göre, "or- tada suç yoktu ki tahkikat açılsın" - dı. Fakat Aydın Kent ve Renk Seç- kinin çağrılarak Başbakanlıkta ifa- delerinin alınmış olduğunu ve bu sırada kendilerinin de hazır bulun- duklarını gerek Argun Ersöz, gerek- se Ekonom saklamadılar. 8 Temmuz 1967