27 Nisan 1932 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

27 Nisan 1932 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

© caat edebilirler. Sahife 10 Akşam 27 Nisan 1932 | KÜ ÇÜK İLÂNLAR BD ERSA AŞ GİRL RI e yay YAN NIZ TELİYLE) Umumi malümat 1 — “Küçük ilânlar, tarifesi: 1 defa 40 kuruş MR 60 > RL) 75 » Her fazla defa için ia . 2 — Küçük ilânlar 4 satırdan fazla olmaz; bir satır tahminen 5 kelimedir. Fazla satır için ayrıca ücret alınır. 8 — Bu sütundaki oilânlâr yalnız “ Akşam ,, idarehanesinde kabul ve Cumartesi, Pazartesi, Çarşamba günleri sıra ile neşrolunur. 4 — Ticari mahiyeti haiz nişan, velime merasimi, irtihal bu süt dercedil; ilânlarla ilânları 1 — İş arıyanlar EE ANE Kr EŞE SE ELAN TERA Mükemmel daktilo — Ve muha- sebe memuresi olarak büyük bir mües- sesei maliyede 5 sene çalışıftış olan lise ve ticaret kursları mezunu bir hanım iş arıyor. Akşamda M.N. rümuzuna -tahriren müracaat. —4 Budapeşteden mezun — Dip- lomalı mimar mühendisi her «türlü betonarme ve slatik hesabatı ve proje- leri yapar. Müracaatlar : « Betonarme » zile idaremi 25 yaşında — İlk çocuğu olan bir kadın aile yanında veya müesseselerde süt nineye ihtiyacı olanların Feriköy Sakız ağacı caddesi 20 No. Bekçi Ali ağa hanesine tahriren veya şifaen müracaat eylemeleri. — Kolejde tahsil görmüş — Türkçe, İngilizce, Fransızca bilen bir hanım iyi bir müessesede çalışmak istiyor. Arzu edenler Akşam M. A. ya tahriren müra- — - Müteahhit beylere — Şose, köprü inşasından anlarım. İstenilen yere gide- rim. «Akşam»da S. S. rümuzuna mahal, vakit tayinile bildirilir gelip görü şürüm. — 6 Bir Fransız mürebbiyesi — Gece veyahut yalnız gündüz için iş arıyor. Taliplerin Beyoğlunda Aleon sokak 13 numarada madam Adele Gazel'e müracaatları. 8) Oksijen, kaynakçı ve tesvi- yeciyim — Atelyem var takimlarımla Çalışmak üzere iş arıyorum. Beşiktaş Hasfirın caddesi No. 18 Hikmet. On beş sene — Pratikli olan dip- lomalı mühendis, Peşte yüksek mühen- dis mektebinden mezun, her nevi mü- hendis işleri ( taksimi arazi, yollar bilümum su işleri, beton arme, her türlü inşaat, projeler) kabul eder. Adresi: Mühendis E. Beyoğlu Posta kutu 2005. a 2 — İşçi arıyanlar EET A LA e ERE SEE Daktilo lâzım — İstanbulda yazı: banemde istihtam edilmek v6 bazen Anadoluya vaki seyahatlermde refaka- timde bulunmak üzere bır daktilo hanım lâzımdır. Talip olanların « İstanbul Pos- tahanesi : R. H.) yazmaları ve tafsilât vermeleri. Kendilerine şerait bildirile- cektir. a ——— — Kadın ve kız işçilere — İhtiyacımız vardır. Taliplerin Mahmutpaşada Bezci- lerde Taşçı zade Rafet ve Hakkı kar- deşler Ay Yıldız Trikotaj fabrikasına müracaatları. 4 işgüzar seyyar satıcılara — lüzum vardır. € - 14 arasında müraca- at. Sultan hamam Dikranyan han No, 1 5 3 — Satlık eşya KS CAMI, ARNA KE ia) Satılık otomobil — Overlant mar- kalı takse açık ve kapalı sahibinin asker olması dolayısile acele ehven fiatle satı- lıktır. Kasımpaşa Büyükpiyale bakkal Bilâl ef. ye müracaat. 2eiğ 520 Fiat — Derhal satılıktır. Tabelâ No. 2742. Lâleli'de Çukurçeşme meyda- nında No. 6 hanede Kadriye hanıma müracaat, EL Okazion Deniz motörü — Jon sun marka 10 beygir 6 kişilik teknesi ve öilümum teferruatile beş yüz liraya acele satılıktır. Galata Selânik bankası Muhiddin. —2 Alman Kruvaze — ve temiz halde bir piyano satılıktır. Beyoğlunda Kal yoncu kulluk peşkirci sokak No. 1ö haneye müracaat. —1ı 1200 liraya — Az müstamel satır lik Ford kamyoneti, Unkapanı polis karakolu yanında Ferit Ali demir mağa- zasına müracaat, Tel, 22702, —8 Bir adet keman, gitara ve trombon — En iyi nevinden satılık tır. İstanbul, Ankara caddesi No. 95 Telefon: 23992. al ———— — —————— Emsalsiz bir inci kolye — 12000 lira kıymetindedir. Çok müsait fiatla verilecektir. Görmek ve fazla izahat, için Yeşilköy (69, İrfan Ali beye telefon ediniz- — Pırlanta bir Mısırlı — Tarafından yüksek fiatla alınıyor. Fazla izahat için Yeşilköy (69) İrfan Ali beye telefon ediniz. — Satılık motör teknesi — 16.86 metro tulinde ve 3.90 M. arzında ve 2.12 M. umkunda 4Oton yük alabilen meşe ağacından mamul sağlam bir adet motör teknesi acele ehven fiatle satılık- tır. Talip olanlar oOGalatada Kalafat yerinde 119 No. Sadi beye her gün saat 10 ilâ 12 arasında telefon etmesi ve yahut bizzat müracaatı. Beyoğlu 2729. — 2 Satılık piyano — Pek az kulla nılmış alman bir piyano, tanınmış mar- ka acele satılıktır. Beyoğlu Hamalbaşı caddesi No. 27 1 inci kat e Bankalar ve tiçari mües- sesata — Elverişli Wertheim marka bir büyük demir kasa mutedil fiatla satılıktır. Talip olanların Galata'da Kara- köypalas odabaşısı Osman efendiye mü- racaatları. 6 Satılık otomobil — Az müstamel, lüks, mükemmel ve sağlam ve gayet kelepir Buick marka bir otomobil .satı- lıktır. Sirkeci Salkım Söğüt Ford garajı yanındaki imalâthanede Hamit beye müracaat. ij 24 — Kiralık-Satılık 800 Liraya — Acele satılık hane. Eskişehir Karapınar mahallesi Seyitgazi caddesinde Cihannüma denmekle maruf 5 oda, 1 ahır, 1 helâ Y00 arşın bahçeyi havidir. Görmek için komşusu Zeynep hanıma veya mahallesi imamına, taf5i- lât için Beşiktaş Kılıç Ali Fıstıklı Kement çıkmazı No. 10 Tahsin beye müracaat. Ev satın alınacak — Şişli, Kur- tuluş, Bomonti semtlerinde tramvay caddesine yakın iyi bir sokakta 4 veya 5 odalı bahçeli kârgir bir ev satın alına- cak. Adres ve fiatları Akşam'da K. N. S. aderesine mektupla bildiriniz. — 9 Satılık — Yıldızda dört tarafi yol ile muhat yarım masura tatlı suyu havi 9587 arşınlık arsa 3 mayıs salı günü saat 15 te Beşiktaş icrasmca satılacaktır. — 2 Satılık — Bostancı iskelesi da Bağdat caddesindeki 506 numaralı finn 4 mayıs çarşamba saat 14 öş Kadıköy icrasınca satılacaktır. — 4 Kiralık — Taksimde Feridiye cad- desinde 133 numaralı hane kiralıktır. 5 oda, terkos ve elektriği havidir. Derunu- na müracaat. a Rumeli Hisarında — Mektep so. kağında (15) No. lı hane kiralıktır. Denize nezareti kâmilesi vardır. Roberkolej mektebine yakındır. Altı odası ve elek- trik ve suyu vardır. Otuz liraya verile- cektir. Kiralık hane —- Kadıköy - Cevizlik Hasırcıbaşı sokak No, 42. Elektrik, havagazı, terkos, hamam, meyva ağaçlı büyük bahçe içinde, 8 Satılık — Bostancı'da Çatalçeşmede denize yakın 2505 arşınlık arsa 30 ni- san cumartesi saat 14 te Kadıköy icra sınca satılacaktır. —ı Kiralık gazino — Bakırköyünde koşu mahalline nazır Aksu çeşmesi karşısında ( nezareti fevkalâdeyi haiz asri mükemmel ve vasi bahçeli gazino kiraya verilecektir. Taliplerin mahalli mezkürda Hacı Mehmet ve Sadık bey- yakın 3 lere müracaatları. SUB ee MADi e. Bir alman — Ailesi nezdinde bir kişilik (erkek için ) güzel ve ucuz bir oda kiralıktır. Beyoğlu : Tünel Şehsuvar caddesi Modern palas apartımanı 1 inci kat No. 3, — Satılık apartıman — Pangaltı İcadiye Çimen sokak No. 85. on odalı dört kat olup, elektrik terkos ve hava gazı iki sahrınç ve iki daraça mevcut, bahçeli ve gayet havadar. Mahiye iradı 87 liradır. İkinci kata müracaat. — 1 Satılık, kiralık köşk, arazi — Üsküdar Altunizade Veysi paşa soka- gında ( Valdebağı ve Nuh kuyusu mev- kileri arasında ) 3 No.lı köşk fevkalâde nezaret ve kullanışlıdır. Gezmek için içindekilerm ve pazarlık için Sirkeci Köprülü han 3 No.lı yazıhaneye mü- — 8 Satılık — Bostancıda Çalalçeşmede Bağdat caddesinde 30 dönüm bahçeyi, selâmlık ve su tesisatını havi köşk 2 Mayıs Pazartesi saat 14 te Kadıköy icrasınca satılacaktır. SW Göztepede İstasyon kurbüde Nebil beyin köşkü kiralıktır. On odası, hamamı, terkosu, bağ ve bahçesi var- dır. İçindekilere veya Ankarada hariciye vekâletinde Fuat Nebil beye müracaat. eN Satı mutena arsa .— Büyük- adada Maden tarafında deniz ve cadde üzerinde kâin arsa satılıktır. İstiyenlerin Galatada Yüksek Kaldırım İzmirli oğlu hanında 6 No. ya müracaatları. — 4 Boyacıköyünde kiralık yalı — İskele karşısındaki (Kuleli Yalı) nın, her konforu cami müstakil üst katı, mobil yalı veya mobilyasız olarak yazlık veya yazlık- kışlık kiralıktır. İçindeki bekçiye müracaat. Da Kiralık köşk — Göztepede, Birinci orta sokak No, 15, 8 oda, 2 salon ve Terkosu havi, istasyona iki dakika mesafede köşk kiralıktır. Görmek işin derunundaki bekçiye, görüşmek için 21384 No. telefona müracaat. il Aksarayda — Küçük Langada Yedi Kule tramvay yolunda yeni inşa edilmiş | apartımanın 4 odalı dairesi kiralıktır. Mükemmel rezareti yardır. — İçindeki sahibine müracaat. 7) Satılık bostan — Beylerbeyinde meyve ağaçlarile maruf Kavaklı bostan satılıktır. Senevi 400 lira icar getirir. Sirkecide Ali efendi lokantasında Peyami beye müracaat. Pangaltı'da — Tramvay cadde sinde Sipahi Ocağı karşısında Altın bakkalın üstündeki hane kiralıktır. Gör- mek istiyenlerin bakkal Vahram efen- diye müracaatları, — 6 Beyoğlu istiklâl caddesi — Tokatlıyan tramvay istasyonunda 156 numaralı İstiklâl apartımanı 2 inci da- iresi kiralıktır, 4 oda, banyo ve mutfak. Kapıcıya müracaat. —3 Azapkapıda — köprü yanında 53-61 numaralı büyük depo kiralıktır. Tel 20149 (4. Vakıf han asma kat N. 7) müracaat. 10 Satılık arsa — Nişantaş Teşvikiye Kâğıthane caddesinde avukat Celâl beye muttasıl Nimeti beyin arsası. Taliplerin Meşrutiyet mahallesi Kodaman sokak 22 No. ya müracaatları. —2 Satılık — Pangaltıda tramvay cad- desinde 20, 22 No.lı dükkânlarla üst- lerindeki üçer katlı kapıları Mektep sokağında 11, 13 No.lı hanelerin izalei şuyuları zımnında 25 nisan pazartesi saat 15-16 ya kadar Beyoğlu 2 nci sulh hukuk O hâkimliğince ihalei katiyesi yapılacaktır. — Kapadık çiftliği — İspartakulede, kiralık ve satılıktır. Bebekte Değirmen- ciyan yalısında Muzaffer beye müraca- at. bal 5 — Müteferrik Kurt köpeği — Yedi aylık erkek cins bir kurt köpeği satılıktır Haydar- paşa istasyon büfesinde Yorgi efendiye müracaat, 1 Lise ve kolej muallimi — Paris- ten mezun, fraansızca, ingilizce, riyaziyât ve muhasebe dersi verir. Şerait mutedil, Her ay bir ders caba, Kadıköy Yeldeğir- men Menase han 12 yahut posta kutusu 1266 Galata. il Para, yahut her nevi eşya — Hükümet memurlarına kefaleti mütesel- sile ile, yahut ipotekle verilir. Saat 9-12 arasında müracaat : Istanbul Bahçekapı Dördüncü Vakıf Han asma kat 20. —3 akiği Çeşme Plâjları müzayede şartnamesi Hilâliahmer Cemiyeti İzmir merkezinden : 1 — 18 kabine - Banyo soyunma mahalleri - 1 büfe 1 gazino 1 mutbak, Elektrik dairesi, su tesisatı 1 hususi oda 3 duş 3 halâyı müştemil Çeşme'de ilıca mevkiinde kâin plâj 5 sene müddetle icara verilecektir. 2 —Plâj arazisi müstekillen Hilâliahmer cemiyetine ait olup bundan başka plâj sahası olmadığı gibi hiç bir kimse tes'sat yapmak selâhiyetini haiz değildir. 3 — Gazinonun masa, sandalya, mutfak levazımı, deniz oyuncak- ları, ve saire gibi eşyası tekmil olup (muhafazaları kırılmak ve fersudeleşmek gibi zayiat tamamen müstecire ait olmak üzere bu eşyaların birlikte iâreten müstecire verilecek (eşya ve motörün halihazır evsaf ve kıymetleri hini teslimde nazarı itibare alınmak suretile teslim olunacaktır. İşin hitamında mezkür eşya ve motörün kullanılmak yüzünden kıymetlerini kaybedeceği tabii bulunduğundan her eşyanın cins ve nevine ve aşınmalarına nazaran “/,10 ilâ “/,100e kadar amorti tenzil edilerek devren tesellüm olunacaktıi. Binanın amortisi bundan hariç olup ancak bu müddet zarfındaki tamirat, boya ve saire gibi arızalar müstecir tarafından ikmal edilmesi şarttır. 4 — Elektrik dairesinde motör ve gozinonun dahil ve haricinde elektrik tesisatı vardır. Müstecir kendisine ait olan tenviratı ikmal ettikten sonra ber mutat kendisinin tensip edeceği bir ücretle başka müşteriye satabilir. Yalnız motöre haddi tabiisinden fazla cereyan tahmili atiyen motörün bozulmasına ve kırılmasına sebep olacağından bu cihetin nazarı itibara alınması şarttır. 5 — Plâja gelecek olan müşterilerden on kuruş duhuliye alın- maktadır. Müstecir bu hususta serbesttir. Yâni isterse duhuliye miktarını tezyit ve tenkıs edebilir. Hilâliahmere ait hanelerin müstecirleri bu duhuliyeden müstesnadırlar. 6 — Bedeli icar tahmin edilerek üç taksit ve peşin olmak üzere tesviye edilecektir. 7 — Mevsim geçtikten sonra bina ve eşyaların muhafazası için senevi (150) lira ücretle bir bekçi istihdam edilmektedir. Bu para da müstecire aittir. - 8 — Plâj sahası dahilinde mevcut iki adet hane vardır. Bu binalar yalnız cemiyete ait olup müstecir ile bir münasebeti olmadığı gibi bunlardan gelecek menafi ancak Hilâliahmere aittir. Ve bunların müsteçirlerinden duhuliye alınmaz. 9 — Müstecir plâj sahası dahilinde bilâhare cemiyete terkedilmek ve hiç bir hak aranılmamak şartile - istediği tesisatı yapabilir. Ve bn hususta cemiyet bir mes'uliyet kabul etmez. 10 — Fazla izahat istiyenler ayrıca bir mektupla Hilâliahmer cemiyeti İzmir merkezine müracaat edebilirler. 11 — Plâj icara verildikten sonra gerek müstecir tarofından otel ve gerek buna mümasil büyük başka tesisat yapmak arzu edenlerin daha uzun müddet kiraya vermek ve daha müsait şerait göstermek üzere müzakereye girişebiliriz. 12 — Işbu şartnamenin müddeti nisan nihayetinde bitecektir. Kiralık Vakıf Han İstanbul Evkaf müdüriyetinden Bahçekapısında Çelebioğlu Alâeddin mahallesinde haseki hamamı caddesinde 19-1-7No. birinci vakıf han (altındaki mağaza ve müş- temilâtı e harıçtır.) 1/6/932 tarihinden itibaren üç sene müddetle icara verilmek üzere müzayedeye çıkarılarak verilen bedel haddi lâyık görülmediğinden pazarlığa kalmış ve Cumhuriyet gazetesinin 6/Nisan/932 tarihli uushasile ilân edildiği üzere pazarlık müddeti 1/Mayıs/932 tarihinde hitam bulacağından isticarina talip olanların 1/Mayıs/932 pazar günü saaf on beşte Çenberlitaş'ta Evkaf müdi- riyetinde encümeni idareye müracatları tekrar ilâu olunur. İstanbul Evkaf müdüriyetinden: Kıymeti muhammenesi Lira 9000 Tamamı bermucibi senet (544) metro terbiinde bulunan Hocapaşa mahallesinde Muradiye caddesinde atik ve cedit (1) No. ile murak- kam arsa satılmak üzere dört hafta müddetle ilân ve müzayedeye vazolunmuş ise de müzayede günü talibi tarafından teklif olunan dört bin lira bedel haddi lâyikında görülmediğinden pazarlık sure- tile ilânına karar verilmiştir. Pazarlıkla müzayedesi mayısın (25) inci Çarşamba günü saat ( 15) tedir. Talip olmak isteyenler kıymeti muhammenenin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçelerile beraber Istanbul Evkaf müdüriyeti binasında Mahlülât kalemine müracaatları ilân olunur. Diş Tabibi Ali Rıza Feyzullah Ankara: Balıkpazar caddesi No. 3 Telefon 1096 Bono ve emlâk — Gayrimübadıl ve mübadil ve hazine bonoları satar ve ipotek yapar ve mezkür bonolarla em- lâki milliye ve metrükeden emlâk ve arazi alır ve borçları kapatır ve emlâk alır satar veipotek yapar. Balıkpazar Makshdiyo ban No. (8ö) Telefon: 23397, M. Derviş. — 4 senelik tecrübe — Vo muvaf fekıyetini tavukçuluk sergisinde birincilik alarak isbat eden yegâne tavukhane Kızıltoprakta Papazbahçesinde M. Nuret: tin Tavukhanesidir. Legorndan itibaren müteaddit ve muhtelif cins ve halis kan tavuklar ve ördekleri ve yumurtalarını cumaları tedarik edebilirsiniz. 9 Arapça, eski türkçe — Yazma ve müzehhep âsar, kitap ve kütüphane satın alınır. Adres: Istanbul posta kntusu No. 187, eki Mektuplarınızı aldırınız Gazetemiz idarelanesini adres olarak göstermiş olan kari'lerimizden MH-SO-KA - SM- D-YH-MG-SC-MSP -PTT-SZ-LB6-MM -NT-Placer-EF-TS namlarına gelen mektupları idareha- nemizden aldırmaları mercudur.