27 Ekim 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

27 Ekim 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

e 2 DK 1 EE İDE İN, GT SPORA) “Arabistanda muharebe İzmirde futbol maçları Altayla Karşıyaka spor klübü hararetli bir maçtan sonra berabere kaldı İzmir şampiyonü Altay takımı" İzmir, 23 (Hususi) — Kulak- larım dekşetli bir uğultu ile dolu. Şimdi sahadan; binlerce kişinin arasmdan itile kakıla çıkıp geldim. Ne kalabalıktı, ne kalabalık? Bu- nun da sebebi; İzmir spor- Göz- tepe, Altay-K. S5. K. gibi kuv- wetli rakımların çarpışması idi.. * Hakem heriki oyunda da milli takım antrenörü M. Pegnam.. evvelâ Göztepe - İzmir spor kar- şılaştılar. İzmir spor; bilhassa son zamanlarda birinci sınıf takımlar arasında: kendini tanıtmış, eterejili genç bir takım.. Saat bir suları. Maç başladı. - Hakem' sahaya çı- kınca uzun uzun alkışlandı. İlk akını İzmir spor yaptı. Göztepe kâlesi” önünde santrefor Burhanın güzel bir pası akim kaldı. Yekdiğerini . takiben iki akın daha, fakat ikiside boş.Top Göztepelilerde.. Sol-açığın falsolu bir vurüşu; muhtemel bir golü kaybettirdi. İzmir spor, sik sık; Göztepe kalesine" “iniyor. Top bazen öne çıkıyor, bazende geri gidiyor. Göztepeden “Refik ve Bekir takimın bütün tmüdafaasını üzerlerine" © almışlar; * Santrefor Muzaffer işlemiyor. İzmir sporun for battida'-sol iç müstesna - pek o kadar kuvvetli: değili Yalmz de- fans çok kuvvetli. Bilkhassa" san- terhaf” İlisan; “mütemadiyen” alkış topliyor. 12 - 15'inci: dakikalarda Göztepelilerim iki'akmrakim kaldi İzmir “ spor” sağından; © Göztepe solundan" işliyor: Dakika 21.. Göztepe aleyhine bir körmer gözüküyör. Hakem; hayır, penalti" vat diyor, ceza ve- riyor top; sol için ayağındatr ağ- lara takıldı. gol'1. Dakika 23.. Göztepe kalesi'boş İzmik. sporu" Burhan,” muhakkak bir göl kaçınyör. Göztepe'den Refik, Abbas ve Bekir' nazarı dikkati celbediyörlar. Fakat İzmir spor hakimi. oyun nısıf sabaya intikal ediyor.” İzmir spor s6l içi çok iyi oynamağa başladı. 23 üncü dakikada Burhana pası verdi boşa gitti. Yirmi' dördüncü daki- kada Muzafferin midesine gelen top: Göztepelileri 5 dakika 10 kişi: oynattı. Biraz sonra Muzaffer gene sahaya girdi. 33 üncü ve 37 inci dakikalarda Göztepeliler iki akın yaptılar. İhsan tehlikeyi atlattı. Müteakiben gene İzmir spor akınlarına başladı. Fakat gol olmadı haftayım. böyle bitti. İkinci Haftayımda ilk akinı Göz- tepe yaptı. Netice çıkmadı. 3 üncü dakikada OBurbanın attığı top kalecinin elinde idi.Göztepede bir düzgünlük” var.” Birinci haftayım- daki oyun tarzı değişti: Daha güzel anlaşıyor, fakat mukabil defansın" sıkı mukabelesi” Her şeyi akim birakiyor. Sunca dakikada sol iç Sabri şahsi bir akinla bir gol daha attı; oldü2.. Bir dakika sonra müsait bir fırsat gene ona geldi. Fakat atamadı. 15 inci dakikada Göztepeyi daha heyecânlı görüyoruz. Oyun biraz sertleşiyor. Bu: sırada: gene Sabri- nin sıkı bir şütü, topünkalecisin eline geçmesi * ile neticeleniyor. 20 inci dakikada Izmir'spor sol içinin; *22 inci: dakikada 'da' Göz- tepe- sağ -açığınin'- şütleri boşa gitti. Dakika 25..* Göztepe aleyhine bir” favul.. Iksanın uzun bir vu- ruşu,. - kalecinin kurtarışı; o fakat saniyesinde gol... Oldu 3.. 30 uncu dakikada Muzafferin kaleye attığı top kalecinin elinde.. 31 inci da- kikada Izmir sağ açığının şütü de hakeza, (Göztepe © kalecisinin elinde. 33 üncü dakikada Göztepe bir akın" yapiyor. Muzaffer çetin mü- dafaa hattini atlıyarak topu Izmir spor kalecisine' havale “ediyor. Göztepe lehine gol 1.. 36, 37 inci dakikalarda' Göztepe kalecisi ilk! kuttarışı yapıyor. “Fakat 40 ıncı dakika ile 43'üncü dakikalarda İzmir spor'sol açıği Sabrinii aya- gitidanı” “fırlıyan topu © tutamıyor, iki göl “daha olüyor. Yekün 5.. Göztepe ise 1... Oyun böylece bitiyor. Biraz “sonra “K.S:K - Altay, İzmirin iki meşhur rakibi! sahada. Hile dakikalarda mütekabil - akın- ları; iki' taraf kalecileri! Kurtarı- yorlar. o Hele “5 inci dakikada Altay kalesisi" Fehminin' kurtarışı uzun üzüm alkışlanıyor. 'Iki'dakika sonraFehmiyi" iki' yersiz çıkışta görüyörüz. 10 üncü dakikada, K.SK in güzel * Bir akını. Top, Altay kalesi “direklerinden yere, ikinci bir darbe ile ağlara. Altay aleyhine gol bir.. K.S.K uzun paslarla “ahlaşmış”bir “oyun tarzı gösteriyor. Altayda Vehap yok, Sezai: yok. Fakat: takımın enerjisi baki.. 12 inci dakikada Karşıyaka kalecisi"! Lütfü 20 inti-* dakikada Altay kalecisi güzel'bir- küttarış yapiyorlar. o Mütekabil © akinlar başlıyor: 25 ihci dakikada Lütfü. yene bir tehlikeyi atlatıyor. Altay sağ- dan, K. S. K. söldan' işleyor. Birinci haftayım, K.S.Kın nis- beten. faik oyunu ile bitiyor. Ikinci haftayım başladı. Dakika Vahabiler Maverayi Erdene ve Iraka taarruz için hazırlık yapıyorlar Vahabilerin reisi: ve: Hicaz kralı İbnissaut İngilterenin buhranlı vaziyetinden istifade etmek istiyor Harran e a la Vâhâbilerin reisi Ibnissalıdun geçen sene Kral'Faysal ile Bit ziyafette çekilen resmi (İbirisat gözlüklü olahdır taarruza hazırlanmakta oldakların- dan' kendilerini" hatp' levaztini' ile İngilterede (Oson “Zamtatilarda dahili vaziyet ve mali“ve iktisadi! bulirati ile çok meşguldür. Bun- dan istifade etmek istiyen ingiliz idaresi veya matidâsı" altındaki yerlerde mühitm kâdiseler, Kıyam- ' lar vuku*bulmaktadir. Hindistanda elan: tam bir sükün t&min edilememiştir. Kıbrıs adasında orumlar (ingilterenin vaziyetmden : istifade o ederek Yunanistana'iltihak için bir ibtilâl çıkarmışlardır. Şimdi de: Arabis- tanda Vâhabiler, Ingiliz himâyesi altında. bulunan: Maverayi Erdene taarruz için hazırlıklar yapiyorlar. Vehabiletin bundan başka Irakada 4: Altay santrhafı Fevzi topu K. S.K. ağlarına takıyor. 1-1 Guricı dakikada Altay aleyhine bir #rikik; Febini maütersddit, top ta ağlarda. İ-2.. Hakem, iki tarafa mütemadiyen ceza veriyor. Altaydan Ismalf Hakkı, Hilmi, baron Feyzi, Fehmi, K.S.K dan Halil, Şevki, Lütfü, Esat eyi oy- nayorlar. Oyun sert ve bir azda Altay lehinde.. Dakika 14: Top Ismail Hakkının ayağtndân K.S.K. ağlarına takıldı. Hakem, bir Saniye: evel penaltı vukubulduğunu söyledi. Golu say- madı, penaltı verdi. Altaylı İsmail Hakkı atamadı. 16,. 18 inci daki- kalarda Altay aleyhine iki korner Oyun cezası,. Fakat neticesiz.. taaruz etmeleri muhtemeldir. Deyli Meyl'in Basra muhabiri Vahabilerin Ingiliz mandası altında bulunan yerlere taarruz için öiddisurettö hazırlandıklarını bildiriyor've bu: hüsusta şu taf-| silâtı veriyor : Basra'da ve Basra körfezine yakın diğer şehirlerdeki çarşı- larda büyük faaliyet vardır. Kül- liyetli (miktarda (hazırlanmakta olan eyer ve diğer levazımı yerli tacirler: vasıtasile dahildeki pazar- lara gönderilmektedir. Bunları Vahabiler » satın alıyor. Vahabiler ingiliz mandası altında bulunan Maverai Erden arazisine 99AAAA AAA NANAASANASAAAAAAAANAOENAEAAAAN Eh mütekabil akınlarla, heyecan, sinir içinde ilerledi. 30 uncu dakikada Fehmi gene güzel bir kürtarış yaptı. 40ıncı dakikıda Altaylı Hakkı bir golü kaçırdı,fakat43üncü dakikada bunz telâfi ederek topu K. S.K. kalesine soktu, oldu 2-2. Tribünlerde iki taraf kı yamet koparyor.. Oyun hararet- lendi, fakat netice değişmiyor. Sahadan çıkıyoruz.. Şöyle fikirler işitiyoruz: — K.S.K. bukadar antrene edildiği halde oynayamadı, oyna saydı netice çok dehişrdi. — Peki âmma, ya Altay takımı da eksik olmasaydı, Vahap, Sezai olsaydı.. techiz © ediyorlar: > Buhlara' Karşı ingilizler de" hazırlanıyorlar. Merkezi Arabistan” ile Erden vadisi arasındaki yolüt ortasında ve Basranın 500 mil garbinde Cavf Elartir'da'ngiliz tayyateleri, zırhlı otomtöbilleri've hecinsüvarlar şimdidet' taliaşşüt' etmiştir. Vahabilerin Maveraişetiaya ta- tarruz” için hazırladiklari kuvvet 10,000 kişiye baliğ olmaktadır. Irak kralı Faysal Vahabilerin isti- laya hazırlandıklarinı (o biraderi Maverai Erden Emiri Abdullaha haber vermiştir. /naaaaAAAAD ANNEANNE ANAN ONASANAAAANUNUANAM Bandırma futbolcularının seyahati Bandırma 24 (Hususi) — Ban dırma' futbolcularının Midilli adas sına bir seyahat yapmağa karar verdiklerini! bildirmiştimi. Bu hususta merkezi umumiye müracaat edilmiş ve izin istek miştir. Merkezi umumiden henüz öövap gelmemiştir. Maamafih bu seya hata müsaade edileceği küvvetle ümit ediliyor. Futbolcularımız maç için hazır lıkla meşguldürler. Midillide yapılacak maçın çok heyecanlı olacağı anlaşılmaktadır. Takımımızın iyi bir netice alacağı ümit ediliyor.