18 Aralık 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

18 Aralık 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

duğunu sizlere (omüjdeler, yürüyen işlerimizin, oahitlerimiz gereğince zamanında tahakkuk etmesi ve ye- nilerine en kısa zamanda başlama mız için Cenabıhakkın yardımlarını diler, hepinize minnet duygulanın; tekrarlarım. 5 Genel Müdür A. Kerim Doğru" Üzüntüden mi oldu acaba? A: .Kerim (Doğru'nun böyle tuhaf bir metni resmi tebliğ diye ya- yınlamasını, geçirdiği, şiddetli ü- züntüden mütevellit bir şokla izah edenler vardır. Onlara göre genel müdürü, görüşünün tersini uygula- mak zorunda kalması müteessir et- miştir. Yarım milyar lira maliyetli Akdeniz Gübre, Kompleksinin kuru - kış yeri hususunda, bir zamanlar. Azot Sanayiinde iki görüş vardı: İs- kenderun ve Mersin. Tesisin İsken- derun'a kurulmasını isteyenler, ay- -- zamanda, Suni gübrenin esâs hammaddesi olan amonyağın da Türkiye'de imalini isteyenlerdi. Böy- lece, yılda 200 bin tona yakın amon- yağın ithali önlenecek ve milli eko- nomimiz yılda 40 milyon lira kadar döviz tasarrufu sağlıyacaktı. Amon- yağı da imal edecek biçimdeki tesis için çok bol su gerekliydi. Su ise A da vardı, Mersin'de yok- Sonra işe siyasi ve ekonomik yan tesirler karıştı. Şehirlerine tesis kazandırmak a Mersinli po- litikacılar ve Türkiye'ye oamonyak satmak niyetindeki yabancılar, dev- Teye girdiler. Demirel'in de, ağırlı- ğını Mersin lehine koyması ile, ku- rutaç, yeri ve üretim metodu değiş- ti. Mersin'de temeli atılan tesis sa- dece suni gübre yapacak, amonyak ise dışarıdan ithal edilecekti. Bir zamanlar, tesisin İskende- run'da kurulması ve amonyağın Türkiye'de imali için mücadele e- denler arasında ön safta gelen, bu yönde raporlar a vi imza koyan; şimdiyse temelin Mersin'de atılmasını büyük başarı olarak ilân eden A. Kerim Doğru, bu hususta- ki soruya şu cevabı verdi: "— Ben, şahsen, İskenderun fik- rine bir zamanlar katılmıştım. Fa- kat, aradan zaman geçti, şartlar de- ğişti..' Kerim Doğru, bununla, kendi şartlarının ve statüsünün değiştiği - ni ve genel müdür olduğunu değil, ban teknik şartlan (okastetmekte- TEOMAN EREL AKİS İÇ OLAYLAR GENEL MÜDÜR A. KERİM DOĞRU Ye kürküm, ye! ADALET PARTİSİ İstanbul'un hakimi kim olacak? P'nın İstanbul Belediye Başkanı aday adaylarından Faruk Ilgaz, AP Genel Merkezine bir temenna çaktı: "— Süleyman beyin çok âdil ve yerinde bir prensibi var: Parti - içi meselelerde (o ağırlığını taraflardan biri veya diğeri lehine, biri veya di- geri aleyhine ortaya toymmmoğ. Kısa bir duralamadan sonra de- vam etti; — Meselâ, Millet Meclisi Baş- kanlık Divanı seçimlerinde bunun örneğini ve. ynı örneği bir AP milletvekili, bir başka şekilde yorumladı: "—Millet Meclisi Başkanlık se- çimlerinde (o Demirel'in, Yeminliler vasıtasıyla, Ferruh Bozbeyli'ye kar- şı İsmail Hakkı Tekinel'i destekle- miş olduğunu sayın Ilgaz unuttu mu acaba? Bozbeyli, buna rağmen bileğinin hakkını konuşturdu." Faruk Ilgaz'ın Başkentte, Mec- lis Başkanlığı (o seçimleri sırasında dönen kulisleri bilip bilmediği, unu- tup unutmadığı meçhuldür. Ama, AP'nin hırslı aday adayının AP Ge- nel Merkezine sarkıttığı bu secini selâmının amacı, Belediye Sarayın- daki başkanlık koltuğuna giden yol- daki en güçlü rakibi Ertuğrul Ada- lı'nın adı etrafında bizzat Adalım adamları tarafından yaratılan "De- mirci'nin atı" propagandasını dağıl- maktır. Böylece Ilgaz, bir yandan Demirel'in sempatisini (kazanmaya çalınırken, öteyandan Adalı'yı dayı- sız bırakacağını hesaplamaktadır. Sırada kimler yok ki! A ncak geçenlerde İstanbul'da top- lanan AP Gençlik Kolları Kon- gresinde Ilgaz'ın bu hesapları fiyas- koyla sonuçlandı. Faruk Ilgaz lider- liğindeki. Kadıköy - Eyüp grupu, yıllardariberi ilk defa yenilgiye uğ- 13