12 Aralık 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

12 Aralık 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

dI SPORA 3) .Taksimdeki lik maçları Dün Taksim stadyomunda mın- takanın lik maçlara devam edildi. lik maç İstanbulspor ve Kasımpaşa üçüncü takımları arasında yapıldı. ktanbulsporun birinci odevrede yaplığı sayıya Kasımpaşa ikinci devrede penaltıdan bir sayı ile mukabele etti ve maç 1-1 bera- bere bitti. Ikinci maç Süleymaniye ve Ana- dolu ikinci takımları arasında idi. Bidayette hasımlarının faik olma- sına rağmen Anadolulular yegâne sayılarını yaptılar. Akabinde fai- kıyetlerine hâkimiyeti de inzimam ettiren Süleymaniyeliler üst üste ilk devrede iki, ikinci devrede üç sayı yaparak maçı 5-1 galibi- yetle bitirdiler. Üçüncü maç Kasımpaşa ve Bey- lerbeyi birinci takımları arasmda yapıldı. Bu takımların ikisi de ikinci kümeye mensuptu ve Ka- sımpaşa kümenin şampiyonu ünva- nm haiz bulunmakta idi. Kasım- paşa maçta bu ünvanın bihakkin sahibi olduğunu göstererek Bey- lerbeyin, birisi kendi kendilerine yaptıkları gol olmak üzere 5-0 galip geldi. Son maç birinci kümeye men- sup Süleymaniye ve Anadolu takımları arasında ve Refik Os- man beyin idaresi altında cereyan etti. Her iki takımda çok canlı ve seri bir oyun gösterdiler. Fakat her iki takımda da teknik ve taktik noksanı göze çarpıyodu, Bilhassa Anadolulular ilk devrede hasım kalesine çok müessir ve tehlikeli hücumlar yaptıkları halde bu taktik noksanı bir azda Sü- leymaniye (o kalecisinin (o fedakâr oyunu neticesinde gol çıkarmağa muvaffak liğe? Buna mukabil Süleymaniyeliler devrenin sonuna doğru Penaltı- dan ilk sayılarını kaydettiler. Ikinci devrede oSüleymaniyenin hâkimiyeti daha barizdi. Uzaktan bir şutla Süleymaniye ikinci golu da yaptı. Tam otuzuncu dakikada başlıyan şiddetli bir adu üzerine hakem oyunu tatile mecbur kaldı. Maçın son on beş dakikası başka bir gün oynanacaktır. Kadıköyündeki maçlar Kadıköy - Fenerbahçe satdında sabahleyin Rober Kolej ve Göz- tepe Amerikan kolleji arasında yapılan maç İ-İ neticelendi. Fenerbahçe ikinci ve İstanbul Spor B takımları arasında yapılan maç hayli güzel oldu. Istanbul Spor (o takımında bazı birinci takım oyuncularıda vardı. Ilk sayıyı İstanbul Spor yaptıktan sonra Fenerbahçenin yaptığı golle devre birer sayı ile bitti. Ikinci devrede her iki taraf galibiyet sayısını yapmak için çok çalıştı. Buna Fenerbahçe muvaffak oldu ve oyunu 2-1 bitirdi. 6.8 - F.N muhteliti Perayı 4-0 yendi Kadıköy Fenerbahçe stadında yapılan üçüncü müsabaka Gala- tasaray - Fenerbahçe muhtelitile Pera arasında idi. lik devrede: Avni Mithat, Vahi Reşat, Nihav o Suphi Niyazi Cevat Zeki ve ikinci devrede: Muzaffer Fikret Ulvi Mithat, Vahi Reşat © Nihat (— Suphi Mehmet Salim o Muzaffer Zeki Tatif (Cevat) Kemal Şefik Şeklinde oynayan muhtelit ilk devrede ancak bir sayı yapabildi. Ikinci devrede daha güzel ve düzgün oynayarak Zeki'nin ayağile ikinci ve dördüncü, Cevadın güzel İ ve yerinde bir kafa darbesile üçüncü golü yaptı ve maçı 4-0 kazandı. Italyanlar ve Moda birinci ta kımları arasındaki son maçı tam bir faikiyetten sonra İtalyanlar 4-1 kazandılar. Kroskontri Istanbul mıntakası atletizm heyeti terafından tertip edilen birinci kroskontri teşvik müsabakası dün icra edildi ve muhtelif klüplere mensup 33 atlet iştirak etti, Mesafe Şişli tramvay deposile Hürriyet Tepesi arası idi. Neti- cede Beşiktaş takımı birinci geldi. Ferdi tasnif de şöyledir: 1 — Muhsin “ Beşiktaş, 2 — Remzi “Beşiktaş, 3 — Ziya “Harbiye, 4 — Sunusi “ Beşiktaş, Güreş müsabakaları C. H. F. Beyoğlu merkezinde tertip edilen güreş müsabakala- rının birinci devresi dün büyük bir kalabalık huzurunda yapılmış- tır. Altmışa yakın güreşçinin işti- rak ettiği bu müsabakaların kat'i neticesi ancak beş hafta sonra alınabilecektir. Izmir lik maçları İzmir, 11 (A.A.) — Bugünde lik maçlarına Alsancak spor sa- hasında devam edildi. Sabahleyin ikinci takımlar arasındaki maçlar icra edildi. Göztepe — Türk Spor ikinci takımları arasında maçta Göztepeliler sahaya çık- madılar. Türk Sporlular seremoni yaparak hükmen galip ilân edil diler. Bundan sonra Karşıyaka Spor ve Altınordu ikincileri karşılaştılar. Neticede her iki taraf ta birer sayı yaparak berabere kaldılar. Öğleden sonra ayni takımların birincileri arasındaki karşılaşmalar yapıldı. Göztepe- Türkspor birin- cileri tam kadro ile sahaya çık- mışlardı. Göztepeliler nisbeten daha teknik bir oyun oynuyorlardı. Oyun çok canlı oldu. Neticede 2-2 berabere kaldılar. En heyecanlı maç, Karşıyaka spor Altınordu maçı idi. Birinci haftayim da Altınordulular rüzgâr altına düşmelerine rağmen üç gol yaparak devreyi 3-0 vaziyetinde bitirdiler. İkinci 'haftayımda Kar- şıyakalılar bir gol çıkarmak gay- retile çok çalıştılar ve gayretle- rinin semeresini 20 inci dakikada yaptıkları bir golle elde ettiler. Bundan sonra başlıyan yağ- murun tesirile oyun heyecanını kaybetti. Karşıyakalılar gol çıkar- mak için çok çalışlılar, fakat muvaffak olamadılar. Neticede Altınordu bire karşı üç sayı ile müsabakayı kazandı. Bu sene lik maçlarında Karşıyaka- lılar ilk defa olarak mağlüp ol- dular. italyada komünistler Roma 10( A.A.) — Hususi mahkeme, Lombardia ve Piye- men'lu 10 kişiden mürekkep bir komünist grupunun muhakemesini icra etmiş ve hükmünü vermiştir. Bunlardan dokuzu 4 sene ile 17 sene arasında tehalüf eden hapis cezalarına mahküm olmuştur. Zayi — Maaş cüzdanımı, bera- tımı, nufus tezkeremi, tatbik mü- bürümü zayi ettim. Yenilerini çı- karacağımdan eskilerinin hükmü yoktur. Üsküdarda Toygar tepede Dur- bali mahallesinde Orta sokakta No. 4 âma Hatice Bu akşam İlk defa olarak DAVİT GOLDER “Sinema âleminde bir tarihi kayıt eden filim,, “Bütün dünyada milyonlarca temaşagiran tarafından alkış- lanan film, HARRY BAUR, PAUL ANDRAL we GASTON JACOUET tarafndan İlâvelen: FOX dünya havadisleri. Korsika ohaydutlarile mücadele - Fransa, İngiltere futbol maçı - New - York'ta sürat yarışları - Cemiyeti Akvam celsesi, Bu müstesna gala için yerlerinizi tedarik ediniz. Tel. B. 0. 165 duhi kartları bu hafta için muteber değildir. Serbest Bugün MİLLİ sinemada KÜÇÜK DAKTİLO Mümessilleri MARY GLORi, JEAN MURAT Fransizca sözlü şarkılı filim. Büyük muvaffakiyetle devam ediyor. Ayrıca VAHŞiİLER GELİYOR Bugün akşam saat 21,30 da BiR KAVUK DEVRİLDİ İstanbul Belediyesi ŞehirTiyatrosu iğ Yazan : Müsahip zade Celâl Yakında: MAYA İL! Oyundan sonra hususi zamvay |ANA | Cumartesi ve pazar günleri Tenzilâtlı halk gecesi .. Radyo 12 Kânunuevvel Cumartesi Istanbul 18 gramofon, 19,30 Türk musikisi, 20,30 Muhtelif, 21 Türk musikisi. 22 Orkestra. Berlin ( 1635 m. ) — 17,35 Ham- burg'dau nakil. Hafif musiki, 19 Musa- habeler. 21,05. A'man taganni heyeti tarafından şarkılar. 22,06 Geza Komor takımının neş'eli musikisi. 22,36 Viya- na'dan nakil. Mütcakıben Berlin tiyat- rosundaki temsili nakil. Budapeşte (550 m.) — 1850 Macar halk şarkıları (piyano refakatile). 10,35 Musahabe. 20,20 Operetlerden fantaziler (gramofon ile). 20,59 Büyük keman konseri. 22,35 İmre Macar sigan takımı. 24,05 Posta memurlarından mürekkep takımın opera ve opereller konseri. Viyana 617 m) 18,20 Bando muzika, 19,20 müsahabe, 20,05 İt bestelerinden o senfonik konser, Offenbah'ın âsarından bir perdelik tunioslied, ) haberler, ser. isimli oper er menfaatine (441 m.) — 20,25 haberler, gramofon, 22 İtalyan musikisi. Bükreş (394 m.) — 13 Cramofon, 13,55 keza, 17 taebeye mahsus neşri yat, 18,00 orkesira, 19,05 orkestra, orkestra, 20,05 ders, 20,45 gramofon, 21,06 saksofon solo, 22,10 mütalâs, 22,30 bir taganni heyetinin Romen şarkıları, Bursada bir yangın Bursa, Il — Bu gece şiddetli bir lodos fırtınasının büküm sür- düğü esnada Askeri lise hastane- sinden bir yangın çıkmış sür'atle yetişen itfaiye talebe ile müştere- ken Bursa için muhakkak olan bir felâketin önünü almıştır. M. Brüning'in ecnebi yazete- cilerine beyanatı Berlin, 11 (A. A.) — Başvekil M. Brüning nezdine kabul ettiği ecnebi gazstecilerine vaki beya- natında Hitler taraftarlarının ka- nuna mugayır her türlü hareket- lerine o şiddetle yeniden temin etmiştir. mani olacağını | tacirler KISA HABERLER öümrüklerde muamele Evvelki akşama kadar gümrük- lere 400 kadar beyanname veril miştir. Teşrinisani beyannameleri elân bitmemiştir. Bunun için de kânumvevvel | listelerinden (mal ihracına henüz başlanmamıştır. Bu vaziyet üzerine bir kısım teftiş heyeti reisi Âdil beye müracaat ederek şikâyette bulunmuşlardır. Diğer taraftan ambarda bulunan mallar çıkmadan denizde bekliyen malların çıkan!- masına da müsaade edilmemektedir. Bundan başka ecnebi ticaret odaları da tesadüf edilen müş- küller hakkında tücaret odasından bazı temennilerde bulunmuşlardır. * Pendikte yeni bir mektep— Pendikte 80 bin liraya yeni bir ilk mektep yapılmasına karar verilmiş ve ihale edilmiştir. Ay- rıca Paşaköy, Samandıra, ve Başı büyük köylerinde bu sene birer köy mektebi yapılacaktır. * Batan motör — Şirketihay- riyenin işgüzar motörünü, Seyri- sefainin Sana vapuru, Galata rıhtımı önünde bir müsademe neticesinde batırmıştı. Alemdâr tahlisiyesi batan motörü denizden çıkarmağa çalışmaktadır. X* Kaza raporu henüz gelmedi — Başvekil Paşanın geçirdiği otomobil kazasına ait kat'i rapor Ankaradan gelmediği için hâdise- ye sebep olan şofer Mithat ve Cemal Efendiler henüz mevkuf bulunmaktadırlar. Raporun bugün- lerde gönderilmesine intizar edi- liyor. » Mehterhane taburu —Askeri müzesine merbut olmak üzere bir mebterhane taburunun teşkili dü- şünülmektedir. Bu tabur piyade, süvari ve topçu ile diğer bazı kısımları ihtiva edecek, piyadeler kalkan ve saire ile mücehhez olacak, müzede mevcut eski top- ların ve eski sipahilerin elbise ve techizatlarını taşıyacaktır. Yakacık yolu — Kartal - Ya- kacık yolunun tamirile yol üze? rindeki tehlikeli bir virajin kak dırılarak yolun başka bir yerden geçirilmesi, bir kısmının da yeni- den asfalt olarak yapılması (4400) liraya bir müteahhide ihale edilmiş ve tamirata başlanmıştır. X* Seyrisefain memurlar — Seyrisefain memurlarına ait tekaüt projesi maliye vekâleti tarafından tetkik edilmektedir. »* Muhacirler için mühim bir emir — Dahiliye vekâleti tarafın- dan icap eden vilâyetlere verilen bir emre göre ellerinde vesikaları bulunmıyan muhacir olduklarını isbat edemiyecek vaziyette olan bütün mübadiller ve muhacirler vaktile iskân edildikleri evleri bedellerini yirmi senede ödemek suretile temellük edebileceklerdir. x* Yeni Varşova sefirimiz — Varşova sefaretine tayin edilen sabık Tokyo sefirimiz Cevat bey yarın memuriyet mahalline hare- ket edecektir. » Kemalettin Sami Pş. gitti — Bir müddettenberi şehrimizde bu- lunan Berlin buyük elçimiz Ke- malettin Sami Pş. memuriyeti yerine gitmiştir. * Haham başılık namzeti öldü— Musevi cemaati ruhani reisi Haham İzak Ariye efendi çarşamba günü vefat etmiştir. Izak Ariye efendi münhal bu- | lunan Türkiye Haham başılığına iptihabı çok muhtemel en kuvvetli namzetlerden biriydi. Cenaze me- rasimi dün sabah Hasköydeki Maalen Sinagoğunda yapılmıştır. meclisi | — — e aaa an İşsizlik Fransız mebusan meclisinde bir müzakarç Paris, 11 (A.A.) — İşsizliğe meselesi. hakkında verilen > takrirlerini müzakere etm olan mebusan medisinde mesşi nazırı M. Landry şu beyanatta bulunmuştur. “Resmi istatistiklere nazaran Fransa'da tamamile işsiz bulunan ve hükümetten yardım gören kim- seler yüz dört bin ve kısmen iş- siz bulunanlar iki milyon kimse- den ibarettir. “İşsizlik buhranı mühim olmakla beraber ecnsbi o memleketlerde olduğu derecede vahim değildir. Hükümet işsizlik tahsisatını arttır- mış ve işsizlere yardım sermaye- sine iştirak hissesini yüzde otuz üçten elliye çıkarmıştır. | Ayn zamanda hükümet kısmen işsiz bulunanlara yardım etmek üzere eyaletlerde, belediyelerde ve sem- dikalar teşkilâtında vücude geti- rilen sandıklara da tahsisat ver- mektedir. İngiliz işsizleri haftada 65 frank aldıkleri halde Fransa- daki işsizler haftada 50 ilâ 77 frank almaktadırlar.,, Ingiltere hükümeti Fransaya bir nota gönderdi Londra, 11 (A.A.) — Hükümet İngilterede (o yetişen mahsullere, yapılan eşyaya müteallik tarifeler hakkında evvelce vaki olan te- şebbüslerine bir cevap verilmesini istemek üzere Fransa hükümetine bir nota göndermiştir. Bu nota dostane bir lisanla kaleme ahn- mıştır. Siyasi mahafil Fransa hüküme- tinin vereceği cevabı büyük bir merak ve alâka ile beklemektedir. Ispanyada M. Zamora reisicumhur oldu Madrit 11 (A.A.) — Reisicum-| hurun intihabı 40 dakikada yapık mıştır. Reylerin tasnifi de aynı müddette bitmiştir. Reylerden ( bazıları o mebusan meclisi reisi ile sair bir takım şahsiyetler (lehinde tebarüz etmiş ve 34 rey de beyaz olarak verik miştirir. İM. Zamora büyük bir ekseriyetle Reisicumhur intihap edilmiştir. Madrit, 11 (A.A.) — Ispanya reisicumhurluğuna intihap edilen M. Alcala Zamora cumhuriyete sadakat yemini etmiştir. Alcala Zamora caddesi Madrit, 11 — Sabık Kral on- üçüncü Alfonsun ismini taşıyan caddeye bundan sonra Alcala Za- mora caddesi denecektir. Gümrük ittihadı teklifi Bruxelles 11 (A.A.) — Meb'u- san meclisi, ruznamede yazılı olan ve Fransa - Felemenk ile Belçika arasında bir gümrük ittihadı için müzakere yapılmasını talep eden teklifi reddetmiş ve aynı ruzna- meye dahil olup Fransa, Ingiltere ve Felemenk arasında geniş ve dahili bir piyasa vücuda getirik mesi hususunda müzakere icrası için hariciye nazırına müsaade itasını muhtevi bulunan talebi itimat beyan eylemek suretile kabul eylemiştir. Fransa bankasının altın karşılık bilânçosu Paris 11 (A.A.) — Le Matin gazetesine göre Fransa bankası- nn son bilânçosu, yüzde 60 derecesini geçen ve 68 milyar franga baliğ olan yeni bir altın karşılık nisbeti göstermektedir.