31 Mayıs 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

31 Mayıs 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

,Hmww - Sesli filimler İstikbal sesli filimlerin imiş Paramunt şirketi idare meclisinin | ikinci reisi M. İyezse Laskıy geçen hafta Amerikadan Parise gelmiştir. | M. Şaskız sinema aleminin en aufuzlu adamlarından biri olduğu için gazeteciler nerhal kendisi ile mülâkata koşmuşlar ve bilhassa sesli filim hakkında mütalaasını sormuşlardır. M. Şaskız şu beya- natta bulunmuştur: z — Sinemacilğin istikbali sesli filimdedir. Çok zaman değil, bir sene sonra balk sesli olmayan filimlere katiyen tagbet etmiye- cektir. Bunu bütün sanatkârlar anlamişlardır. — Şarlo müstesna olmak üzere her kes sesli filime çalışıyor. Biz bu sene 70 sesli filim ya- pacağız, gelecek sene filimlerimiz kâmilen sesli olacak. Bunlardan bir kısmu her yerde rağbet görmesi için yalnız şarkılı, bir kismı Ameri- ka ve İngilizçe konuşulan yerler için ingilizce mükâlemeli, nihayet kamtadayariaralkeiı memleketin İisanında olacak, Bu cins filimlerin manzara ve hareket kısmı Amerikada almacak sesli kısımlar gönderildiği memlekette eklenecektir. Bu suretle lisan meselesi de halledilmiş olacaktır. Fikrimce 2-3 sene sonra Avru- pada da bütün sinemalarda sesli fikm gösterilmeğe başlanacaktır. Luiz Brok Pariste tilim çeviriyor Lulz Brokun son resimlerinden bi Aıı.cnkının ç film yıldızla- madan Luiz Bork geçen sene 'erline gder:k bir filim çevirmiş ve bu fillinde çok muvaffak ol muştu. Bunun üzerine fransızlar da Pariste ik bir — filim çevirmek fçin Luiz Brokla anla- ganışlar , amerikalı yıldız 15 gün evel Parise gel: Loiz Brok bir haftadan beri yeni filme başlamıştır. Bu mesai 3 ey kadar devam edecektir. Fransızlar ” emerikalı — yıldın çok beğendilderi için ondan sonra da Avrupada kalmasını temine çalı gayorlar. Luiz Brok Avrupa hayatını çpk beğendiği için bazen Pariste, ba- zen de' Berlinde filim çevirmek ütere Ayrupada kalması çok meldir. senç yeni/ filminde bilhassa İle nazarı dikkati Norma Talmaç ve sesli fi(imler | Norma Talmaç ile Cilbert Roland yeni çevirdikleri bir filimde Meşhur sinema artistlerinden Norma Talmaç geçenlerde Avrupa seyabatinden avdetle Ameri- kada tekrar yeni filimler çevirmeğe başlamıştır. Norma Talmaçın sesi çok güzel olduğu için bu defa gevireceği filimler sesli olacaktır. Norma Talmaç ilk sesli filmini Cilbert Roland ile birlikte çevirecektir. Bu filmi ikmal eder etmez tökrar Avrupaya gelecektir. Norma Talmaçı Fransız sesli filim şirketleri tecrübe için davet etmişlerdir. Estelle Taylor Avrupaya gelecek Estelle Taylor son çevirdiği < Karanlık sema » filminde Estelle Taylor. birinci sımf sinema — yıldızların- dandır. Amerikada sesli filimlerin son günlerde fazla rağbet görmesi, Estelle Taylor gibi bir çok sanatkârları müşkil vaziyete düşürmüştür. Estelle Taylor “ KARANLIk SEMA ,, isimli filmini çevirdikten sonra çalıştığı stüdyodan al kasını keseceğini söylemiştir: Estelle - gil yıldızlar sesli filim çeviremedikleri memleketlere gitmeyi düşüniyorlar. Büyük bir fransız artisti Süzi Son zaman- larda — Avrupa sinema yıldızları arasında en çok Şöhret kazanan- lardan biri de Süzi Vernondur. Süzi Vernon genç bir fransız kızıdır. 1903 de doğdu- ğuna göre ancak 26 yaşındadır. Henüz 20 ya- | gında iken sinema ile alâkadar ol- muş ve Paris cıvarındaki stüd- yolara devam etmeğe — başla- maştır. Süzi — Vernon bir çok uğraştık- tan sonra ke sine küçük bir iş bulabilmiştir. Süzi aldığı ma- aşın pek az al- masına / rağmen büyük bir hevesle işe başlamıştır. Fircunların intikamı, Tasvir, Ço- cuk çehreleri, Canbazhanenin yetim kızı, Bir fakir delikanlının hikâyesi ve saire gibi bir çok filim- lerde deruhte ettiği rolleri büyük bir muvaffakiyetle ifa etmiştir. Süzi Vernon bütün mesaişine rağmen bir adım ileri gitmediğini ve gayretinin takdir edilmediğini görünci meyus olmüş ve Fransız Almany: burada çalışmağa Almanlar genç kendisine mühim Süziyi birinci Süzi Vernonun son resimlerinden biri stüdyuları ile alâkasını keserek | şöhret kazanan genç kıza fransız ya gitmiştir. Süzi Berlin- | de Ufa filim şirketine girmiş ve zekâ ve istidadını başlamışlar ve az zamân zarfında Sınıf — sanatkârlar sırasma çoıkarmışlardır. Vernon kıymeti almanlar tarafından takdir edildikten sonra Fransada şöhret kazandı Süzi vernen Berlinde bilhassa Villi Friç ile birlikte çevirdiği komedilerde çok muvaffak olmuş- tar. Süzi vernonun Almanyada gör- düğü ragbet üzerine Fransada kız birdene î e nazarı dik- kati - celbetmis, “P'gazeteler Süzinin sanatımı uzun u- zadıya medhetme- ğe başlamışlar dir. Bazı gazeteler- de genç kizn kiy- metini takdir et- miyen fransız fılim şirketine şiddetli bu- . bücumlarda lunmuşlardır. Bu suretle Fran- film şirketleri çok müsait teklif- lerde bulunmuşlardı. başlamıştır. Sözi bu. tekliflerin hiç birisini fransız kızının | kabal etmemiş, — Almanyadaki takdir ederek | mukavelesi bittikten sonra serbest kalmağı tercih etmiştir. Son zamanlarda Süzi Vernon daha ziyade Almanyada, bazen de Fransada filim çevirmektedir. roller vermeğe Sinema rekabeti Amerikaya karşı Avrupanın ittihadı Avrupa sinema senayü erbabı arasında Amerikanın rekabetine karşı ittihat için bazı teşebbüsler vaku bulmaktadır. Bu gün Avrupa memleketlerinde gösterilen filim- lerin yüzde 75i amerikan mamu- lâtıdır. Bunün sebebi. mühtelif mem- leketlerin hem Amerika, hem diger Avrupa memleketleri ma- malâtı ile rekabet etmesidir. Son müzakereler Avrupa memleketleri arasındaki rekabeti ortadan kal- dırarak Amerikaya karşı müttehit bir cebhe almak içindir. Avrupa memleketleri içinde az amerikan filmi ithal eden mem- leket Almanyadır, Almanya bunu harbe medyundur. Harp esnasın- da diger memleketlerde stüdyolar kapanarak hemen — munhasıran Amerikadan — filim — getirtildiği halde Almanya hem kendisinin , hem Avusturya, Lehistan gibi memleketlerin ihtiyaçlarını temine mecbur olmuş bu yüzden sinema sanayii tevessü etmiştir. 1928 senesinde Amerikada 800, Almanyada 221, Rusyada 120, Fransada 94, İngilterede 91, İskane dinav memleketlerinde 45, diger muhtelif memleketlerde 103 filim vücuda getirilmiştir. Bu rakamlar Ayrupada Amerika filim imalâtına yakım filim hazır- Tandığım gösteriyor. Otel hizmetçiliğinden sinema aktörlüğüne.. Bi Sufliyan filimde otel hizmetçisi ” rolünde erede büyük bir sinema filmi çevrilirken Grum denilen etellerdeki küçük hizmetçilerden birinin mühim bir rol ifa etmesi lâzm gelmiştir. Sinema - artistleri arasında bu rolü yapacak ki bulunamadığından rej otellerden birinden çucuğu seçerek bu rölü dürmüştür. Billi Sulivan ismindeki bu ço cuk bu “rolü f0 kadar muvaffa « kiyetle ifa etmiş ve o derece kabiliyet göstermiştir kj rejisör kendisine sinema aktörlüğü yaps masını teklif etmiş, çocuk b ekllileri veraleilyolle aha eç bizmetçi ona gör- bu in 20 Henöz 16 yaşında çocuk şimdi. eski di mislini kazanmaktadır.