29 Ocak 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

29 Ocak 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

29 Kânunusani 1932 Avustüpyalılap futbolda çok kuvvetli Viyana - Paris maçının tafsilâtı Son futbol mevsiminde kendini en fazla gösteren millet Avustur- yalılar olmuştur. Muhtelif beynel- milel maçları kazanin ve her oyunda ince futbol tekniğine hakkıyle vakıf olduklarını göste- ren Avusturyalılar yeni bir gali- ibiyet kazanmışlardır. Vakıa Avusturya fufolcularının yendiği takım beynelmilel derece itibarile oçok yüksek değildir. Fakat Avusturyalıların Paris ta- kımı gibi bir ekip karşısında gös- terdikleri oyunun cinsi şayanı dikkattir. İngilizlerin bir sözü vardır; Fut- bolde galibiyetten ziyade, galibi- yetin tarzı ve kazanma şekli kıy- metlidir. Derler. Avusturya oyun- cularinın bu itibarla | Ingiltere bariç | en ileri gitmiş futbolcular olduğunu tastik etmek lâzımdır. Avusturyalılar ber temsil temasta rakiplerine (o futbolün yeni bir tarzını göstermektedirler. Netekim Italyan milli takımına karşı mer- kezden ve yerden oynıyan Avurstusturya oyuncuları, İskoç takımına kraşı açıklarla seri akış- lar yaparak mukabele etmişlerdi. Bu sefer de aynı ouncaların Paris takımı karşısında Kafa paslarını en ince teferruatile tatbik ettiklerini okuyoruz. Ra- kibe göre tabiye değiştiren ve her tatbik ettiği tediyeyi fev- kalâde bir şekilde tatbik eden Avusturyalıların futbolü ( taktik ) itibarile tam akademik bir futf bol manzarasını gösteriyor. Bu başlangıçtan sonra Viyana - Parıs maçında Avusturyalıların nasıl oynadıklarını anlatayım. Evvelâ şunu söylemek lâzımdır; Avusturya futbol diktatörü Hugo Mayzel Viyana takımını hemen bemen milli takım kadrosu şek- linde çıkarmıştır. Bu Avusturya- lıların Fransızlara bir dalaveresi değildir. Bu seneki vaziyet itiba- rile Avusturya milli takımının ekseri oyuncuları Viyana umum takımından seçilmiştir. Bunun için Paris takımına karşı çıkan oyun- cular . birçok defa beynelmilel olmuş futbolculardı, Avusturya oyuncuları Fransız- lara karşı harikulâde müessir olan bir taktik kullanmışlardır. Fransız oyuncularının çok seri olduklarını bilen (o Hugo May- zel oyuncularına, yerden oynadık- ları takdirde topu kaptırmaları ihtimali olduğunu, onun için kafa paslarıyla inmelerini tembih et- miştir. Reislerinden bu şekilde bir emir alarak çıkan Avusturyalılar kafa paslarını şimdiye kadar görülme- miş bir mükemmeliyette tatbik etmişlerdir. Bu kususta Fransız gazeteleri: Merkezden açıklara, açıklardan merkeze kafa paslarile yere indi- rilmeden sevkedilen topa yetişmek için bizimkilerin sürati ve çabuk intikalleri kâfi gelmedi. diyorlar. Hasmın esaslı silahı olan sür'ati bu şekildeki oyunculukla körleten Avusturyalıların fevkalâde (form) da oldukları bu sene zarfında Ingilizlerle karşılaşması çok me- raklı olacaktır. Adadaki noktai nazar farkı kaldırılır Ove bu sene bir Ingiltere- Avusturya maçi yapmak kabil olursa, dünyada hangi fut- bolün daha mütekâmil olduğu belli olacaktır. Bütün meraklıların heyecanla bekledikleri bu karşılaşmayı kelki bu yaz bidayetinde okuyacağız. * .. Viyana - Paris maçını Avustur- yalılar 5-1 kazanmışlardır. EŞ Italyan atleti Facellinin taltifi Italyanın meşhur atletlerinden Facelli şimdiye kadar ancak iki atlete verilen çok mühim bir ma- dalya ile taltif edilmiştir. Macaristan - Çekoslovakya Güreş müsabakaları Macaristan - Çekoslovak güreş milli takımları Prag'da 2 şubatta karşılaşacaktır. Rapit Yunanistanda Viyananın meşhur ve en fazla sevilen klubü ( Rapit ) ilk baharda Yunanistanda üç maç yapmak üzere Atinaya gidecektir. Pehlivanlar hakkında karar verildi mi? Alaturkacı pehlivanların profes- yonel veya amatör oldukları güreş federasyonundan sorulmuştu. Son dakikada aldığımız bir habere göre, federasyon alatur- kacıların amatör o addolunabile- ceğini omıntakaya (bildirmiştir. Federasyonun alaturkacıları ama- tör olarak kabul ederken, bey- nelmilel nizamnameyi nasıl tefsir ettiğini (o bilmiyoruz. (o Mıntakaya yazılan tezkerede de esbabı mu- cibe olarak gösterilen delilleri tetkik edemedik. Mıntaka reisi Orhan bey hasta olduğu için Cumartesi günkü içti- mada federasyondan gelen tezkere müzakere edilememiştir. Biz bu haberi şayıa halinde işittiğimiz için kaydı ihtiyatla yazıyoruz. Alâkadarları (gördükten sonra meselenin esasını yazacağız. Müiâyim pehlivan dünya şampiyonunu yendi mi? Üç gündür Istanbul sporcuları arasında mühim bir şayıa dolaş- maktadır. Bu şaylaya nazaran, geçen sene Avrupaya giden Mülâyim pehlivan cihan şampi- yonu Yunanlı Cim Londos'la tutuşmuş ve Yunanlıyı yenmiştir. Bu mühim güreş için tafsilâtsız bir şekilde dönen şayıalardan başka bir malümat çıkarmak ka- bil olamıyor. Ecnebi gazetelerde bu hususta henüz bir şey yazmadıkları için, Mülâyim pehlivanın bu galibiyetle dünya şampiyonu addolunup olun- madığını da bilemiyoruz. © Bu haber teeyyüt ederse, se- vincimizin haddi hesabı olmaya- caktır. Yalnız tahakkuk etmesini candan temenni ettiğimiz bu şa- yıanın doğru olduğunda bizi şüp- helere düşürecek bazı hadiseler vardır. Çünkü dünya şampiyonu Yunanlı Cim Londos'un son gü- reşini daha bir ay evel (Rus Canavarı) denilen dev gibi bir adamla yapıp kazandığını biliyo- ruz. O güreşin tafsilatı arasında Yunanlının Türk pehlivanı ile tu- tuşacağını da okumamıştık, Baka- lum bu haberin asli nasıl cıkacak. Yunanlılar artık ecnebi takım getirtmiyecekler İktisadi buhran dolayısile Yuna- nistana bundan sonra ecnebi takım © getirtilmemesine (Okarar verilmiştir. Harice fazla para çık- masına mani olmak için alınan bu tedbiri doğru bulmıyanlar da vardır. Fakat ekseriyet bu kararın biraz değiştirilerek tatbik edile- ceğini kanidir. Bir sene zarfında getirtilebile- cek bazı takımların adedini tah- dit etmek suretile hem spor bem de iktisadi zaruretlerin temin edilebileceğini söyletiyor. ingiltere - Avusturya Ispanyolları berbat eden İngiliz milli takımının kibrini kırmak Üzere İsviçrede Avusturya milli takımı ile karşılaşması için Avru- palılarda büyük bir arzu vardır. Bu maçı İngiliz federasyonu esas itibarile müsait telakki etmiştir. Tarihi çarpışmanın ola- cağı yer hakkında itilâf edilirse, zamanı da kendiliğinden hal edilecektir. “Akşam, koşusu Sokak koşumuzun talimatnamesi Bu müsabaka her sene muayyen mevsimde tekrar edilecektir Akşsm koşusuna geçen sene 1 — Müsabaka sokak ve bayrak koşusudur. 2 — Takımlar ikişer kişiden mürekkep olacaktır. Her klüp arzu ettiği kadar takım ile bu koşuya iştirak edebilir. 3 — Koşulacak mesafe Beyoğlu Galatasaray terbiyei (o bedeniye klübü ile “ Akşam,, matbaasın- daki yoldur. Koşu sahası plânda gösterilmiştir. Her takımın ilk koşucusu Galatasaray klübünden itibaren tramvay güzergâhı, Sir- keci ve Babıâli tarikile Cağaloğ- lundan inen yokuştan matbaamıza gelecektir! Ikinci müsabık matba- amızdan ve yeni postahane arka- sından, piyango müdürlüğü ve İş bankasının sağ cephesini takiben tramvay yoluna mülâki olacak ve aynı tarikle Galatasaray klübüne avdet edecektir. 4 — Her takımın ilk koşucusu tek numara ve ikinci koşucusu ise çift numara alacaktır. Bunun aksi zuhur ettiği taktirde derhal o koşucu ve takımı müsabaka harici addedilecektir. 5 — Her klüp ve mektep iki hakem (o namzedi gösterebilir. Koşunun muntazam bir şekilde cereyanını temin için müteaddit yerlerde kontrol hakemleri bulu- nacaktır. Plânlar kâfi miktarda tabettirildiği cihetle her ne suretle olursa olsun yanlış yol takip eden müsabıklar kontrol hakemlerinin işareti üzerine derhal müsabaka hakkını kaybetmiş olurlar. 6 — Müsabaka 6 şubat 1931 cuma günü icra edilecektir. 7 — Müsabaka günü bütün iştirak edenlerden bir kısmı müsabıkların sabahleyin saat tam 10'da Galatasaray klübünde ispatı vücut eylemeleri mecburidir. O gün tayin edilen saatte yapılacak yok- lamada bulunmıyan (o müsabıklar bilâhare müsabakaya iştirak hak- kını kaybederler. Müsabakaya tam 11 de başlanacaktır. 8 — Kayıt muamelesine 24 şubat 1932 de nihayet verilecektir. 9 — Klüpler ve mektepler verecekleri: listede behemehal iki- şer kişilik takımların ve müsabık- ların isimlerini bildireceklerdir. 10 — Birinci gelen takıma bir kupa, 'en ilk gelen on koşucuya da madalyalar verilecektir. On koşucunun . tefriki şu ( suretle olacaktır: i A — Galatasaraydan hareket eden ve matbaamıza ilk gelen beş koşucu B — Matbaamızdan O hareket edip Galatasaraya ilk giden beş koşucu 11 — Klüpler ve mekteplerin gönderecekleri esami ve takım listesini doğrudan doğruya spor muharrirliğimize göndermeleri rica olunur. Wembley stadının senelik kazancı Londranın omeşhur Wembley stadyomu 1931 senesinde (42) bin Ingiliz lirası yani (336) bin Türk lirası bir kârla hesabını kapat- mıştır. Bu kârın senede birkaç defa oynanan füdbo! maçlarından geldiğini zannetmeyiniz. Bu ka- zancı senenin asgari 146 günü icra edilen köpek yarışları temin etmektedir.