8 Temmuz 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

8 Temmuz 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

© HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER Sayı: 681 8 Temmuz 1967 Millet Parlâmentoya bakış Plân görüşmelerinin Mecliste ta- mamlanmasından itibaren Mec- lisin yaz tatiline gireceği günlere ka- dar gözler, Başkentin büyük ve gös- Meclis önüne getirilecek konular memleketteki huzur ile yakından il- gili olacaktır. İktidar partisi çevrelerinde bir takım baskı tedbirlerinin heveslile- 4 T.C. Parlâmento binası Gözlerin hedefi ri boldur. Bunların çoğu, makbul sebep diye "Teşkilâttan gelen taz- yik"i göstermektedirler. Bir millet- vekili bu hafta şöyle demiştir: "— Teşkilâttan, iktidarda biz miyiz, yoksa başkası mıdır diye so- ruyorlar.." Zaten bu suali işitmek için Teş- kilâta kadar gitmeye de lüzum yok- tur. Bir çok milletvekili bunu dai- ma tekrarlamakta, hattâ elinde ka- lem olanları her gün bunu yazmak- tadırlar. Meselâ İstanbul Milletve- kili ve Son Havadisin fıkracısı Or- han Seyfi -Tonton- Orhon bunların başında gelmektedir. Bunlara göre AP'nin iktidarda bulunduğunu is- patlaması ancak bir takım baskı tedbirlerini uygulamakla kabil ola- caktır. Çetin Altanın dokunulmazlı- gının kaldırılması, Temel hak ve hürriyetler kanununun geçirilmesi mahkemelere daha fazla adam ve- rilmesi, Cumhurbaşkanından sonra Başbakan tarafından da -ne hik- metse- Anayasa dışı ilân edilen sos- yalist cereyanların bir punduna ge- tirilip yasaklanması başlıca istekler arasındadır. AP'de bir çevre, Mec- lis tatile girmeden bu işlerin hal- ledilmesini istemektedir. Aslında böyle bir yolun mem- 8 Temmuz 1967