28 Ocak 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

28 Ocak 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Dikkat —- Bilmece hallini 15 gü finda gön İderiniz.İki hafta sıra ile almadığınız he- diyeleri bir daha “Jan Ri en,, den: Bir genç kızın ablası Ansızın ölmüş bir günl Ağlayormuş kardeşi O sabah yaslı, küsgünl Bu matem yavrucuğu ok ağlatup, inletmiş! lünün odasında Şöyle bir dua etmiş: “Tanrıml.. Sana sözüm var, “Verirsen müsaade: “Ne olur, bu odaya “Et hayatı iadel..,, : Tanrı münasip bulmuş Bu kızın sözlerini: Dirilip hemen açmış Ablası gözlerini! * Camların kenarında Küçük ölü sinekler, Hayat geldiği için, Canlanmış birer birer! Dirilen Arslan Çok eski bir şapkayı Süsleyen bir küçük kuş, Kanatlanmış bir anda: Uçup, bir yere konmuş! , Koleksiyonda duran Kurumuş kelebekler, Demişler, dirilerek, Çiçekler bizi bekleri : Her nasılsa odaya Girüp ölen bir arı, Duadan hayat bulmuş: Açılmış kanatları! * Genç kızın duasından Hayat odayı sarmış! Fakat tam orta yerde Bir arslan postu varmış! * Korkunç ağzını açıp, Çıkarmış gür sesinil Bu arslan da dirilmiş: Parçalamış hepsini!... Necdet Rüştü Harpte yalnız insanlar top atmazlar ya.. Hindistanın vahşi orman- larında, şu resimlerini gördüğünüz, ağızlarındaki uzun top namlusuna müşabih dillerile kertenkeleye benziyen hayvanlar, istedikleri mahluku vurup öldürürler. Kertenkeleler ormanda ekseriya birbir- lerile harbederler, partilere ayrılırlar. Fakat, gariptir ki, bu mahluk- ların harbe erkekleri değil, dişileri iştirak eder. Çünkü erkeklerin dilleri toplu ve uzun değildir. Dişi kertenkeleler muntazam bir cephe alarak, birer birer hücuma başlarlar, Dişi kertenkelelerin bir dakikada yüz böceği birden öldürdükleri vakidir. Ağızlarındaki toplu dilleri bir metro kadar uzar. Tokat'ta hayırperver çocuklar Tokat “Himayei Atfar,, yavruları faaliyetten sonra.. 'Yutmaca pazarı! Talebe kıraet okurken nokta- larda, virgüllerde durmadan geçip gidiyordu. Muallim -sabredemedi : — Oğlum, dedi. Virgülleri-yut- ma, Oruçlu isen orucun bozulur!? Açık muhabere : O İzmirde Kemal Naci B. — Hediye- nizi gösterdiğiniz adrese teslim ettik. O . Ankarada: Recai Hikmet B. — Bahsettiğiniz bilmeceyi geçen 86n6 neş- retmiştik. ! ! , İ li Akşam Cevap Naci hazır cevap bir — çocuktur. Geçen gün baba- sile aralarında şöyle bir mükâ- leme geçti: Babası — Oğ: lum tenbellik edi- yorsun; ben senin yaşında iken mü- kemmel fransızca biliyordum! Naci (dudakla rını bükerek ) — Babacığım: neye yarar: o ( Napok yon)da senin yaşında iken impratormuş!... 5 defa hediye alanlar Cevval Tahsin B. Çocuk şiirleri: Iki sevgim Her Türk gibi benim dahi Vakur, hassas bir kalbim var: O kalp, iki sevgim için, Hiç durmadan her an çarpar: Biri vatan sevgisidir; Her sevgimden üstün gelir, Üzerinde yaşadığımız Cennet gibi şu topraklar, Hiç şüphesiz elbet Vatan. Fakat onu, benim gibi Her bir Türke hatırlatan, Al ve beyaz bayrağımın Sevgisini hiç bir zaman, Bu sevgimden ayıramam, Iki sevgim eştir, birdir: Bayrak, Vatan timsalimdir. Aslan Bey Zade Selma Fuat Kızarmış tavuk Sofraya kızartılmış tavuk geldi. Başına çullandık. Ömer tavuğun Alinin önüne gelen budunu işaret ederek: — Ben tavuğun otarafını iste- rim, dedi. Ali kızdı: — Amma münasebetsizsin.. Şimdi fotoğraf makinesini nerede bulalım da tavuğun fotoğrafını alalım ?1 Çocuklar! Gripten mektepler kapandı diye derslerinizi ve kitaplarınızı unutmayınız! İ 5 defa hediye alanlar l lisesi 757 Faruk B, — Çenberli taş O. m. 223 Hayrullah 8 — Vefa O, m. 178 Cahit B. I — B.”E 2 B, Bilmecemiz 9 harili bir çiçek ismi bulunuz? Ben hangi çiçeğim ki: 5932 Harflerim erkek ismi 81289 > > > 8789 > > » 15439 > > > 9873 > » > 65613 > > > 65931 > > > 65439 > > > 2543 > > > 2345 > > > 75231 > > > 4673 > > > okunur? Hediyelerimiz: Doğru | halledenlerden 7 inciye bayram- lık zarif bir kol saati ile ayrıca | | 200 kariimize kitap, şekerleme, | çikolata, esans, cepdefteri, albüm ve kartpostal verilecektir. ( Bilmece -müddeti 16 gündür. | ç ikâyo Tom ve Cim, iki samimi arka- daştılar. Tom asabi.. Cim de inadına buz gibi soğuk kanlıydı. Bu iki yavru köpekler, günün birinde birer yere kapılandılar. Tom siyah bir köpekti. Ev sahibi ibtiyar bir kadının aya- ğının dibinde oturur, kendisine verilen yemek artıklarını yemekle vakit geçirirdi. Fakat, Cim, bu beyaz ve kı- vırcık tüylü hayvanın, tali çok parlaktı. Genç ve zengin bir kadın, Cim'i kucağından ayırmıyordu. Cim'in her sabah elli dirhem sütü vardı. Talihli köpek her sabah sütünü içer icmez, şömine- nin önüne kurulur, mışıl mışıl uyurdu. * Bir gün, biri ihtiyar, digeri genç iki kadın sokakta gidiyor- lardı. Bu kadınların arkalarından ufak zincirli birer köpek gidiyordu. Bu köpeklerin kim olduklarını elbette tahmin ettiniz, değil mi? Iki kafadar köpekler.. Cim ve Tom. Birbirlerine bakıştılar.. Selâm- laştılar. Cim sordu: — Nasılsın, Tom, rahat mısın? Tom'un suratı asıktı: — Maişetim yolunda, sevgili Ciml Fakat, her gün şu suratsız kadının yüzüne bakmaktan usan- dım... ruhan çok mustaribim. Cim gülerek, arkadaşının kula- ğına fısıldadı: Her sene ÇOCUK başlıyoruz. Hazirlamakta olduğunuz; Kara kalem yağlı boya sulu boya ve sair resimleri 1 Şubattan itibaren matbaamıza gönderiniz. Bu edeceğimiz teşhir edilecek ve muvaffak olanlara kıymetli hediyeler verilecektir. ) / j | | ) / l ) ) ! i Le iki ay sonra, küşat 10 yaşında bir kariimiz. DÜNYASI arasında tertip ettiğimiz resim müsabakasına bu sene 1 şubatta Cevat Galip B. tarafından yapılmıştır. 28 Kânunusani 1932 —— — bilmecesi İsim: ——— Halli ; 28Kânunusahi 932 — Ben her gün sahibimin ku- cağında yatıyorum. Tomun gözleri yaşardı: Beni yanına almaz mısın? — Yarın kaç gel.. seni hanı- mıma takdim edeyim. * Tom, arkadaşının evine gitti. Cim, bu bedbaht arkadaşına çok acımıştı. Genç kadın Tomu hüsnü kabul etti. O günden sonra, bir çatı altında tekrar birleşen bu sevimli köpekler, artık, sıcak odada, şö- minenin başından ayrılmiyorlardı. Ikisi de rahat ve mesuttular. * Fakat, günün birinde, evlerine gelen bir erkek misafir, beyaz köpeği beğendi. Zaten Tom, gek diği günden beri, genç kadın, si- yah köpeği eskisinden daha fazla sevmeğe başlamıştı. Cim'i isteyen dostuna: — Onu size verdedim! Dedi.. Ve Cim, o gün sıcak odasından ayrıldı. Artık, siyah tüylü bedbaht Kö- pek, beyaz tüylü mesut Cim'in yerinde kalmış, onun saadetine konmuştu. Cim, bir daha, arkadaşını gö- remedi. Çünkü, Tom, onu çoktan unutmuştu. Cim, bir evin tavan arasında titriyerek yaşarken, Tom'u hatır- ladı: — Ne olacak, dedi, bir şey görmemiş.. Şöminenin karşısına geçince, ne oldum delisi oldul İLE karileri karikatür RESİM SERGİSİ nde 9 AM