18 Aralık 1931 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

18 Aralık 1931 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Slavya maçları için Nihat ne diyor ?... G. S-F. B muhteliti deki cumaya Slavya ile ilk maçını oynıyacak. Slavyanın son haftalar çok formunda olduğu muhakkak- müz- tır. Buna mukabil idmanlara gayret men arzu edilen şeklini bulamadı. Bu gün muhteliti teşkil edecek oyuncular en iyi hallerine gele- memişlerdir. Şu vaziyette ne düşündüklerini kaptanlardan sormak istedik. Tesadüf ettigimiz G. S kaptanı Nihat Bey Slayla maçları hakkın- daki kanaatini şöyle anlattı: — Slavya kâgıt üstünde şü>- hesiz bize faiktir. Normal şekilde düşünülünce . onların kazanması tabiidir deriz. Fakat bizimde her vakit çıkaramadığımız bir cevherimiz var. O cevherle oyna- dığımız zaman büsbütün başka muhtelitimiz | etmesine rağ- | | oyuncular oluyoruz. Netekim Slav- yayı en iyi zamanında şu her vakit meydana çıkaramadığımız himmetle | kazanmıştık. Şüphesiz arzu edilir- di ki, cevherimiz böyle zaman za- man parlıyan, istikrarı olmıyan bir kuvet şeklinde tecelli etmesin. Ama şimdilik bu haldeyiz. Vaziyeti bu yoldan muhakeme etmek şartile Slavya maçları icin şimdiden bir şey söylenemez. Yukarda dediğim gibi, normal bir halde düşünürsek, onların kazanacağını itiraf edebiliriz. Mamafi mağlupta olsak eskiden olduğu gibi büyük farkla değildir. * #5 Nihat beyin şu fikirlerini makul bulanlar, onun gibi düşünenler çoktur. Bakalım neticeler bu ka- naatin ne kadar doğru olduğunu güs“erecek. Fikret Slavyaya karşı oynayamıyacak Fenerbahçe sol açığı Fikret birkaç haftadır bacağından hasta olduğu için idmanlara iştirak edemiyor. Fikret geçen hafta kendisini denemek üzere idman maçına biraz iştirak ettikten sonra oyunu terktemiştir. Bu şekilde Fikretin Slavya maçlarını sağlam bir halde oynayacağı zannedilme- mektedir. Slavya' gibi çok kuvvetli bir rakiple karşılaşacağımız bu za- manda en iyi oyuncumuzdan bizi mahrum eden şeye en hafif tabi- rile sui tesadüf diyebiliriz. Bazi- ları da Fikret'in hiç olmazsa bir devre oynayabilecek hale gelece- ğini daha önümüzde on gün ol duğunu söylüyorlar. Ispanya Iskoçyayı yendi Henüz tafsilâtlı telgraflarla teyit etmeyen bir habere göre, geçen gün İngilizlere fena halde yenilen İspanya milli takımı Iskoçya ile oynadığı maçı 5-0 kazanmıştır. Ispanyol takımı İngilizlere karşı çıktığı kadrosunda büyük tebed- dül yapmıştır. Kendi topraklarında İngilizler namağlüptur Colin Love'un haklı olduğu İngiltere - € ta Lİ İspanya maçile belli oldu i Me sa Rİ SİMİ mmm ii Ingiltere kalesini müdafaa eden Hips'in bir maçta alınmış resmi Tahminleri dedikoduları aylar- | da ilk mağlüp oldukları Ispanyol- ! nasıl oynadıklarını anlatmak için danberi devam eden Ispanya maçı Ingiltere - Çarşamba günü oynandı. Bu maçın Ispanya- nn mutlak bir hezimetile 7-1 nelicelendiğini ve oyunun tafsi- lâtını bildirmiştik. Bu maç ta, beynelmilel futbol âlemini senelerdeberi işgal eden suale tam bir geçen cevap vermiş oldu. Artık Ingiliz | futbolünün Avrupa futbolu? ile yan yana mükayesesi (ihtimali kalmamıştır. İngilizler O sporu Avrupalılardan büsbütün başka bir zaviyeden gördükleri için, bir tenezzüh gibi telâkki ettikleri Avrupa turne- lerinde bazan mağlüp oluyorlardı. ları Londraya davet ettiler. Ispanyollar en iyi oyuncularile bir takım yaparak sahaya alışmak üzere iki hafta evvel İngiltereye hareket ettiler. Kalede Zamora gibi gol yemiyen bir kaleci ve hücüm hattında ateş gibi forvetler | vardı. Ispanyol takımı bazı Avrupalı mütehassıslara göre Londra ma- çının galibi idi. Avrupalıların maçtan evvelki tahminlerine ce- vap veren İngiliz münekkidi Colin | Love | ingiliz takımı kendi top- rağında maçı maç gibi oynıyacağı için namağlüptur | demiştir. İngiltere Ispanya maçını idare eden Alman hakemi Her Bu mağlübiyetler neticesi olarak | Bavens'in oyundan sonraki beyanatı Avruş,,, mütehassısları arasında magrur bir kanaat ve iddia baş gösterdi. İngiliz futbolünün artık iflâs ettiği ve Avrupa takımların- dan bir çoğunu İngiliz hocalığına muhtaç olmadıkları şeklinde gaze- telerde görünen iddialara Ingiltere filen cevap vermek için Avrupa- Avrupa futbolünün ne halde ol- duğunu gösteriyor. Her Ravens dillerde destan olan Avusturya takımının maçlarını idare etmiş, kelimelerin kudreti kâfi değildir. Yüzer kiloluk) futbocuların birer kuş kadar hafif ve kaplan kadar kuvvetli manevrası tüylerimi ür- İpertti. Ingiliz hücum hattının sağa- Inaklar halinde önüne kattığı Ispan- yolları gördükten sonra şu kanaate | vasıl oldum: Ingiliz futbolcuları maçı ciddi aldıkları vakit bütün dünya fut- bolcularından teşkil edilecek (Dün- i ya milletleri takımı)nı da silip sü- bütün Avrupa kulüplerini çok ya- | kından bilen bir adamdır. Bovens'in fikri İngilizlerin kendi sahalarında pürürler. Ispanya - İngiltere maçının 7-1 neticesi oyunun çehresini tama- men göstermeğe kâfi değildir. lagiliz oyuncuları iki odevrede ancak 15 şer dakika oynadılar: Geri kalan müddeti futbole ne kadar hâkim olduklarını göster- mek için sarfettiler. Kat'i kanaatım şudur ki, Ingiliz- ler gol çıkarmak için kendilerini biraz sıkaydılar bir düzine gol pek kolaydı. Merkez muhacim Din'in oyunu, şütleri ve topu ayaklarında elle oynar gibi sevk HE Beynelmilel kupa ismini alan (Avrupa kupasının) son vaziyetin- Macarların en müsait vaziyette bulunduklarını yazmıştık. o Aynı yazıda geçen senenin galipleri olan İtalyanların vaziyetlerinin müşkil olduğunu da ilâve ettikti. sahada oynanacak bir maç vardı. Italyada Türen şehrinde Italyaya karşı oynıyacağı maç... Bu maçı yede kurtarabildiler. Oyunun bit- mesine 10 saniye kalıncaya kadar 2-2 berabere olan ltalya- Maca- ristan maçının taliini son saniyede meşhur Orsi değiştirmeğe muvaf- fak olmuştur. Sol açıktan aldığı macar kalesine kadar sokan Orsi, 60,000 Italyan rahat bir oh!.. Çekmesine sebep seyircisinin olan golü yaparken Italyanların Avrupa o kupasındaki mukadde- ratlarını değiştirmiştir. Bu suretle geçen haftaya kadar çok ümitsiz bir' vaziyette olan İtalyanların biraz yüzleri gülmüştür. Bugünkü vaziyette Italyanların vaziyeti bir parça düzelmiş olma- sına rağmen kupa finali için hâlâ en müsait vaziyeti Avusturya ile Macaristan işal etmektedir. Beynelwilel kupanın müstakbel forvetlerinin çıraklığına bile lâyık değillerdir. . “» Avrupa futbolcularını iyi tanı- den bahsederken Avusturyalılarla, | Macar milli takımı için yabancı | Italyanlar güç belâ en son sani- | topu sırf şahsi gayretile süre süre | şampiyonunu şu üç tarihten sonra İY etmesi tasavvurun fevkinde bir | şeydir. Bizim Avrupada hayran olduğumuz o mahacimldr. İngiliz Avrupa kupasında Italyanlar Usta oyuncu başkadır. Orsi son dakikada kurtardı Macarları son on saniyede yenen Italyan milli takım oyuncularının maçı | katiyetle tayin etmek mümkür | olacaktır. Bu tarihlerde Avusturye railli takımı en esaslı üç rakibi ile | karşılaşacaktır. | Maçların proğramı: | 20 mart Avusturya - Jtalye | (Viyanada) , 24 risan Avusturya - Çekolovakya ( Pragda ), 22 mayıs | Avusturya - Macaristan (Buda- | peştede). | Şu programa nazaran Avus- | turya Italyaya karşı kendi yerinde Vıyanada oynıyacaktır. Bu ma« kuvvetli bir ihtmal ile Italyanu aleyhine neticelenecektir. Çeklere karşı kendi sahaları haricinde oynıyacakları maçtan da korkmı- yacak kadar Avusturya takım kuvvetli görünüyor. Yalnız Macar larla Macaristan merkezinden ya- pacakları son maç Avusturya için tehlikeli görünüyor. Bakalım şv muammalar nasıl halledilec Muhtelitin bu haftaki idman maçı Slâvya ve Yunanistana hazırla- bu haftada bir ekzersiz maçı oyapacaktır. Bu haftaki maçta Kadıköyünde yapı lacaktır. Muhtelitin hangi takımla karşılaşacağı taayün etmemiştir. Fakat kuvvetlice bir takıma karşı | ve yahut yine geçen hafta: gibi bir karşı oynıyacağı kuvvetle muhtemeldir. nn yan Bovens gibi bir hakemin şu diğer nan muhtelit muhtelite maçı gören mütehassısların kanaatleri İngiliz Avrupa futbolü kökünden halletti. İngilizlerin daha senelerce (futbol üstadı) ünvanını İ muhafaza edecekleri helli olmuştur beyanatı. ve ve meselesini