18 Aralık 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 39

18 Aralık 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 39

Neden bu telâş? Bugün, Türk spor toplumunu en çok İlgilendiren ko- nulardan biri, Göztepe'nin son yenilgileridir. Lig- de, bu yenilgilerle Göztepe'nin liderliği kaptırması üzerinde çeşitli fikirler yürütülmektedir. Kimi, Göz- tepe'nin yorgun düştüğünü; kimi, kadrosunun dar- lığını ve yedek oyuncuların yeteneksizliğini; kimi de ba başarısızlığın gerekçesi olarak göster- m Fakat, bütün bu gerekçeler haksızdır. Gerçi Türk spor toplumu, uluslararası daki tek temsilcisinin Mm şüphesiz ki dikkatle izleyecektir ama, Göz- pe'nin, klüplerimiz içinde, her yönden örnek göste- rice özelliklere sahip bulunduğunun da belirtilme- si gerekir. Göztepe, yükselişini kendi olanaklarıyla ve ses- sizce yapmış, büyük klüplerimizde) mevcut olmayan spor düzenini kurmuştur. Bir - iki yenilgiyle Gözte- pe'nin çalıştırıcısı veya yöneticisi istifa etmemiş, bir -iki yenilgi Göztepe klübünü karıştırmamıştır. Bu bakımdan, Göztepe klübü, son başarısızlıkları on kı- sa süre içinde silecek güce sahiptir. Gerek Türkiye Liginde ve gerekse uluslararası alanda Göztepe'nin GÖZTEPELİLER SAHAYA ÇIKIYOR başarısı yine devam edecektir. Bu konuda telâşa yer yoktur. BASKETBOL Bardağı taşıran damla Basketbol Federasyonu Başkanı Feridun Koray'ın, bir sohbet sı- rasında, İstanbul'lu bir fikir yaza- rına, Türkiye Basketbol Ligiyle il- gili olarak görüşünü açıklaması ve bu ligin kaldırılabileceğini söyleme- si, Ankara klüplerini ayaklandırdı. Aslında, Ankaralı basketbol yöneti- cileri, uzun süredir. Basketbol Fe- derasyonu Başkanına ateş püskürü- yorlardı. Faik Gökay'ın görevden ayrılmasından sonra Basketbol Fe- derasyonu Başkam olan Feridun Koray, on Ga yaklaşan başkanlığı sırasında bir kez bile Ankara'lı klüp yöneticileriyle görüşmek gi daha doğrusu, Ankaralılar, yeni Baş- yüzünü birkaç kez -0 İla maç- larda- görmüşlerdi tn Koray'- ın Deplası olarak verdiği demeç, bu AE bar- dağı taşıran damla oldu. “Başketbol Federasyonu Başka- nı, üç İstanbul klübünün etkisi al- tındadır. Fenerbahçe, Galatasaray ve İTÜ şampiyonluğu İstanbul'dan kaçırmanın telâşına düştükleri i- çin, Deplası igin kalkmasını istemektedirler." Ankaralıların gö- rüşü budur. Ligin devamı için o- lanca gücün kullanılacağı Ankara- lılar tarafından açıklanmıştır. Bu arada, Ankaralıların başka bir görüşü daha vardır. Kolejliler Klübü yöneticilerinden Feridun Al- pay, bunu şu şekilde açıkladı: —B raşacağına dalında basketbolcuların göz göre göre 50-60 bin lira alıp transfer yapmalarına engel e çareleri araştırmalıdır. İstan klüpleri, ivem Eee basketbol sporunu her geçen gün biraz dalın kötüye götürmekte ve karşılarına, para veren başka bir klüp çıkınca telâşa düşüp, “igin kaldırılmasını istemektedirler Ankara klüpleriyle Basketbol Titan arasına giren orta görevi, Fede- Tayon Genel Sekreteri Osman So- lakoğlu'na düştü. Solakoğlu, arabu- lucu olarak, Ankaralı yöneticilerle görüşmeğe başladı. SIGORTA OLNA TAM AKİS OLMALI (Yeni Ajana — 8989) — 461 39