18 Aralık 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

18 Aralık 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 31

Acaba tesadüf mü? yalnız sahnede değil, rinde şıklığı, güzelliği ve en çok da havasıyla İs- tanbul'un sayılı kadınla- rından biri olan Gülriz Sururi, yıllarca önce oy- nadığı "Sokak Kızı Ir- rma" rolüne yeniden çalı- şıyor. Bu müzikal kome- di, aktrise, İlhan İsken- der ödülünü kazandır- mıştı. Oyunu yine, Haldun Dormen sahneye koyu- Malüm, Metin Serezli şu sıralarda mutlu bir ni- şanlı rolünde, yakında da nikâh defterini imza- lıyacak. "Irma"nın, on yıl ara- dan sonra, Paris'te de sahneye konulduğunu du- yanlar, bu garip tesadü- fe biraz şaşıyorlar. Ama, acaba tesadüf mü? Unutulmaz anılar akistan Büyük Elçisi p Sheik ve. eşi, memle- ketlerine dönüyorlar. E- yüp Han Türkiye'ye gel- dikten sonra yapılan bu değişiklik, diplomatik çev Gören GÜL-PERİ yazıyor relerde bazı yorumlara uğruyor. Büyük Elçi ise bu ayrılığın özel sebep- leri bulunduğunu söylü- yor. Ne olursa olsun; gü- zel yüzü, neşesi ve hika- yeleriyle Pakistan sefire- si Bn. Sheik'i, Başkentin bazı çevreleri kolay ko- lay unutamıyacak. Gali- ba Pakistan sefiresi de, Türkiye Başkentinde ge- çirdiği günleri unutama- yacak. İstanbul ve Anka- ra partilerinde çok gü- zel vakit geçirdi, neşeli danslar yaptı. Hele Hari- ciye Köşkünde, Iran Şa- hının eski damadı, İran Dışişleri Bakanı Ardeşir Zahidi ile yaptığı dans- lar, dillere destan oldu. ütün elçiler, Pakistanlılar şerefine ve- da partileri, veriyorlar. Bn. Sheik de, yarı Avru- palı - yarı Asyalı -daha doğrusu, başı Parisli, vü- cudu Pakistanlı- bir ka- dın olarak dikkati çeki- yor. Saçlarını kısacık, Paris'in en son modası- na uyarak kesmiş. Bu, güzel sarileri ile hoş bir tezat teşkil ediyor. Ge- çende, Mısır ve Suudi A- rabistan elçiliklerinde ve- rilen yemeklerde pek çok iltifat topladı. Müfettişler oynasın! Devlet Tiyatrosu'nda ga- rip bir teftiş yapan müfettişlerin bir iddiası var: Aktör Bozkurt Ku- kayrıldığı söyle- İbrahim"i oynayan genç aktör, geçende oyunu seyredip kendisini kutla- yan Mili Eğitim Bakanı İlhami Ertem'e, herkesin içinde şöyle dedi: — Ben, bir yandan as- yapıyor, o bir yandan da haftada iki iddia eden müfettişler gelsinler de oynasınlar bu rolü! Ben hemen bırakabilirim..." GÖZ İhami Ertem ne söyli- yeceğini şaşırdı. o Yukarı tükürse bıyık, aşağı tü- kürse sakal. Sabır için değil Uz bir ayrılıktan son- ra ikinci defa evlen- geçenlerde, Eyüp Evlen- dirme Memurluğunda ni- kahlandılar. Başta Jale ve Reşit Egeli, bütün aile bu birleşmeye çok seviniyor. İkinci nikâ- hın tanıkları da Kuntay- ların kızı Yonca ile, akt- ris Muazzez Kurdoğlu i- di. Şimdi, "ikinci nikâh niçin Eyüp'te?" diye so- ranlar olabilir. | Eyüp Sultan sabrına ulaşmak amacıyla değil, karı - ko- canın işyeri Eyüp'e yakın da, ondan!.. Onun derdi başka Tere dışında o yaşa- yan ii işadamlarından AKİS GÜLRİZ SURURİ "TATLI İRMA"DA Çapkın kız yeniden yaşayacak 31