January 28, 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

January 28, 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

28 Kânunusani 1932 Nasıl eğlenirler? Sinema artistlerinin buldukları çareler Sinema artistlerinin de herkes gibi çanları sıkılır, bunlar da sıkıntılarını izale için ayrı ayrı çarelere baş vururla. Norma Shearere göre can si- kıntısını geçiren en iyi şey ma- gazaları dolaşmaktır. Bir çok terzi ve şapkacıya girip çıktıktan sonra biç bir şey almamak, can sıkıntı sına en büyük deva imiş.. Villyam Haines canı sıkılınca sinemaya gider (o arkadaşlarının oynadığı filmleri seyrederek ne- şelenir. Ramon Novarro ( eğlencesini musikide bulmaktadır. Greta Garbo canı sıkılınca azun yürüyüşler yaparak eğlenir. Marion Davies ( arkadaşlarını ziyarete gider, dedikodu ile gön- lünü eğlendirir. Buster Keaton base - ball oyna- dığı zaman can sıkıntısından eser kalmaz. Con Cilbert ile King Widor ancak tenis oynıyarak can sıkın- tılarını unuturlar. Joan Cravfort ile kocası Duglas canları sıkıldığı zaman birbirleri ile bhasbehal ederek dertlerini unuturlar. Veni bir terbiyevi filim Ufa şirketi göllerde yaşıyan ve Para bolluğu! Fakat bu dolarlar başka dolar imiş! lerde ( artistlerin | yolleri icabı olarak, sağa sola para dağıttıkları, banknotları deste deste saçtıkları görülür. Bilhassa Jorj Bankroffun Rich Man's Folly filminde miktarı bir servet teşkil eden banknotları dağıtması seyircilerin ( hayretini mucip olmustur. Meraklı bir gazete muharriri yaptığı tahkikatta, bu paraların bol bol saçılmasının hikmetini öğrenmiştir: Meğer Hollivut stüd- yoları banknot basıyorlar mış... Bu paralar hakikilerinin fotoğra- fisi alınarak o büyüklükte kâğıt üzerine basılmış dolar taklididir. kenarlarındada kırmızı olarak(NIX) rakkamı vardır. Bu hiç kıymeti olmıyan paralar filimlerde bol bol sarfedildiği gibi stüdyolarda san- dık dolusu bulunmasına rağmen hiç bir hırsızı celbetmemektedir. ingilterede filim sansürü Ingilteredeki merkez film sansür heyeti bundan sonra sansür edi- lerek filmden parçalar çıkarıldığı vakit bunun esbabı mucibesini neşretmeğe karar vermiştir. Bu suretle halk hanği filmin sansür edildiğini ve bunun sebebini öğre necektir. gözle değil, ancak mikroskopla görülebilen küçük (hayvanların hayatına dair terbiyevi bir filim , hazırlamaktadır. Bu filimde gözle görülemiyen küçük hayvanların da tıpkı büyükler gibi yaşadıkları, kavinin zaifi ezdiği gösteriliyor. 400 bin liralık bacaklar * Viyanadaki meşhur musik' tabı ve naşiri “ Boheme Verlag, Ufa şirketi tarafından elde edil miştir! Sesli filim musikisini nota lar halinde neşri büyük sineme şirketlerini musiki | kitapçıların: elde etmeğe sevkediyor. Bu da 200 bin liralık.. Meşhur rejisör ve sahne vazii Cecil B. de Mille bir kaç ay evyel Avrupada uzun bir seyahat yapmış, bu esnada İstanbula da uğrıyarak bir kaç gün şehrimizde kalmıştı. Cecil B. de Mille Istanbuldan sonra Italya tarikile Nev Yorka hareket etmiş, oradan da Hollivuta gitmiştir. Maruf sahne vazii şimdi Holivuttaki evinde, bir kaç ay ihmal ettiği, tayuklarile meşgul olmaktadır. Cecil B. de Mille tavuk meraklısıdır. Evinde her cins tavuk vardır. Bunlarla kendisi meşgul olur. Resmimizde sahne vazii bir civcivi eline alarak muayene ederken görülüyor. ... Yeni filmler Yeni bir operet filmi hazırlanıyor Ufa şirketi yeni bir operet filmi hazırlıyor. Filmin Almanca ismi | “iki kalp, bir vuruş, Fransızcası “kız ile oğlan, dır. Film iki | lisanda birden çevriliyor. Yeni filmin musikisini meşhur | operet bestekârı Jean Gilbert | bestelemiştir. Rejisör (Wilhelm Thieledir. Almanca ve Fransızca- | sında baş artist Lilian Harveydir. | Almancasında diğer o rollerde Woef Albach - Retty, Otto Wali- | burg oynıyorlar. Fransızcasırı da Henry Garat, Mady Berry, Marcel i Valide, Lucien Baroux oynıyorlar. Xx Koethe von Nagy ile Hans Albers'in çevirdikleri “galip, filmi oldukca ilerlemiştir. x Sevimli yıldız “Lien Deyers,, | Ufa şirketinin filim müdürlerinden! ! Alfred ile nişanlanmıştır. | | Iİ O Ufa şirketi, otomobil yarış- | | | | ları ve bunların işe iç yüzünü | gösteren bir filim yapmağa ha- zırlanmaktadır. “Fred Angerme- | yer, in , Hesabın altına bir çizgi, ' | adındaki eserinden iktibas olunan bu filmia ismi şimdilik “Yarış rakipleri, dir. Film kitabını Dr. | | Friedrich Zeckenderf ile Philipp ' | Lothar Mayring yazıyorlar. * Bauno Duday idaresinde | Kurt Gerron rejisörlüğü ile çev- İ rilen “Mühletli aşk,, filmi tamam- lanmıştır. Eu filmin değiştirilerek 3 “Merak etme tekrar düzelir,, ya- pılmıştır. Baş rollerde “Dolly Haas, Heinz Rühmann, Fritz Gün- Hollivutta genç artistler arasında sık sık güzellik müsabakaları | yapılır. Yirmi gün evvel de bir vücut ve bacak güzelliği müsaba- ğ > kası yapılmıştır. Bu musabakaya iştirak eden artistler arasında Juli- baum, Jessy Virogh, Oskar Sima, ette Compten birinciliği kazanmıştır. Bunun üzerine filim şirketi artistin | Paul Otto, Ernst Verehes, oy- Kacaklarını 200 bin dolara yani 400 bin liraya sigorta ettirmiştir. | nuyorlar. denilen bu artist de vücut ve bacak güzelliği müsabakasına iştirak etmiş ve ikinci gelmiştir. Bunun üzerine genç artistin bacakları iki yüz bin dolara sigorta edilmiştir. Peggy Shannow, Paramunt şirke tile uzun müddet içir bir mukavele imza etmiş