6 Haziran 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

6 Haziran 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

K AM D İ / Sahife 6 Teltrika numerosu:23 ABDÜLHAMİT izzet paşaya gelen yeni bir tehdit mek- “ Osmanlı ADAM şeklinde Avrupalıların oyuncağı menzilesine düşürdünüz!,, deniliyordu.. tubunda : Hühkâr bahçeye * Kız çabuk söyle | İsanın mı, Muhammedin mi, hangi peygamberin ümmetindensin ? O günlerde “kâtibi sânli haz- reti şehriyari, İzzet Paşayı, imza- sız mektuplarla tehdit ediyorlardı. Bir sabah erkenden posta ile aldığı bir tehdit mektubu üzerine kahvaltısını yarıda brakarak saraya) Biye ©, İZZET paşanın başmusahip ile arası çok iyi idi. İzzet paşa, başmusahibim”odasına girdiği za- man rengi atmnıştı. Başmusahip onun yüzünden çok iyilik gördüğü için her istediğini yapmağa çalışırdı. — Çehreniz balmumu — gibi sararmış, paşam! acaba sebebi nedir? İzzet Paşa oturduğu koltuktan kımıldamadan cevap' verdi. — Hep o dert... bu sabah bir mektup daha aldım. — Yine mi tehdit ediyorlar? İzzet Paşa cebinden bir zarf çıkardı. — Bu alçaklar meydanı geniş buldular. Atlarını koşturup duru- yorlar, şimdiye kadar yapılan bütün takibattan henüz müsbet bir netice elde edilmedi. —Bu seferki mektupta ne yazıyorlar, Paşam? — Okuyayım da dinle.. İkinci kâtip İzzet Paşa, kendi- sine gelen tehdit * mektubunun şu satırlarını okumağa :başlardı. — *... Hâinler! Padişahın etrafını sardınız ve nihayet bu masum - milleti - onun » gözünden düşürmeğe muvaffak oldunuz ! Osmanlı — devletini “ Hasta adam . şeklinde Avrupalıların oyuncağı menzilesine düşürdünüz! İşte biz *Jon Türkler,: Cinayet yuvası olan *0 meşum sarayları yıkmak ve milleti “Meşrutiyet.le idare etmek istiyoruz. Siz Padişahı islediğiniz kadar zehirleyiniz. Fakat, emin olunuz B e İzzet Paşanın nefesi tutulmuştu. Daha fazla devam edemedi. — Çabuk bana bir az su.. Diye bağırdı... a arkasından yat: gümüş saplı bir hançer bulmuşları | kapısı açıldı. Padişahın en sadık VE AFRODİT î Yazan: İskender Fahreddin devletini HASTA başucunda Başmusahi İzzet okuduğu mektup — maalinden endişeye düşmüştü. Derhal bir bardak su verdi ve arkasından şu sözleri söyledi: — Paşa efendimizden çok rica ederim, bu mektubu sakın boş paşanın bulnup ta Hünkâra göstermeyiniz. zaten akşamdan beri çok hiddet- . böyle bir takım insanların lidir meşrütiyet istediklerini işidirse, tekrar hiddetinden küplere biner imizi mahveder. ne — olursa olsun mutlaka kendisine göstereceğim. Çünkü bu. “Meç- hul kuvvet, son günlerde beni fazla tehdit etmeğe başladı. — Aman Paşam, vallahi mahı oluruz... Efendimiz çok hiddetlidi Yanına / varılmıyor. Hem ben size bir şey söyleyim mi? Ben kendi hesabıma, artık bu tehe lerin manasız olduğuna hükmedi- yorum ... Merak etmiyor degilim; fakat bu tehditleri yapanların çoluk çocuktan ibaret olduklarını zannediyorum. Zira, Filiyat saha- sında bir şey yok... Yalnız kuru bir tehdit. Bu esnada birdenbire odanın musahiplerinden Cafer aga göz - leri dışarıya - ugramış bir. halde odadan içeriye girdi. Cafer aganın eli koynundaydı; heyecanından pek mühim bir vakaya şahit olduğu anlaşılıyordu. İzzet paşa mütöcessis nazarla- rile Cafer ağayı tetkik ederek: — Ne var bakalım.. pek telaş- lısın? Dedi. Cafer ağanın korkudan - elleri titriyordu. Koynundan bir hançer çıkardı ve anlatmağa başladı: — Hünkâr biraz evel bahçeye çıkmıştı.. Şimdi yatağını düzeltir- lerken, karyolasının başıucunda bu gümüş saplı hançeri bulmuşlar! (Mabadi var) Halk sütunu Teşekkür 'cim Meniş mebustu Nurettin beyin irtihali hasobil ketli ando Hallk | farkası müfetiş. umumisi Doktor Hakkı | Şinasi Paşa Hağretlerinin ibraz buyur: dükları Jütüf - Ve insaniyetlerine arzı minmetdari ile cenaze merasimine iştirak | 've bayanı taziyet eden mükterem meb 08 arkadaşlarına ve bütün ehibba ve | ovlddanına alenca arza teyskküe eei rettin Taşrada ış arayan bir daktilo hanım Daktilo bilyorum Anadı Tinden her hangi bürim K araır sandayım. görmek ve görüşmek arza odetlerin Jütlen adresime bir kart ile lerini rica. ederit. nümero 4: L C hanım Sermayedar şerik aranıyor Kârh bir iş için sermayodar bir şerik anyorum. Görüşmek için Kadıköy (60 ameroda Mehmet Kemal € fon edilmelidi Bir fraıısıı matmazeli müş bir Fransız v ara bakmı A B adresine n Ilmııııı marangnz'ar Narangozlar Cemiyetinde Kalarının tecdidi muame- hır. Hasitan nya sarfor larımn. adai için cemiyetimiz kezine Ve yahttta gele d edilmesini ai lediye neinür'arı ta; rafından tarlı edilecek olan vezalar hak- kanda hiç bir mesuliyet kabul edemiy iğünden: Tabı ettirilecek olan olan (400) adet varide sadıra, karar, zimmet ve demir baş eşya defterlerinin aleni pazarlık süretile münaka- | sası icra edileceğinden taba talip olacakların pey akçelerile birlikte 6/6/929 tarih perşenbe günü saat 'on beşte piyango müdürlüğünde müteşekkil müpayıat komisyonuna müracaatları. Istanbul İcra dairesinden: Ha- dice hanımın Ağavni hamımdan borç aldığı dört yüz elli liraya mukabil merhun olan Kocamus- tafapaşada Sancaktar Hayreddin mahallesinin Kocamustafapaşa cad- desinde cedit 228 N. maa bahçe banenin — mısıf - hissesi 45 gün müddetle icra kılınan müzayede- | sinde yedi yüz lira bedelle talibi | ühtesinde ise de bedeli mezkür haddi lâyıkında / görülmediğinden müzayede bir ay tem Hududu: Necat E. sası ve bostanı, Muharrem ağa veresesi hane ve bahçesi, ve Kocamustafapaşa caddesile mah- duttur. Mesahası: 352 metro terbinde arazide, 121 metrosu hane, müte- bakisi bahçedir. Müştemilâtı : Hane ahşap ve üç kattan ibaret olup, bir ev altı iki taşlık, üç sofa beş oda, bir sandık odası iki tavan “arası oda, iki kömürlük, üç, helâ bir güsulhane, bir kuyu, bir mutfak, ikkân are bir merdiven altı kömürli havidir. İkinci katta caddeye önünde — şahniş ve bane arzında büyük bir balkon vardır. Bahçede yirmi müsmür ve gayri müsmir ağaç olup, etrafı iki metro - irtifamda düvarla muhattır. Hanede Feruz H. kiracı olup, bir kısmında his- sedar Fatma H. sakindir. Fazla malümat 928 - 6789 dosyadadır. Taliplerin kıymeti muhammenesi olan iki hin liradan hisseye musıp mıktarın yüzde onu nispetinde pey akçasını teslimi vezne etme- leri ve 8-7- 929 tarihinde saat 16 ya kadar temdi. (iki sene sınıf döndü, Ruhi “Palavra,, ga- zetesi sahibi Halit Remziye Babı- âli caddesinde tesadüf — ettiği zaman: — Aman B sizi - görmek istiyordum. Bizim Mahdumu — tanımazsınız. - Çapkın büyüdükçe haylazlaştı. Mektepte Kendisine bir ikiiş buldum gitmedi. Geçen gün onu karşıma aldım. “Söyle bakayım, dedim. Bu haylazlıktan ne zaman vaz geçeceksin? Fikrin nedir? Ne olmak istiyorum. — Baba, dedi. Ben gazeteci olmak (: Başka hiç bir şey olmam, zaman siz hatırıma geldiniz. Ku- » Hulkiyi bir gün size de bir yoklayıverin... Ne dersiniz? — Vallahi bilmem Ruhi bey- iğim... Anlattığınıza göre çocuk gazeteci olabilecek. Fakat kendi- siği görmeden bir şey sö dedi. Ben de Ruhi Bey teşekkür edi Ertesi gün oğlu Hulkiyi gazetesine gönderdi. Halit Remzi Bey çok meşguldü. — Beklesin, dedi. çağırırım, Hulki o gün saat birden akşa- mın yedi buçuğune kadar bekledi. Hizmetçi ile müdüre son bir haber gönderdiği zaman Halit Rei — Ha... dedi. Bugün çok işim var . Başka gün gelsin. Ertesi gün Hulki saat onda matbaada idi. Halit Remzi akşam geç vakit şapkası başında odasından çıkar- ken yolunu kesti. — Efendim Beyin oğl Bir azdan Bendeniz Ruhi lenemez. Bir kere matbaaya gönderiniz de.. ayrıldı. Palavra,, Gazeteci yüzünü ekşit — Biliyorum oğlum. İşten baş alamıyorum ki... Sen müsait bir zamanda gel di Bir buçuk ay . sonra matbaa hademesi müdürün odasına gir SBltiadi.. Dedi' Ö gck gene sabahtan beri bekliyor..: Gazeteci kalemi elinden bıraktı. — Hangi çocuk? — Beyim hani her gün görmeğe — geliyor. Oturup - bi sıkıştırıyor.. — Seni mi sıkıştırıyor? — Aman Beyim, yandım bu oğlanın elinden! Her gün sabah - tan akşama kadar bana balta oluyor... Allah aşkına Beyim... — Peki, söyle de yarın gelsin. Hademe başını sallıyarak dışarı çıktı Üç gün sonra Ruhi Bey * Pa - lavra, gazetesi sahibine rasgeldi- ği zaman: Gazeteci tuttu. — Aman iyi ki/ hatırlattını Azizim, oğlunuz mükemmel olabilir.. — İyi ama beyim siz kendisiyle görüşüp imtihanımsı bir şey yapa- caktınız. Halit Remzi güldü: — Aman Ruhi beyciğim daha nasıl imtihan edeyim? Oğlunuz bir buçuk aydan beri bizim idarenin kapısını aşındırdı. Ço- cukta fikri takip var... Tuttuğu işi sonuna getiriyor.. Bütün piş- kinliğine rağmen bizim odacıya ot yoldurdu.. Bundan i, mi olur? " Hattâ... gazetede bile çalışal arkadaşının — eli başlasın!.. ALTINCI BÜYÜK TAYYARE PİYANKOSU S5inci keşide 11 Hazirandadır Büyük ikramiye 50000 Liradır Ayrıca: 25,000, 15,000, 12,000, 10,000 liralık ikramiyeler ve 10,000 liralık bir mükâfat.. Bu keşidede cem'an 3,900 numara kazanacaktır. İstanbul san'at mektebi Müdürlüğünden: Si dört buçuktan 7,30 yedi Ahmette Hanımlara mahsus akşam ter dilmiştir. Pazar“Pazartesi Salı ve Çarşanba buçuğa kadar mektebi küşade- tedrisata 4,30 Kaydı devam edilecektir. kabul edilen talebenin mezkür günlerde mektebe devamları ilân olunur. Devlet -demir yolları ve limanları umumi idaresinden: kadar münakasaya vazedilen Ankara hattının Filyos Balıkısık kısmında inşa edilecek mebani müna- kasası görülen lüzum üzerine 10/6/929 tarihine müsadif pazartesi gü- 'nüne kadar temdit edilmiş olduğundan taliplerin evvelce ilân inde evrakı fenniyesini” mü umumi idar şerait dai Devlet demir yolları ve limanlar ayaa etmek üzere Ankarada maliye ve muhasebe işleri dairesi reisliğine lüzumu müracaatları ilân olunur. SATIİLIİK ELEKTRiİK Motörü Simens fabrikası mamulâtından bir elektrik motörü resistan- sıyla birlikte satılıktır. yatlık, devri dakikada 1430. Model R 71-1500 110/190 volt, 3 kilo- Galata - Perşembe pazarı Yanık zade han altında Mehmet Vasfi Bey