31 Mart 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

31 Mart 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

Ramon Novarro (Yeni genç bir artist: Bochelle Hudson (O Yalpa Genç artist, Greta Garbo ile evleniyor mu? Ramon Novarronun filim haya- tından çekileceğine dair devran eden haberler teeyyüt etmemiş- tir. Artist, Metro Goldvin şirke- tile: olan o mukavelesini tecdit etmiştir. Yakında yeni filim çe- virmeğe başlıyacaktır. Novarro ile Grete Garbo ara- sındaki aşk macerasına gelince, bu husuta Hiollivutta elân dedi kodular devam ediyor. Iki artist Mata Hari filmindenberi hemen her gün görüşmekte, tatil zaman- larında gezintiler yapmaktadırlar. Greta Garbo, Novarroya karşı, şimdiye kadar hiç bir artiste gös- termediği samimiyeti izhar etmek- tedir. Stütyoda böş vakitlerinde bir birlerini odalarında ziyaret ederek lâf atıyorlar. Pek az gülen bu iki artist bir araya gelince neşeleniyor , sıksık kahkahaları işitiliyor. Bu vaziyet aralarında aşk ma- cerası olduğunu ve bu maceranın ilerlemeğe başladığını gösteriyor. Hatta yakında iki artistin evle- neceklerini iddia edenler de vardır. Fakat ne Greta, ne de Novarra bu hususta hiç bir şey söyleme- dikleri için hakiki vaziyet henüz anlaşılamamıştır. * İngilterenin kazı şehirlerinde sinemalar ücretleri pek ziyade indir- miştir. Bunun üzerine. sinemalara büyük bir tehacüm vardır. Fransada hoş bir operet filmi çevriliyor Geçende Fransada “ Yalpa , isminde bir roman neşredilmiş, roman büyük bir rağbet görmüştü. | Romanın mevzuu kısaca şudur: Ayandan biri, bahriye bütçesi şiddetle tenkit ediyor. Manavra- lara sarfedilen paraları fazla bu- luyor, bir zırhlının siste başka bir gemi ile çarpışmasına itiraz ediyor, zırhlıların fırtınadan müte- ! essir olamıyacağını söylüyor. | Bahriye nazırı bu tenkitlerden | bir parleğiente manevrasıle sıyrılır: Itiraz eden ayanın fevkalâde salâ- hiyetle komiser tayinini kabul ettiriyor. Komiser amiral payesile ve bir zırhlı ile donanmaya iltihak için yola çıkıyor. Fakat başına birçok maceralar geliyor. Fırtınaya tutuluyorlar, . sisde başka bir va- purla müsademe ediyor. Birçok para sarfediyorlar. Arada birçok kadın maceraları da oluyor; netice kâtip sıfatile ayana refakat eden kızının izdi- vacı ve ekserisi haklı olan şikâ- yetlerin hasıraltı edilmesile bitiyor. İşte bu roman güzel bir operet filmine mevzu olmuştur. Yeni filim Paris civarınde Courbuoie- deki Jacgues Haik stüdyolarında çevriliyor. o Şarkıları (o Messager bestelemiştir. Filmin baş artistleri operadan Roger Bourdin ve Edith Maret ile meşhur Max Dearly dir. Max Dearly ayan rolünü yapıyor. X Fransız (o muharrirlerinden Hollivutun genç artistlerinden Rochelle Hudson son zamanlarda çevirdiği filimlerde çok muvaffak “* Fransız sahne vazilerinden Paul Gavault'ın “Mucize çocuğu,, olmuş ve Radio filim şirketile uzun müddet için bir mukavele yapmıştır. Rochelle henüz 20 yaşında Henry Russell Mozartın hayatına eseri filme alınacaktır. çok sevimli bir kızdır. Çevirdiği filimlerde genç kız rollerinde pek ziyade muvaffak oluyor. ait bir filim çevirtiyor. vi» ae En güzel saçlı artist Di MİM ile ill, Bu sene Hollivutta beyaza yakin sarı saç çok modadır. Bu sebeple birçok artistler saçlarını bu renge boyatıyorlar. Bunların arasında hakikaten pek sarı saçlı olanlır da vardır, Bunlardan biri Helene Johnson dur. Çok vevimli bir ârtist olan Helene geçenlerde yapılan güzel saç müsabakasında birinciliği kazanmıştır. Yeni filimler Alman stüdyolarında bir çok filimler bitmek üzeredir Alman stüdyolarında yeni bazı filimler temamlanmıştır. Bunların arasında Ufa hesabına çevrilen “yüz bulmuş!, filimi vardır. Fi- limin almanca nushasını Willy Fritsçh ile Camilla Horn ve cürmü meşhut filiminde oyuncak fabrika törü rolunu yapan Raph Arthur Roberts çevirmişlerdir. Fransızca nushasında (obaş rölleri Roger Trevilla ile Alice Field yapıyorlar. Willy Fritseh bu filim biterbit- mez St. Moritze gitmiş ve “Çıl- gınca bir fikir,, ismindeki filimin harici sahnelerini çevirmeğe baş- lamıştır. Meşhur tenor Yean Kiepura'nın çevirdiği “Gece şarkısı, filmi de bitmek üzeredir. Bu filmin birkaç harici sahnesini çevirmek üzere Kiepura, kadın baş mümessil Magda Seincider ile birlikte Logano'ya gitmiştir. Lilian Harvey de Hans Albers ile yeni filmine başlamak üzeredir. Bu filimin şarkılarını Richard Hymann besteliyor. X* İngilterede Elstree stüdyo- larında üç filim çevriliyer. Bun- ların baş mümessilleri oAdolf Menju, Benita Hum ve Claude Allisterdir. Xx Rusyada yeniden büyük stüdyolar yapılmaktadır. Bu stüd- yoların — bulunduğu yere “ Rus Hollivutu,, ismi verilmesi düşü- nülmüşse de bu, şiddetli itirazlara scbep olmuştur. Şen mülâzımdan sonra... GR Miriam Hopkins son zsmanlarda Hollivutta çok çabuk ilerliyerek baş yıldızlar sırasına geçmiştir. Şen mülâzım filminde, Moris Şöval- yenin nişanlısı ve zevcesi olan bu genç hız o filimde gösterdiği muvaffakiyetten sonra nazarı dikkati celbetmiş va kendisi birçok yeni filimler çevirmek için angaje edilmiştir.