1 Şubat 1930 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

1 Şubat 1930 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

Sahife 2 Yıldız gazinosu M. Maryo Serranın borcu 1 milyon, 'alacağı 6bin lira M. Maryo Serranın - borçlarını ve alacaklarını tesbit muamelesi dün bitmiştir. Alacaklılar, altmış kişidir. “ Yıldız , eski memur ve müstahdemleri bu arada maaşla- rını istemektedirler. —-—Azcaklılardan defterdarlık muh- telif vergi 100,000 dira banka, 500000, bir 167000 lira talep etmiştir. M. Serranın bir avukatı da — vekâlet ücreti olarak 10000 lirama tahsili için müracaat etmiştir. Daha bir şok-macakirYardır. ÜL Sörramın alacağı ise 6000 lirayı geçmemek- tedir. Büro, “Yıldız,, daki M. serraya ait oşyanın satılmasına — karar vermiştir. Bunlar, şubatın 4 üncü, 5 inci ve 6 ıncı günleri “Yıldız,, da müzayede ile satılacaktır. Son günlerde adliye emanet dairesine getirilen eşya, ceza davasından dolayı müsadere edilen eşyadır. İflâstan —dolayı mahcuz — eşya, “Yıldız,, da bulunmaktadır. Varna vapuru Bulgar limanlari idaresinin ağır ithamları Vama - Hrisis kazası hakkında bulgar şimendüfer ve limanlar müdüriyeti raporunu hazırlamıştır. Bu rapora nazaru Hrisis vaporu Varna vapurunun yolunu kesmek süreti ile varmuş ve 4 metroluk bir rahne açmıştır. Varnadon kur- ftulan beş kişi Hrisi vapuruna Oatlayarak canların tahlis edilmiş- borçları — dolayısile istemektedir. Bir ticaretbane eynelmilel kanunlara tevfiken. bir vaparun layfasına ya- icap eden muavenet vapuru tarafından göste- memişti Çıkan cesetlerin soğuktan ve yorgunluktan telef oldukları yapı- İzm muayenelerinde anlaşılmıştır. Bu da onların uzun müddet yardım görmediklerini gösterir İlk gece Dün akşam Şehzadebaşı epice kalabalıktı Bugün raraazamın birinci güni dür. Dün gece Şehzadebaşı, Di- vanyolu ve civarında epice kala- balık vardı. Bilhassa hahveler ve sinemalar dopdulu idi. Şehzade- başında izdihamdan dolayı kaza olmaması için seyri sefer memur- Toğu tarafından bazı tertibat alın- mauştı. denin iki tarafında bekliyen seyrisefer memurları gelip giden etomobilleri — büyük — caddeden geçirmiyorlar, —arka sokaklara saptırıyorlar Vefa - İstanbul spor Bu gün stadyomda lik maçları devresinin en son müsabakası Vefa - İstanbul spor arasında icra edilecaktir. Bu maçın neticesinde dördüncü ve beşinci meydana çıkacaktır. Bu sebepten bu maç çok heyecanlı olacaktır. -Her iki klübümüze eyi tali temenni ederi: Bu sabahki sis Bu sabah İimanımzı sis taba- kası kaplamış, sis dokuz buçuğa kadar devam etriştir. Sis yüzün- den vapurlar -seferlerini güçlükle “yapabilmişlerdi: 1 lira yüzünden Dün gece saat 19 da Üsküdar- da Kadir isminde biri, .bir lira alacak meselesinden amele Mus- tafa efendiyi biçakla - yaralayıp ei pi | yaparken vefat etmi; Rsya - Romanya |Bir romen ceneralı harp ihtimalinden bahsediyor Bükteş30; (Huaust )— Besar rabya kumandanı Kişnefte irat Ülği ü eölakia Basamalin ila Rusya arasında bir harp ihtima- linden. bahsetmiştir. Ceneral Besarabyada —bugün vaziyetteh memnan - olmşyanların hududu geçerek Rusyaya gitme- İini Miyienielar Bu mutuk Romanyada büyük bir tesir yapmıştır. Adverül ga- zelesi politikadan bahsettiği için ceneralı şiddetle tenkit ediyor. Lâstik santlalla seyahati Marsilya 30 (Hususi) — Alman- yanın Kolanya darülfununu tale- besinden iki kişi buraya — vasıl olmuştur. Bunlar lâstik bir sandalla Baltık denizinden hareket etmiş- ler, şimtl denizini geçmişle, R: ve Ren nehirler katetmişlerdir. Şimdi Akdeniz sahillerini dola- şacaklardır. Çeşme ılıcaları İzmir 30 — Çeşme ılıcalarının on senelik mukavelesi merce otuz seneye iblâğ edilmiştir Çeşme kaplıcaları da bu müddetle belediyeden Hilâliahmerce muka- veleye raptedilmiştir. İzmirde şampiyonluk maçı İzmir, 31 (Hususi) — Altın ordu- Altın ay küçükleri bugün şampiyonluk maçlarını yapacak- lardır. Yeşilköy hırsızları Çalınan eşyadan bir kısmı İzmirde satılmış Polis ikinci şube müdiriyeti Yeşilköyde soygunluklar ” yapan Şevki, Zeytullah, bekçi Resul, uşak Bekir hakkındaki - tahkıkatı bitirmiştir. Bu 4 hırsıza ait dosyası / Bakırköy sulh e gönderilmi; hırsizlar da oraya sevkedildi; haklarında adliye takıbatı başla- maştır. bırsız hakkında Bakırköy sulh hâkimi tevkıf kararı vermiş ve hirsızlar — İstanbul tevkifhanesine sevkedilmiştir. Yaptığımız tahkikata nazaran yeşilköyden çalınan eşyanın bir kasım hırsızlar tarafından İzmi gölürülmüş , orada — salılmıştır. İzmir polis müdiriyeti bu mesruk eşyanın kimler tarafından satıldır ğını tahkik etmektedir. Bir bulgar mühen havagazı ile zehirlendi Şişlide bir aparımanda oturan bulgar “tabaasından 35 yaşlarında mühendis Bogdeci dün banyo Bulgar mühendisi banyo oda- sına girmiş, fakat uzun müddet dışarı çıkmamıştır. Bu hal aile kânının nazarı dikkatini celbetı idilmiştir. ve banyo dairesine İçeri girildiği banyoda ölü olarak yattığı görül- Müştür. Yapılan tahkikatta mühendisin havagazı ile zehirlendiği mıştır. Milli tasarruf Havzada da bir şube leşekkfül etti Havza 30 (Hususi) — Bu gece Türk ocağında Havzanın bütün Münevverleri, tüccar ve memurları toplanarak milli tasarruf hakkında konuştular. Fırka mutemedi ile ocak müddiumumi beylerin heye- hitaplarını mutaakip cemiyete yüze yakın aza kaydedildi. Her keste tasarruf ve yerli malları için derin bif temayül vardır. Belediye cezaları İzmir mebusu Enver beyin bir teklifi İzmir, 31 ( Hususi ) — İz mebusu Enver bey bir lâyiha hazırlayarak -Ankaraya - gönder- miştir. Lâyihada belediye cezala- rmin. arttırılması ve bu cezaların İstanbul, İzmirde ihdas edilecek sulh hâkimliklerince tetkiki iste- nilmehtedir. Devlet memurları İşe 9 buçukta başlanacak beşte nihayet verilecek « Vekiller heyeti- nin dünkü içtimamda devlet me- murlarının devam ve mesaileri hakkında bazı mukarrerat ittihaz edilmiştir. — Kararnameye — göre memurlar bilâr istisna her gün saat 9 buçjkta vazifeleri başında bulunacaklar, onikiden bir buçuğa kadar öğle tatilini yapacaklar ve akşam on yedide vazifelerinden ayrılacaklardır. İşlerin günü gününe intacı, boş oturulmaması, misafir kabul edil- memesi mukarrerat meyanındadır. Saat 17 de her daire muhak- kak- işlerini bilirmiş bulunacak va tatilini yapacaktır. Hiç âmir hiç bir memuru saati mesai haricinde çalıştırmıyacaktır. Ka- rarname yakında her larafa tamim olunacaktır. Ne oldu? Beyaz ruslardan bir ceneral ortada yok.. Paris 30 (Hususi ) — Fransa- daki beyaz ruslar muhaceret i resi reisi ceneral Kutiepof esrar- 'enğiz surette ortadan kaybolmuş- tur. Aileri bir kazaya veya intihara ihtimal vermiyor. Soyet sefareti sabık müsteşatı iken Sovyet hükümeti tarafından hküm edilen Besedovsk, ken- disinin memur — olduğu esnada Rus hükümetinin Kutiepofa çok ehemmiyet verdiğini ve ceneralı, | Fronsada Sovyet hükümeti aley- hir “ki propagandanm — ruhü addettiğini söylemiştir. Sarıkışla hattı Ankara 30 — Sıvas ve Kayseri mebusları bu akşam hususi bir trenle hattın küşadını yapmak üzere Sarıkışlaya hareket etmiş- lerdir. ca Sahte paralar Bunımla Rusyada | ihtilâ! çıkarmak niyetinde imişler Berlin 30 (Hususi) — Berlinden sahte rus parası basarken yaka- lanan rusların muhakemesi devam ediyor. Bunlar sahte paraları Rusyaya sokarak rüs parasının — kiyme- ini düşürmek ve karışıklıktan istifade ederek Kafka: lâl çıkarmak istedikler mişlerdir. Bu beyanat kabul edilirse cü- 'Yüm siyasi bir mahiyet — oldı ğundan ceza / verilmemesi lâ- zımdır, Mudafaa vekillleri, Sovyet hükümetinin siyasi " maksatlarla sahte ecnebi parası çıkardığını ispata çalışıyorlar. Mardinde bir Jandarma kati yakalandı Mardin 31 |Hususi) — Direkte Mazi dağında Jandarma Hayred din efendiyi deki adam yakalanmıştır. Mevcut delillere nazaran - cineyetin bu adam tarafından yapıldığına mu- hakkak vazarı ile bakılıyor. Yeni bir cins ekmek İzmir 30 — Arpa, darı ihracatı az yapılmıştır . Elde stok vardır.. Ekmekçiler belediyeye müracaat ederek bunların sarfı için üçüncü bir nevi ekmek - çıkarılmasını istediler. italyada kar Cenova 30 ( Hususi ) — Ape- 'nin daglarına çok miktarda kar yagmıştır. Bazı boğazlar kapan- mıştır. Vadilerde kar 30 santimi bulmuştur. Hırsızlık vakaları 24 saat zarfında 9 sirkat vakası olmuştur 1 — Dün gece sabaha karşı Kanlıcada yenimaballe caddesinde 49 numaralı cve hırsiz. girmiş, bazı eşya çalıp savuşmuştur. 2 — Unkapanında kereste tüc- Faik beyin mağazasından 46 |lirahk kumaş çalınmıştır, tahikikat * Üç “aylıklar — Eytam ve eramil ile mütekaidine ait aylık maaşların tediyesine önü- müzdeki mart iptidasında başlar nacaktır. Mart iptidasında bilümum maaş cüzdanları da değişel cihetle Muhassasatı zatiye me- murları gece saat (12) ye kadar iyeni cüzdanların yazılması — ile meşgül olmaktadırlar. yapılmaktadı 3 — Eyipte Aptüllâtif mah: lesinde Bedriye hanımın çomarı- rını çalan Hüseyin yakalanmıştır. 3 — Sirkecide bir kıraatanede çırak Fethullâh bir günlük satış parasını alarak ortadan kaybol- muşsada derdest edilmiştir. 4 — Kayserli Mehmet efendi Yenicamide namaz kılarken içinde 90 lirası bulunan cüzdanı paltosu cebinden çalınmıştır. 5 — Yeşilköyde baheıvan Mus- tafa Eminönünden geçerken 95 lirası çalınmıştır. 6 — Sabikalı Divanyo- landa bir haneden çaldığı eşyayı naklederken polis İsmail Hakkı efendi tarafından yakalanmıştır. 7 .— 2meçkul şahıs; Beyoğlunda Karabaş / caddesinde Giresonlu Ali efendinin 105 Hirasını alıp kaçmışlardır. 8 — Kasımpaşada bir kömür gemisinde tayfa Mehmet kendi kaptanının paltosuyla 2 tayfanın 10 lirasını çahp giderken yaka- Tanmıştır. 9 — Nişantaşında karakol so- kağında bir evden 450 lira çalın- mıştır. İsm: 1 Şubat 1930 Telgraf ücretlerine zam Posta ve telgraf ücuratının bir miktar artırılması için tetkikat yapılıyor. Mektupların 7,5 olması ve telgrafların kelime başına 20 para zammedilmesi muhtemeldir. * Ricai Zade ihtifali — Gala- tasaray lisesi son sınıf talebesi tarafından bugün saat 15 te eski hocaları, merhum üstat Recai zade Ekrem beyin 17 nci ölüm yılı münasebetile mektebin konfe- rans salonunda bir ihtifal yapıla- caktır. * Otamobillerde sürat — Da- hiliye vekâleti Emanete bir tamim göndererek kazalara mani olun- mak için otomobillerin süratinin | azaltılması bildirilmişti. Emanet mevcut talimatnameye göre, şehir | dahilinde sürati. saatte 10, hariçte ve müsait olan yerlerde 36 kile Emetro olarak kabul etmiştir. * Bir batında üç çocuk — Ka- dıköy'ünde Hasan bey mahallesin- de Saray arkasında 14 numaralı | evde Fatin beyin haremi geçen salı günü bir batında 3 çocuk | dünyaya getirmiştir. Çucuklar Ka- dıköy belediye kabilesi Nazlı H. tarafından muvaffakiyetle alınmış ve bilâhare birisi vefat etmiştir, Bir kız, bir oğlanla valdeleri sıhhattedirler, * Ticaret odası kongresi — Ticaret Odası 1930 senesi kon- gresi dün ticaret odası salonunda aktedildi. Kongerde maruf erbabı ticaret ve sanayümizle - iktisadi ve mali müessesat erkân ve mü- diranı ve borsalar rüesa kânı hazır bulunmakta Dün encümenler intihap edile- rek içtima başka bir güne tehir edilmiştir. — * ÂAskerlik işleri— Sultanahmet askerlik şubesinden: Şubemize mensup 326 doğumlu efradın ilk yoklamalarının icrasına başlanmış- tır. Bu doğumluların mahallâta gelecek yoklama memurlarına veya şubeye müracaatla yoklamalarını yaptırmaları. Anadolu boğaziçi askerlik şu- besinden: Şubemizde kayıtlı ihti- yat zabitan ve askeri memurları 930 senesi yoklamasına 1 Şubat 930 tarihinden itibaren başlana- rak ay nmihayetinde bitecektir. İstanbulda mukim zabitanın vesa- ikile şabeye müracaatları ve taş- rada bulunanların mahal askerlik şubelerine — müracaatları lüzumu ilân olunur. * Vilâyet meclisi — Meclisi umumü vilâyet yarın vali vekili Fazlı beyin riyasetinde içtima edecektir. Vilâyetin izahnamesi okunacak, riyaset ve encümen n intihabı yapılacaktır. izahnamesinde bu sene yapılacak ve geçen sene yapılmış olan işler hakkında izahat verile cektir. * Gayri mübadillere tevziat — Muavazaya dahil emval ve arazi sahibi gayri mübadillerden ikâ gün zarfında komisyona — vakı Olan müracaatların adedi yüz1 geçmiştir. Bunların doldurdukları talepnameler, takdiri kaymet ko- misiyonu — kararnamesile — karşır laştırılmaktadır. - Pazarertesinden sonra kendilerine istihkaklarınır tevzüne başlanacaktır. x İktisat programımız — Hazır- lanmakta olan iktısadi programda ormanlar biririnci derecede ehem- miyette tutulmaktadır. Hükümet ormanları doğrudan doğraya n: Şomalize edecek, bizzat kendinim mal edecektir. Memleketin bu tabii servetinden azami istifade | *üşünülmektedir. j