18 Aralık 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

18 Aralık 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

BOYACILIK "Yeteri kadar sattık. Bu karar, Balat'ta bir nalburiye dükkânı işlet- meki olan üç kardeşin Türk işçilerinin Alman- ya 'da ve Avrupa'nın di- ğer ülkelerinde, hele elle- rine “avrupa imkânlar da geçince neden va şarılı olduklarını yetlerinde aramak li dır. Yabancıların teslim ettiklerine göre bizini iş- çilerimiz öylesine ve dirler ki inanılmaz "" vi"leri oçekiç ve tra AKİS 1955 yılı başlarında aldık- ları karardır. kardeşler, başkaları ta- rafından yapılan boyala- rı satmaktan o bıkmışlar ve kendileri boya yapma- ğa karar vermişlerdi. Boya sanayii, Türkiye'- de, son yıllarda eyi gelişme göstermiştir. Pi yasada şu anda. 32'ye ya- lan firma alma dır. Bu firmalar arasında en önemlileri, DYO De- velux ve ÇBS'dir. Üç kardeş tarafından rıyla yapmaktadırlar. Bu tedaviler en ziyade oto- mobil tamiri sahasında olmaktadır. Kaportacılık ve boyacılık, bazı zaru- retlerin de bü- yük şehirlerde son dere- ce gelişmiştir. Otomobil sahasında bizim ustala- rın geride kaldıkları kı- sım, motor kısmıdır. Yı- kardaki resimde çarpmış bir otomobilin tamir a telyesindeki haliyle ta- mirden sonraki hali gö- rülmektedir. Sağda ka- portayı düzelten usta Hur- lusi Yıldırım, altta ise boyayı yapan usta Mel- met Demirci vardır. Bu inanılmaz tedavi, Anka- ra'daki Sanayi Çarşısı'n- da gerçekleştirilmiştir. İŞ ALEMİ kurulan ÇBS fabrikası halen, 280 civarında işçi çalıştırmaktadır. Firma- nın son imalâtı, otomobil boyalan ve polyester ala- nındadır. ÇBS tarafından çıkarı- lacak polyesterin diğer firmaların mamulleri ka- litesinde olacağı, fakat fiyatının 40 kuruş kadar ucuz tutulacağı bildiril- mektedir. Fabrikanın, şimdilik en büyük müşkülü, matbaa mürekkebi tır. kiye'de de imaline başla- nabilecektir. PAHALILIK Toptan eşya fiyatları, hayat pahalılığı hakkın- da bir fikir edinmek için iyi bir ölçüdür. Çünkü, ikisindeki artışlar, he- men hemen birbirine pa- raleldir. Toptan eşya fi- yatları ile kastedilen, g- da maddeleriyle sanayi lenin en çok masrafa yol açan harcamasıdır. Hayat pahalılığı, Anka- ra'da, 1965'te yüzde 7, 1966'da yüzde S oranında artmıştır. 1962'ye göre 1966 yılındaki artış ise yüzde 21 civarındadır. İs- tanbul'da durum biraz daha kötüdür, 1965 yılın- da geçim endeksindeki artış yüzde 5,1966'da yüz- de 9 olmuştur. 1962 yılı- na göre le p ğn- daki art , 1966 da yüzde 2. diyarmdadır. 1967 yılındaki durum, eskisinden daha değişik değildir. 1953,100 kabul e- dilirse, Ankara geçim en- 19