31 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

31 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 12 Dikk a Bilmece hallini 15 gün zarfında gön leriniz.İki hafta Sıral ile almadığınız he- diyeleri bir daha alamazsınız ! Amca Beyin otomobilinin boş murabbalarına öyle harfler koyunuz ki soldan sağa okundukta: 1 - Bir cins kuş (4) ve dinliyen (4). 2 - Oyun kâğıdında Bey (2). $ - Köpek (21. 4 - Familya (4 ve sıçanın hasmı 41. 5 - Çok “aman hizmette bulunan (7) ve celp (61. 6 - Çifiçilik (61. 7 - Dinsiz (1. Yukardan aşağı okundukta: 1 - Cefa (51. 2 - Nota (91. 3 - Erkek (2). £ : Dilenci neyi bekler (7). 5 - Yemek yedirmek J4. 6 - Bir cins tahta (41. 7 - Bivil değil (41. 9 - Rabt edatı (21 10 - Boyun atkisi (2). 11 - Davet, sofra (51. 12 - karşılamak (8). 14 - Fiat (2). Hediyelerimiz: Doğru halledenlerden 1inciye 9X12 bir fotoğraf makinesi ile ayrıca 200 kariimize şekerleme, kitap, atlas, çikolata, bisküvi, cetvel, mürekkep, albüm ve sair hediyeler verilecektir. (Bilmece müddeti 15 gündür.) i Mektep kitapları değişiyor mu? Maarif vekâletinin ittihaz ettiği son karar üzerine, mekteplerde okunan kıraat kitapları bir heyet tarafından yazılacaktır. Bu sene ilk mekteplerin yurtbilgisi, tarih, kıraat ve gramer kitapları Maarif vekâlati tarafından hazırlanacak- tır. Kıraat kitaplarının biran evvel ibzar edilmesi için yeni heyet faaliyete geçmiştir. Maamafih son yaptığımız tahkikata göre, Vekâ- let, mektep kitapları neşrini büs- bütün inhisar altına almak fikrin- Artık ilk bahar geldi. de değildir. Mektep muallimlerile Recal Halük kitapçılar bu mesele ile çok ya- dama aaa aa | kından alâkadar olmaktadırlar. “Kurtuluş,, fenni biçki ve dikiş dersanesi mezunları Cocuk Şiirleri ilk bahar geldi Artık ilk bahar geldi. Her taraf yeşil olsun. Hep gönüller şen olsun, Artık ilk bahar geldi. * Donmuş dereler akar, Güneş gördükçe kar. Sevinelim çocuklar: Artık ilk bahar geldi. # Dağlardan Sular aksın, Kış bizleri “bıraksın, Bir az da güneş yaksın (Bu sene dersaneden diploma alan hanım kızların sıra İle is'mleri: Meliha Nuri H, Nahido Hasan H, Şefika Ahmet II, Sehor Hasan H, Selime Bilâl H, Nevart H, Mari H, Azaduhl JI, Nevart TI, Makruhl 11, Meri H, Kohar H, Liz H, Matilt H, Eva H, Anastasiya 1, Desplino H, Stello H.) —i— (Turhan) dedi: İlerde Ben olacağım doktor! Doktorlar hastalara Çünkü deva buluyor!.. —.2 (Selim) dedi: Mutlaka Ben kaptan olmalıyım ! Çünkü, toprağın değil, Denizlerin malıyım !.. —3I — (Nüzhet) dedi: Mesudum Olursam bir avukat! Dava kazandığım gün, Namım olur iki katl. —4— ” (Enis) dedi: çalışıp, Olacağım bir çifçi! Bin bir hazine saklar Çünkü toprağın içi! 1 — Sabit bir modele bakarak... el işlerini derece derece yükseltmek, çocuklar için hem çok faydalı, hem de çok eğlencelidir. Mektepte Ahmet arkadaşına sordu: — Niçin burnunu çekiyorsun? — Dün bizim sınıfı tenezzühe götürdüler de.. nezle oldum. * Hava açık olacak! Muallim, coğrafya (dersinde sordu: — Havadaki delâlet eder? Fikret ayağa kalktı: — Açık havaya... Muallim sordu: — Nereden anladın? — Bu sabah, kalktığım zaman, bulutlar o neye Me 7 A a i TME N K. A zi” büyükannemin romatizması hafif- lemişti de ... Çocuklara el işl Gökten güneş saçlarını sürüp geçerken, Oturmuştum tepedeki yosun tutmuş bir taşa, Rüzgâr ağaç dallarından bir ağ örüp geçerken, Kalmıştım ben tepelerde kayalarla baş başa! Kayaların kucağında mahzun mahzun yatarken, Ağaçlar da inliyerek eğiyordu boynunu, Şen kırların neşesini ben hüznüme katarken, Gamsız dağlar açmıştı bana serin koynunu/ — (Aydın) dedi: Gözüm yok Toprağında, Taşında | Demirci olacağım Ben örsümün başında! Eğ (Izzet) dedi: Ne mutlu Olabilirsem asker! Bir zabit, vatan için, Temiz kanını döker!.. liz (Gündüz) dedi: Olurum, Her şeyden evvel, tüccar! Gözünüzü açınız: Bu işte çok para var!.. ez ye (Sedat) dedi: Bir şehri Imar eder bir dülger! Ben bahtiyar olurum Dülger olursam eğer!.. s 2 — Canlı bir modele bakarak... Baharın koynunda Tetkikat Geçen gün bir mektep talebesi, Akşam gazetesinin nasıl çıktığını anlamak üzere sınıf arkadaşlarile matbaaya gitmiş-lerdi. Mürettipbaneyi tetkik eden ha- nım kızlardan biri sordu: — Her nüsha için bu harfleri mi kullanıyorsunuz? Mürettip Faik efendi verdi: — Evet... — Peki amma, gazetenin mün- dericatı her gün değişiyor..l cevap — Mündericat değişir, fakat bizim harfler hiç değişmez küçük hanım! üç model bilmecesi İsim: Halli : 31 Mart 932 —9— i (Rıfkı) dedi: Siyasi Bir adam olaçağım! Memlekete hizmetle Geçecek bütün çağıml.. seğiie. (Demir) dedi: Bu sanat Beni kendine çeker: Hele ben büyüyeyim, Olacağım kimyagerl.. M— (Kerim) dedi: Ben başka Bir yola sapacağım: Usta Marangoz olup, Eşyalar yapacağım!., m (Nuri) dedi: Hocalık Emelimdir her zaman: Çünkü muallimlerdir insanı insan yapanl.. Necdet Rüştü 3 — Müteharrik bir cisme bakarak, Agaçlardan bir fısıltı, bir kahkaha yükseldi, Baktım kırlar hep şenlenmiş bir sevinçle gülüyor, Anladım ki İlkbaharın şen kuşları hep geldi, Yollarına bakınarak kış hırsından ölüyor ! Gülümseyen bu dağların kucağında değildim, Yatıyordum sevinerek ben baharın koynunda. Bu mevsimin karşısında ben hürmetle eğildim: Elmas çiçek takılıydı eğilmiyen boynunda ! * Çengelköy - M. Şerefeddin Açık muhabere : O Ankarada Cafer * ZiyaB. — He diyeni nderdik O Izmirde Nelâhat İhsan H. — Şe kerlemenizi kardeşinize verdik. O Şişlide Sabahat Ali H. — Resim sergimize bülün eserlerinizle | iştirak edebilirsiniz. O An a Sadettin Rıza B. — Hangi kitabı istiyorsanız ismini yazınız. Bilmece mektuplarını * ( Akşam gazetesi Çocuk Dünyası muharrirliği ) namına gönderiniz. Çocuklar! RESİM Müsabakamıza iştirak ediniz!