27 Ekim 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

27 Ekim 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

” Sahife 10 Akşam Vilâyet ve belediyeler için emsalsiz bir fırsat! Noksansız Bir Matbaa Satılıktır Her işe elverişli ve her türlü vesaiti haiz bir matbaa satılıktır. Matbaanın ihtiva ettiği makine ve alâtü edevat şunlardır : bir makine; 1 — “Augsburg,, markalı ve 1929 modeli 685100 ebadında mükemmel 2 — 70X100 ebadında “Frankental,, markalı bir makine; 3 — “Victoria,, markalı bir adet pedal; 4 — 40 kasalık muhtelif çeşit ve puntolarda az kullanılmış kitap ve fantezi hurufat. Mükemmel ve noksansız gayet zengin pirinç çizgi takımı, prova tezgâhı, galeler, kumpaslar ve sair bilimum müret- tiphane takımları. me Matbaa derhal kurulup iş yapacak haldedir. Hiç bir noksanı yoktur. Yeniden matbaa tesis veyahut mevcudu tevsi etmek istieyenlere emsalsiz bir fırsattır. Müracaat edilecek yer: Muhsin ve Münir Emin kardeşler, Ankara caddesi Reşit Efendi Han, No. 15-16, Telefon: 21396. AKŞAM Çinkografi şubesi : Kenan Tü rkiye” nin klişecilik sanatında en mütekâmil bir atelyesidir. Çelik, Pirinç, Bakır, Çinko üzerine renkii, renksiz bilumum klişe imalâtı Siparişler sizi hayrette bırakacak bir sür'at İzahat almak için telefon edi ve mükemmeliyette ihzar edilir z, derhal bir memur gönderilir. »e- AKŞAM matbaası fevkinde, telefon: 21686 Dr. İhsan Sami Gonokok aşısı Belsoğukluğu ve ihtilâtlarına karşı pek tesirli ve taze aşıdır.Divanyolu Sultan Mahmut türbesi No 189 İstanbul 7 inci icra memurluğundan: Beyoğlunda Hüseyinağa mahallesinde farlabaşı caddesinde 156 No. lu hane de mukim iken halen ikametgâhı meç- hul bulunan Madam Teenosya'ya. Yani Feka efendinin bir kıta ipotek senedile zimmetinizde alacağı olan bin- beşyüz liranın temini: zımmında rehin- leri paraya çevrilme usulile tebliğine teşebbüs ettiği ödeme emri mahalli ika- ynızm meçhul olması hasebile edilmemiş (ve işbu ödeme emrinin ilânen tebliğine karar verilmiş olduğundan tarihi ilândan itibaren altmış sekiz gün zarfınd: 1/2180 dosya nu- marasıle dair: aat ederek borç verilmediği ve kanuni bir itiraz derme- yan olunmadığı surette ipotek olan bâlâda 1 mukaddema ikamet ettiğini; müra askerlik şubesi riyasetinden: Adalar kaza- sında 327 D. luların son yokla- laması için 27/10/931 Salı günü Büyük Ada askerlik meclisi vazi- efye başlıyacağından bu D.luların ve doğumlularla muameleye tabi bulunanların mezkür tarihte Büyük Ada bükümet konağında bulun- maları ilân olunur. Zayi — İstanbul Gümrüğünden Ee 130455 numaralı mak- buzu zayi ettiğimizden hükmü olmadığı ilân olunur. Marpuççular Ben Hayim Palaçi Zayi — Kadıköy şubesinden almakta olduğum tekaüt maaşıma ait tatbik mührümü zayiettim ve yenisini kazdırdım eski mühürle hiç kimseye borcum yoktur. Mütekait Mirliva Ali Galip pomadasıdır. Her nevi nezle yünde mütekait süvari binba- nit beyin hanesinde mukim iken m meçhul Yusuf paşa aik beye: açelli efendinin liranın maa masarif tarafınıza berayı tebliğ tastir kılman ödeme emri ikametgâhınızın o meçhul olması hasebile tebliğ edilememiş ve ilânen tebligat icrasına karar verilmiş oldu, ihi ilindandan itibaren bir itirazınız varsa der- ya deyni tediye et: meniz lâzımgelir. Aksi takdi müddetin hitamından bir hafta sonra takibe selâhiyet &i malümunuz olmak ve öde kaim olmak üzere ilânen Diş tabibi Badema hastalarını öğle kabnl eder, Tej GRiPPOSAN GRIPPOSAN > SEÇ DEBESANME Gripposan, Viyana'lı Dr. Besaroviç'in formülü daire- sinde istihzar olunan burun karşı vikaye ve def'i için pek müessir bir tedbirdir. Her evde bir tüp Gripposan bulundurulması elzemdir. Bütün eczanelerde satılır. Fiatı 30 kuruştur. enet mucibince alacağı tahsili zımmında PERTEV ATA 3 Tel, B. 0,862 ! ve gripe 30/9/930 ta- olan 140 evvel de Dr. Mehmet İzzet Emrazı dahiliye ve sariye mutahassısı Muayenehane: Çağaloğlu Halk fırkası karşısında No. 21 Cumadan mada hergün 13-17 hastalarını kabul eder. Tel. İs 3925, Lüks tebrik telgrafnameleri Müterakki (o memleketlerin kâffesinde tebrik telgrafname- leri zarif, süslü kâatlara yaz- dırtılarak muhataba göndertilir. Sizde, Cumhuriyet bayramı vesilesile çekeceğiniz tebrik telgraflarını (Himayei Etfal) in her telgrafhanede (— bulunan “Lüks,, kâatlarına yazdırtınız. Bu suretle muhatabınıza karşı hem fazla hörmet hem de zarafetinizi göstermiş olursunuz. Üsküdarda kızlar ağası fırınında mehmet Emin B. İstanbul 3 üncü icra dairesinden: Sekaban zade Ali mahtumlarına izafeten avukat Kâmi beyin ilâma müsteniden yaptığı takıp talebi üzerine omuktezi ödeme emri ikametgâhınızın meçhuliyeti hase- biyle ilânen tebliga ve merasimi kanuniyesi ikmal olunarak Zafran- boluda vakı gayri menkulatınıza haciz vazzolunarak usulen paraya çevrilmesine karar verilmiş ve bu bapta 99 uncu maddeye nazaran tebliği muktezi ihbar varakasının ilânen tebliğine karar verilmiş olduğundan 3 gün zarfında maa masraf borcunuzun baliğ olduğu 3940 lira 77 kuruşu ita veya şayanı kabul bir itiraz dermeyan olunmadığı o takdirde mahcuzun paraya çevrileceği mezkür ihbar- name tebliği makamına kaim olmak üzere ilân olunur. İZEZETZ AVARE Mi “DENİZAŞIRI,, yekuşe üzerine basılmıştır. Denizaşırı süsüdür. Bütün kitapçılarda arayınız. İstanbul 5 inci icra “memurluğundan: Ahmet beye 990: lira ile masarif ve faiz itasına borçlu kasap Tanaş efendi nin mahcuz ve 3242 lira kıymetinde bulunan müstesna ser öskeri esbak Hasan Rıza paşa vakfında Tatavlada akarca sokağında bir mükerrer cedit 90 ve nalbant sokağında 75 No. atik 139 zurrağı 18 parmak miktarında mukad- dema bir kıta arsa elyevm ikişer müteaddit odaları ve mutfak ve kuyu ve Sarnıç ve helâları gkâir olanın kiremitlik : üstünde. tahta tarasası muhtevi iki bap hane birinci açık arttırmaya konulmuştur. Ş mesi 19/11/931 tarihinde divanhı kattan ibaret olup talik edilecektir. İşbu iki bap | 30/11/931 tarihine sadif pazar günü saat 1 den 16 ya kadar E 5ci tıla- ayı vazife a a ktır. ,Arttırmay: Ta için. 0/o 10 | teminat akçası alınır. İhale tarihinden İ, itibaren işliyecek vergi ve sair rusum | müşteriye aittir akları tapu sicillerile sabit olmıyan | ipolekl klılar ile diğer alâkadar ların irtifak hakkı sahiplerinin bu hak- larını vo hususile faiz ve masarife iti rile ait ren bik iddialarını ilân tarihinden 2 ele gün içinde evrakı mü dirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar bepelinin paylaşmasından hariç kalırlar, Alâkadarların icra ve iflâs kanununun 119 uncu maddesi hükmüne göre tevfiki malümat 931/1750 muriyetimize hareket etmeleri ve daha f ve tafsilât almak istiyenle iosya numar mü- racaat etmeleri ilân olunur. Dr. Ekrem Emin Dahili hastalıklar mütahassısı Dr. Mükerrem Emin Kulak, Boğaz, Burun mütahassısı Kadıköy, Yoğurtçu parkı kar hergün ikiden dörde kadar Telefon: Kadıköy 164 şısı 32 Çocuğunuzu, SİZ de sevindiriniz!, Kumbarayı çocuğunuz için bir eğlence vasıtası haline getirmekle, ona istikbalini kazandırmış olursunuz! İ TÜRKİYE İŞ BANKASI| DENİZAŞIRI Falih Rıfkı Beyin Brezilya Seyahatnamesi Bu isim Altında Çıktı | Yoktur. > 27 Teşrinlevvel 1931 1 — Türkçe yazılmış en iyi seyahat kitabı, 2 — Türkçede Cenup Amerikası'na dair yazılmış ilk eser, 3 — Türk harfleri ile basılmış en güzel kitaptır. Viyana'da yaptırılmış olan renkli ve renksiz kılişeleri pap- gazetede tefrika edilmiş olan seyahat mektuplarınn yarım misli daha artırılmış ve zenginleştirilmiştir. Denizaşırı her eğin okunacak en ni kitabı ve her kütüphanenin hakiki Beyoğlunda Taksimde Sıra ser- vilerde kâin dairei mahsusasında İfayi vazife eden İstanbul İkinci İcra memurluğundan: Tamamına (Beş bin) lira kıy- met takdir edilen Beşiktaşta meş- rutiyet mahallesinde Ahmet efendi sokağında atık İ,i,i, mükerrer cedit 11,13 numara ile murakkam iki bap hanenenin birinci arttır- ması 30/11/931 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 den 16 ya kadar dairede İcra kılınacaktır. Arttırmay iştirak içi tahmin edilen kıymetin yüzde onu nisbe- tinde teminat akcesi verilmek lâzımdır. Hakları Tapu sicillile sabit olmıyan ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadarların irtifak hak- kı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müspite- lerile daireye bildirmeleri lâzım- dır. Aksi takdirde hakları tapu sicillile o sabit olmıyanlar satış bedelinin opaylaşmasından harıç kalırlar. Müterakim vergi ve Vakıf ica- resi ile beldiye rusumları müşte- riye aittir. Mezkür emlâk hak- kında daha fazla malümat almak istiyenler 1 teşrinisani 931 tari- hinden itibaren daire divanhane- sinde açık bulundurulacak olan arttırma şartnamesile (931/2889 nu-lu dosyada mevcut vaz iyet ve takdiri kıymet raporuna mü racaatle evsaf ve mesahasını gö- rebilecekleri ilân olunur. Yayi 6 sene mukaddem mübhrümü zayi ettim, yenisini hâkettireceğimden eskisinin hükmü Üsküdar Tavaşı Hasan ağa mahallesi Dolap sokak No. 3 Melek