31 Mayıs 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

31 Mayıs 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 31 Mayığ 1979 Ceza! 1Sahne bir dershane şeklinde tanzim edilmiştir. 12 yaşında bir Çocuk sıralardan birinde oturur..) “Ah şu babam... bilseniz ne aksi bir adamdır! ç Beni bu mektebe “leyli olarak yermemesi için kendisinden ne kadar rica ettim .. dinlemedi. Üvey annem beni başından ata - rak babamla yalnız kalacak. Ah, Zavallı annecigim ölmeden evvel, evdeki rahatım ne kadar iyi . © vakit babam her istediğini ya- par, beni hiç bir arzumdan mah- Tum etmezdi. Mektebe leyli verdiği günden- beri üzerime bir sinir geldi. Ba- 'na hocalarım: “sen çok yaramaz- sınl ,, diyorlar. Hocalarıma karşı hürmette ku- sur. ettiğim yok. Fakat bizim coğrafya muzallimi o derece aksi bir adam ki, tamımayan biri onu bizim evde — görse muhakkak babamın — kardeşi — zanneder.. Huyları — birbirine bu — kadar benziyen iki adama Dünyada 'az tesadüf edilir. Bu akşam ne yaptım? hiç... yemege gidiyor- duk. merdivenden inerken, önüm- de yürüyen bir — arkadaşımın yavaşca ensesine dokundum. Bir az sonra, umuzumda onun elini hissettim... — Dur. Dedi: Herkes yemekhaneye git- ti.. Bizim aksi muallimin bu gece nöbetçi olduğunu . bilseydim, kim- seyle şaka edermiydim? Ensemden yakalayınca buraya getirdi. — Altı saat hapis... Dedi ve sınıfin kapısını üs- tümden - kilitliyerek çıkıp gitti (sıroların arasında dolaşır) lâkin şimdi ne yapmalı? Bizim muallim #bey yemekten sonra derhal uyuk- Jamağa başlar... (kapıyı muayene eder) Kabil değil.. açılmıyor. Fa- kat, bu haksız cezaya da taham- mül olunmaz doğrusu... aç, susuz burada, altı Saat, deliyi bağlasalar durmaz. (Sağda — bahçeye nazır bir pencereyi açar ) bah.. bul- dum. Ne olursa olsun, şuradan baçeye atlar ye oradan da ya- vaşça yatakhaneye gider yata- rım... ( Pencerenin üstüne çıktı, atlayacağı sırada — dershanenin kapısı açılır gibi oldu ve içeri. ye muallimin gölgesi aksetti. çocuk derhal pencereden — inerek sıraların arasına oturdu ) Ah, şu bizim mualiim bey yok mu? O kadarl iyi, o derece alicenaptırki başlıca zevkı, talebelerine mer- hametli bir baba gibi daima iyilik yapmaktır! bocam — beni anmem ve babam kadar sever... ( kenli kendine) ravalliz Çocugum ne yesin? Çocuk — velilerinden — aldığımız bazı mektuplarda, çocukların bu mevsimde iştahları kesildiginden ve tamamile gıda almadıkları için zaif “düştüklerinden şikâyet edilmektedir. Bunun için karilerimizden bir çokları sorıyor: çocuklarımıza ne yedirelim? Hakikaten, bu mevsimde çocuk- darın iştahları kesildigi ve zaifle- likleri i Bilhassa imtihan | ttüleri de inzimam ederse... Mamafi / sıcaklar daha fazla bastırmadan, çocukların gıdasına dikkat etmek ve sabahları süt, tereyag ve marmalat gibi kuvetl kahvaltı almadan evden çıkmala- mna müsade etmemek İlâzımdır. Zafiyeti nazarı dikkati telbede- cek kadar ilerilemiş olan çocuk- ları derhal doktora göstermeli ve tabibin tavsıyesine göre hare- ket etmelidi Soğanın faydaları Her gün yemeklerimizin içine girerek lezzet veren soğanın bin bir illete ilâç olduğunu, bilmem, bilir misiniz? Türlü türlü tecrübeler yapan ilim adamları soğanda bir çok hassalar bulmuşlardır . Eski mısır kraliçelerinden * Kle- opatra , sofrasında kış, yaz soğan salatası bulundururmuş . Doktor- lardan başka - ihtiyar nineler, köylüler soğanı ilâç diye bir çok yerde kullanırlar : Sesleri kısılanlar, soğan yerler- se kısıklık açılır. Ağrıyan diş et- leri üzerine söğan suyu sürmek faydalır. Burun kanadığı zaman | ense çukuruna yarım kesik soğan koyup bağlamalı. Elde “sül , denilen kabarcık- lara soğan suyu birebirdir. An sokan mahalle de derhal sürme- idir. son sözlerim hoşuna gitmiş ola- cak ki, — Haşdi ceza yetişir! Dedi. Muallimlerle iyi geçinmek her halde daha kârlı olacak... (kapı açılır ve sınıftan çıkar) yürü.. bir saatlik Cingöz B7 Bilmece: AARAT AT Altı harfli bir hayvan im. 123 5 inci harflerimin - içine sakın beni koymayınız, derhal Pişer ve ölürüm! 2 3 harflerim için bir çok kimseler ormanlara giderler. 4,5,6 harflerini birleştirince mu- hakkak sizde onu kazanmağa çalışacaksınız! 26 harflerimi de — öğrenmek isiniz? Fakat o zaman bil- halli çok kolaylaşacak. |ğ| Bilmece müddeti 15 gündür. l Birinciye 20 lira kıymetinde bir gümüş kupa, 2 inciye bir yazı takımı ve 20 inciye kadar birer faydalı kitap hediye edilecek ve ellinciye kadar halledenlerin de isimleri neşrolunacaktır. Ufak bilgiler NK SN Kürei arzın mesahai / sathi- yesi 509,5 milyon kilometre mu- Tabbar, hacmı 1,082 tirilyon kilo- metre murabbar, uezni 5955600 katrilyon kilogramdır. ürei arzın güneşe olan mesafesi en uzak bulunduğu zaman 150,6 milyon kilometre, en yakın bulunduğu zaman ise 146,2 milyon kilometredi imi Kü sathının — 135,9 ürel arz milyon kilometre murabbaı, kara, 374 milyon kilemetre mürabbar sudur. / tarih Yalan söyliyorsun sen... — Babam mektüp aldı diyorum sana yalan olur mu? — Benim babama gelen mektup 31 tarihliydi, senin yanlışın var. — Senin yanlışın var.. İş tarihe kaldiysa, benim babamın aldıgı mektup 32 tarihliydi! Müekteplilerin tenezzühü Şen fıkralar Nişan istemiş! Uzun müddet Yemende bulu- nan bir firkada hizmet etmiş genç bir. milâzim, devrin sadra- zamından nışan istemiş. Sadrazam: — Daha çok gençsin! deyince, genç zabit: — Paşam demiş, insan yemende ihtiyarlayacak vakıt bulamıyor! birlikte “Akşam gazetesi Çocuk Dünyası — muharrirligi , — namına gönderilmelidir Çocuklar! — Mektepte güle oynaya yemek yirken, benim gibi öksüz ve fakir çocuklar için “ Himayei etfal , e yardım etmeyi de unutmayın! Vak mektebidir. Çocuk hayata (| | tişmişse, atılırken, bu mektepde şendelemeden — yür ve muvaffak olur. ve- ) - meş” Hazananlar Ve hediyelerimiz ezGaem ae ea 10 Mayıs tarihli mushamızdaki bilmecemizin halli şu idi: 1 — Sakarya 2 — Kastamoni 3 Halledenler meyanından " kurça çekilerek birinciliği Bursada-ye- şilde Maarif Daktilosu Seher H. Kazanmıştır. Seher hanıma isabet eden 15 lira kıymetindeki yazı takımını matbaamızdan aldırması rica olunur. 2 inci keşidede yağlı boya tab- | losunu Galatasaray lisesinde No. 1002 Orban B. kazanmıştır. Kitap kazananlar: 1 - “Englişh High Sehool for giris,, talebesin- den — Neylüfer H., 2 - Ali Mubsin B. Mahmut Paşada No, 199, 3- Galiko Ester H. | 2 incdi Vakıf Han No. 4-5, 4 - Hans Kelcey: ER. Elektrik şirketi, 5- Azniv H. Osman bey, şafak sokak No 60, 6 - M. Tahir B. Davutpaşa orta mektep tale- besinden, 7 - Hayrettin B. Erzu- rüm Han No 13, 8 - Hayret B. OrtaKöyde taşmerdivende No16, 9 - Pakize Emin H. — Arnavut Köy Dolap kuyu sokak No 14, 10 - Kapricl ef. Gedikpaşa arz yıcı sokak No, 20, 11 - Hatice Masume H. şişli Mehpare ap. No, 53, 12- Nerime Cevdet H. Halk caddesinde No, &, 13- Ali ef Sen benuvo - Ginci - sinif, 14 - Fa- zilet H. Bursada kız orta mekte- binden, 15 - Hamdi B. Zonguldak orta mektep 2 inci sınıf, No. 32, 16 tütün inhısar idaresinde İhsan Azmi beyin kızı Nilüfer Azmi H. 17 - Galatasaraydan Celâl B., 18- Ankara lisesi 7 inci sınıftan Hay- vi B. 18- Üsküdar Amerikan mektebinden Güzin H. 19 - Be- yazıt Sinci mektepten A.H., 20- Sultanselim camii yokuşunda No. 35 Belkis H. BiLMECE Kuponu İsim : Adres : 30 Mayıs 1929 'GiDİP CİNGÖZE İHABER VEREYİM